ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژنرال دانفورد: بحران اوکراین راه حل نظامی ندارد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که در بحران اخیر در تنگه کرچ با مذاکره توأم با تحریم‌های اقتصادی می‌توان مانع از نقص استقلال اوکراین شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده قصد ندارد به درگیری بین گارد ساحلی روسیه با کشتی‌های اوکراینی در تنگه کرچ پاسخ نظامی بدهد. ژنرال جوزف دانفورد روسیه را به بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی متهم کرد.

ژنرال دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده

صبح یکشنبه ۴ آذر/ ۲۵ نوامبر دو شناور نیروی دریایی اوکراین همراه با یک ناوچه در حال عبور از دریای سیاه برای وارد شدن به دریای آزوف از طریق تنگه کرچ در نزدیکی کریمه بودند که گارد ساحلی روسیه به طرف آن‌ها تیراندازی کرد و مانع از عبور آن‌ها شد. در این درگیری، چند فروند جنگنده شکاری ارتش روسیه نیز بر فراز شناورهای اوکراینی به پرواز درآمدند. گارد ساحلی روسیه کشتی‌های اوکراین را مصادره کرد و چندین ملوان اوکراینی را به اسارت گرفت. پارلمان اوکراین اعلام حکومت نظامی کرد و دونالد ترامپ نیر دیدار خود با ولادیمیر پوتین در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ را لغو کرد

شامگاه پنجشنبه ۱۵ آذر/ ۶ دسامبر ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در همایشی که در واشنگتن برگزار شد، درباره درگیری ۲۵ نوامبر روسیه با اوکراین گفت:

«آنچه که در دریای آزوف اتفاق افتاد، نمایانگر رفتار روسیه در قبال گرجستان، شبه‌جزیره کریمه و دونباس در اوکراین است.»

کشتی‌های اوکراینی قصد داشتند از تنگه کرج عبور کنند و خود را به دریای آزوف برسانند که روسیه مانع شد و به این ترتیب برتری نظامی خود نسبت به اوکراین را ثابت کرد. علاوه بر این مشخص شد که بحران اوکراین که با الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ بالا گرفت، همچنان باقی است. ژنرال جوزف دانفورد یادآوری کرد که ایالات متحده قصد ندارد به درگیری در تنگه کرچ پاسخ نظامی دهد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت:

«رقابتی درگرفته که نمی‌توان به آن پاسخ نظامی داد. روسیه عملاً قصد دارد ببیند تا چه حد جامعه بین‌المللی مصمم است قوانین بین‌المللی را اجرا کند. در این مورد به طور کاملاً مشخصی استقلال اوکراین نقض شده.»

دانفورد پیشنهاد داد که آمریکا و متحدانش با مذاکرات دیپلماتیک همراه با تحریم‌های اقتصادی به «نقض استقلال اوکراین» پاسخ دهند.

در ماهای پایانی سال گذشته دولت ترامپ تسلیحاتی را در اختیار ارتش اوکراین قرار داد. دانفورد اعلام کرد که پنتاگون قصد دارد به حمایت تسلیحاتی خود به کی‌یف ادامه دهد.

رئیسان ستاد مشترک ارتش آمریکا و روسیه به طور منظم با یکدیگر در گفت‌وگو هستند. دانفورد اما اعلام کرد که تاکنون درباره بحران تنکه کرچ با همتای روس خود صحبت نکرده است.

ژنرال جوزف دانفورد در پایان سخنانش در همایش واشنگتن به سوریه هم اشاره کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت احتمال دارد مأموریت نیروهای نظامی آمریکا در سوریه تمدید گردد و گسترش یابد. دانفورد اعلام کرد که آمریکا در این مدت برای ایجاد ثبات در بخش‌هایی از سوریه ۴۰ هزار نیروی محلی را آموزش داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.