ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخالفت روسيه با پيش‌نويس قطعنامه درباره سوريه

<p>مخالفت روسيه با پيش&zwnj;نويس قطعنامه پيشنهادی آمريکا درباره سوريه باعث شد رأی&zwnj;گيری در خصوص اين پيش&zwnj;نويس در شورای امنيت که قرار بود روز جمعه برگزار شود به روز شنبه موکول شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل روز جمعه ۱۳ آوريل (۲۵ فروردين ۱۳۹۱) گفت مذاکراتی (بين قدرت&zwnj;های غربی) برگزار شد اما هنوز توافقی وجود ندارد.</p> <p>به گفته ديپلمات&zwnj;ها مسکو از تلاش&zwnj;های صلح&zwnj;جويانه کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه برای حل بحران اين کشور پشتيبانی می&zwnj;کند اما سخت در تلاش است تا با حمايت از دمشق از آنچه که به عنوان &quot;فشار غرب برای تغيير رژيم سوريه&quot; نام می&zwnj;برد، جلوگيری کند.</p> <p>روسيه به همراه چين دو بار قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل را درباره سوريه وتو کرده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>به گفته ديپلمات&zwnj;ها مسکو از تلاش&zwnj;های صلح&zwnj;جويانه کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه برای حل بحران اين کشور پشتيبانی می&zwnj;کند اما سخت در تلاش است تا با حمايت از دمشق از آنچه که به عنوان &quot;فشار غرب برای تغيير رژيم سوريه&quot; نام می&zwnj;برد، جلوگيری کند</p> </blockquote> <p>پيش&zwnj;نويس قطعنامه تازه به درخواست کوفی عنان و برای نظارت بر روند صلح در سوريه آماده شده است.<br /> به گفته کوفی عنان دمشق هنوز به&zwnj;طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است.</p> <p>بر پايه اين پيش&zwnj;نويس، سازمان ملل ۳۰ ناظر خود را برای نظارت بر روند صلح به دمشق خواهد فرستاد. شمار اين ناظران به مرور به ۲۵۰ نفر افزايش خواهد يافت.</p> <p>دولت سوريه و مخالفان پس از ۱۳ ماه درگيری هفته گذشته ميانجی&zwnj;گيری کوفی عنان را برای توقف خشونت&zwnj;ها و اجرای آتش&zwnj;بس پذيرفتند. آتش&zwnj;بس در اين کشور از روز پنج&zwnj;شنبه ۱۲ آوريل اجرا شده است.</p> <p>اما يک روز پس از اجرای آتش&zwnj;بس، نيروهای دولتی به سرکوب تظاهرات مخالفان پرداختند که شماری کشته نيز به دنبال داشت.</p> <p>سازمان ملل متحد گزارش می&zwnj;دهد از زمان آغاز قيام مردم سوريه عليه حکومت خود در ۱۳ ماه گذشته، بيش از ۹ هزار نفر در اين کشور کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>مقام&zwnj;های سوريه نيز می&zwnj;گويند &quot;دست&zwnj;های خارجی پشت رويدادهای سوريه است&quot; و بيش از ۲۵۰۰ نفر از نيروهای پليس و ارتش اين کشور کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

مخالفت روسيه با پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادی آمريکا درباره سوريه باعث شد رأی‌گيری در خصوص اين پيش‌نويس در شورای امنيت که قرار بود روز جمعه برگزار شود به روز شنبه موکول شود.

به گزارش رويترز، ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل روز جمعه ۱۳ آوريل (۲۵ فروردين ۱۳۹۱) گفت مذاکراتی (بين قدرت‌های غربی) برگزار شد اما هنوز توافقی وجود ندارد.

به گفته ديپلمات‌ها مسکو از تلاش‌های صلح‌جويانه کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه برای حل بحران اين کشور پشتيبانی می‌کند اما سخت در تلاش است تا با حمايت از دمشق از آنچه که به عنوان "فشار غرب برای تغيير رژيم سوريه" نام می‌برد، جلوگيری کند.

روسيه به همراه چين دو بار قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل را درباره سوريه وتو کرده‌اند.

به گفته ديپلمات‌ها مسکو از تلاش‌های صلح‌جويانه کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه برای حل بحران اين کشور پشتيبانی می‌کند اما سخت در تلاش است تا با حمايت از دمشق از آنچه که به عنوان "فشار غرب برای تغيير رژيم سوريه" نام می‌برد، جلوگيری کند

پيش‌نويس قطعنامه تازه به درخواست کوفی عنان و برای نظارت بر روند صلح در سوريه آماده شده است.
به گفته کوفی عنان دمشق هنوز به‌طور کامل به تعهدات خود عمل نکرده است.

بر پايه اين پيش‌نويس، سازمان ملل ۳۰ ناظر خود را برای نظارت بر روند صلح به دمشق خواهد فرستاد. شمار اين ناظران به مرور به ۲۵۰ نفر افزايش خواهد يافت.

دولت سوريه و مخالفان پس از ۱۳ ماه درگيری هفته گذشته ميانجی‌گيری کوفی عنان را برای توقف خشونت‌ها و اجرای آتش‌بس پذيرفتند. آتش‌بس در اين کشور از روز پنج‌شنبه ۱۲ آوريل اجرا شده است.

اما يک روز پس از اجرای آتش‌بس، نيروهای دولتی به سرکوب تظاهرات مخالفان پرداختند که شماری کشته نيز به دنبال داشت.

سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد از زمان آغاز قيام مردم سوريه عليه حکومت خود در ۱۳ ماه گذشته، بيش از ۹ هزار نفر در اين کشور کشته شده‌اند.

مقام‌های سوريه نيز می‌گويند "دست‌های خارجی پشت رويدادهای سوريه است" و بيش از ۲۵۰۰ نفر از نيروهای پليس و ارتش اين کشور کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.