ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ارتش سوريه حمص را بمباران کرد"

<p>به گفته مخالفان حکومت بشار اسد، ارتش سوريه شب گذشته شهر حمص را بمباران کرد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز، مخالفان حکومت سوريه امروز شنبه ۲۶ فروردين&zwnj;ماه (۱۴ آوريل) گزارش دادند که نيروهای نظامی حکومت اين کشور مرکز شهر حمص، يکی از شهرهای اصلی اعتراضات، را بمباران کرده است.</p> <p><br /> به دليل آن&zwnj;که حکومت سوريه به روزنامه&zwnj;نگاران مستقل اجازه ورود به اين کشور را نمی&zwnj;دهد نمی&zwnj;توان درستی اين خبر را تأييد کرد اما اگر حکومت بشار اسد به چنين اقدامی دست زده باشد اين شديدترين نقض آتش&zwnj;بسی است که از بامداد روز پنج&zwnj;شنبه ۲۴ فروردين (۱۲ آوريل) در اين کشور به&zwnj;اجرا گذاشته شده است.</p> <p><br /> يکی از مخالفان حکومت اسد به نام کرم ابورابعه، به رويترز گفته است حمله&zwnj;های هوايی شب گذشته در منطقه قديمی شهر و در دو ناحيه جورت&zwnj;الشياح و القرديس صورت گرفته است.</p> <p><br /> وی گفت صدای انفجار هشت بمب را در يک ساعت شنيده است.</p> <blockquote> <p>يکی از مخالفان حکومت اسد گفته است حمله&zwnj;های هوايی شب گذشته در منطقه قديمی شهر و در دو ناحيه جورت&zwnj;الشياح و القرديس صورت گرفته است</p> </blockquote> <p>از سوی ديگر ديده&zwnj;بان حقوق بشر سوريه که مقر آن در بريتانيا است از زخمی شدن چندين نفر بر اثر اين بمباران خبر داده است.</p> <p><br /> همچنين به گفته ديده&zwnj;بان حقوق بشر سوريه روز گذشته نيز در جريان تظاهرات اعتراضی مردم که به&zwnj;دعوت مخالفان حکومت در چندين شهر برگزار شده بود نيروهای حکومتی به روی تظاهرکنندگان در شهرهای حما، سلقين در استان ادلب و نوا در منطقه درعا آتش گشوده و سه شهروند غيرنظامی را کشتند. آن&zwnj;ها به سوی تظاهرکنندگان در چندين منطقه دمشق نيز شليک کردند.</p> <p><br /> اين در حالی است که دولت سوريه و مخالفان پس از ۱۳ ماه درگيری هفته گذشته با ميانجی&zwnj;گيری کوفی عنان، نماينده سازمان ملل طرح صلح وی را برای توقف خشونت&zwnj;ها و اجرای آتش&zwnj;بس پذيرفتند.</p> <p><br /> طرح صلح کوفی عنان شامل &quot;پايان دادن به درگيری&zwnj;ها از سوی دولت و مخالفان، آتش&zwnj;بس روزانه و فراهم کردن زمينه کمک&zwnj;رسانی&zwnj;های بشردوستانه، آزادی زندانيان سياسی، آزادی رسانه&zwnj;ها، به&zwnj;رسميت شناختن حق برگزاری تظاهرات مسالمت&zwnj;آميز و برگزاری مذاکرات بين دولت و مخالفان و انتقال مسالمت&zwnj;آميز قدرت&quot; است.</p> <p><br /> شب گذشته مخالفت روسيه با پيش&zwnj;نويس قطعنامه پيشنهادی آمريکا درباره سوريه باعث شد رأی&zwnj;گيری در مورد اين پيش&zwnj;نويس در شورای امنيت که قرار بود روز جمعه برگزار شود به امروز موکول شود.</p> <p><br /> ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل گفت مذاکراتی بين قدرت&zwnj;های غربی برگزار شد اما هنوز توافقی وجود ندارد.</p> <p><br /> به گفته ديپلمات&zwnj;ها مسکو از تلاش&zwnj;های صلح&zwnj;جويانه کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه برای حل بحران اين کشور پشتيبانی می&zwnj;کند اما سخت در تلاش است تا با حمايت از دمشق از آن&zwnj;چه که به&zwnj;عنوان &quot;فشار غرب برای تغيير رژيم سوريه&quot; نام می&zwnj;برد، جلوگيری کند.</p> <p><br /> روسيه به همراه چين دو بار قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل را درباره سوريه وتو کرده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

به گفته مخالفان حکومت بشار اسد، ارتش سوريه شب گذشته شهر حمص را بمباران کرد.

به گزارش رويترز، مخالفان حکومت سوريه امروز شنبه ۲۶ فروردين‌ماه (۱۴ آوريل) گزارش دادند که نيروهای نظامی حکومت اين کشور مرکز شهر حمص، يکی از شهرهای اصلی اعتراضات، را بمباران کرده است.

به دليل آن‌که حکومت سوريه به روزنامه‌نگاران مستقل اجازه ورود به اين کشور را نمی‌دهد نمی‌توان درستی اين خبر را تأييد کرد اما اگر حکومت بشار اسد به چنين اقدامی دست زده باشد اين شديدترين نقض آتش‌بسی است که از بامداد روز پنج‌شنبه ۲۴ فروردين (۱۲ آوريل) در اين کشور به‌اجرا گذاشته شده است.

يکی از مخالفان حکومت اسد به نام کرم ابورابعه، به رويترز گفته است حمله‌های هوايی شب گذشته در منطقه قديمی شهر و در دو ناحيه جورت‌الشياح و القرديس صورت گرفته است.

وی گفت صدای انفجار هشت بمب را در يک ساعت شنيده است.

يکی از مخالفان حکومت اسد گفته است حمله‌های هوايی شب گذشته در منطقه قديمی شهر و در دو ناحيه جورت‌الشياح و القرديس صورت گرفته است

از سوی ديگر ديده‌بان حقوق بشر سوريه که مقر آن در بريتانيا است از زخمی شدن چندين نفر بر اثر اين بمباران خبر داده است.

همچنين به گفته ديده‌بان حقوق بشر سوريه روز گذشته نيز در جريان تظاهرات اعتراضی مردم که به‌دعوت مخالفان حکومت در چندين شهر برگزار شده بود نيروهای حکومتی به روی تظاهرکنندگان در شهرهای حما، سلقين در استان ادلب و نوا در منطقه درعا آتش گشوده و سه شهروند غيرنظامی را کشتند. آن‌ها به سوی تظاهرکنندگان در چندين منطقه دمشق نيز شليک کردند.

اين در حالی است که دولت سوريه و مخالفان پس از ۱۳ ماه درگيری هفته گذشته با ميانجی‌گيری کوفی عنان، نماينده سازمان ملل طرح صلح وی را برای توقف خشونت‌ها و اجرای آتش‌بس پذيرفتند.

طرح صلح کوفی عنان شامل "پايان دادن به درگيری‌ها از سوی دولت و مخالفان، آتش‌بس روزانه و فراهم کردن زمينه کمک‌رسانی‌های بشردوستانه، آزادی زندانيان سياسی، آزادی رسانه‌ها، به‌رسميت شناختن حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آميز و برگزاری مذاکرات بين دولت و مخالفان و انتقال مسالمت‌آميز قدرت" است.

شب گذشته مخالفت روسيه با پيش‌نويس قطعنامه پيشنهادی آمريکا درباره سوريه باعث شد رأی‌گيری در مورد اين پيش‌نويس در شورای امنيت که قرار بود روز جمعه برگزار شود به امروز موکول شود.

ويتالی چورکين، سفير روسيه در سازمان ملل گفت مذاکراتی بين قدرت‌های غربی برگزار شد اما هنوز توافقی وجود ندارد.

به گفته ديپلمات‌ها مسکو از تلاش‌های صلح‌جويانه کوفی عنان، نماينده سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه برای حل بحران اين کشور پشتيبانی می‌کند اما سخت در تلاش است تا با حمايت از دمشق از آن‌چه که به‌عنوان "فشار غرب برای تغيير رژيم سوريه" نام می‌برد، جلوگيری کند.

روسيه به همراه چين دو بار قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل را درباره سوريه وتو کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.