ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توبیخ وزیر آموزش و پرورش به خاطر پخش فوتبال در مدارس

وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید به خاطر صدور بخشنامه پخش فوتبال در مدارس توسط یک نهاد حاکمیتی احضار و توبیخ شده است.

وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید به خاطر صدور بخشنامه پخش فوتبال در مدارس، یک نهاد حاکمیتی او را احضار و توبیخ کرده است.

تماشای فوتبال به ویژه برای دختران که امکان حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، اقدام مثبتی ارزیابی شده است

آبان‌ماه سال جاری وزارت آموزش و پرورش در بخشنامه‌ای از همه مدارس دخترانه و پسرانه خواسته بود که در صورت امکان، مسابقه تیم‌های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن را به صورت مستقیم برای دانش‌آموزان پخش کنند.

در این بازی پس از فشار فیفا به دولت ایران مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه تعدادی از زنان به صورت گزینش‌شده تماشاگر بازی شدند.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش گفته است که «یک بخش حاکمیتی» او را به دلیل دستور پخش مستقیم مسابقه فوتبال در مدارس «احضار» و «توبیخ» کرده است.

بطحایی در عین حال گفته وقتی بخشنامه اجازه پخش فوتبال در صورت وجود امکانات لازم در مدارس را امضا می‌کرد، اصلا تصور نمی‌کرده با این موج بزرگ و مثبت مواجه شود و این پیشنهاد این گونه مورد استقبال قرار بگیرد.

با وجود این کادر آموزشی و معلمان از بخشنامه وزیر گلایه داشتند و بسیاری از مدارس فضای مناسب برگزاری این رویداد را در اختیار نداشتند.

تماشای فوتبال به ویژه برای دختران که امکان حضور در ورزشگاه‌ها را ندارند، اقدام مثبتی ارزیابی شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    این همه سرمایه گذاری رژیم اسلامی بر روی ورزش فوتبال -ورزش اصلی عصر سرمایه داری- جای تأمل دارد. به نظرم نیروهای انتقادی و چپ که منفعتی در این وضعیت ندارند بهتر است به جای پیروی از این یا آن دسته، به کلیت وضعیت نقد وارد کنند. باید هم به لحاظ نقد اقتصاد سیاسی فوتبال و هم به لحاظ نقد ایدئولوژی آن کمی رادیکال تر و ریشه ای تر بدان نگریسته شود و به تودۀ هیجاندوست دنبال کنندۀ مسابقات فوتبال و دیگر مسابقات ورزشی نیز آگاهی بخشی صورت بگیرد. نباید با این موج ابتذال همراه شد.