ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران پگاه تهران در اعتراض به غصب زمین‌هایشان از سوی سپاه پاسداران تجمع کردند

کارگران در یک بنر بزرگ به کنایه نوشتند: « ما خجالت می‌کشیم که به فرزندان خود بگوییم سپاه پاسداران زمین‌های ما را غصب کرده است».

بنیاد تعاون سپاه پاسداران زمین‌ کارگران کارخانه پگاه تهران را تصرف کرده است. کارگران در اعتراض به این تصرف غیرقانونی شب را در زمین‌های تصرف شده ماندند.

تصویری از تجمع کارگران پگاه تهران مقابل ساختمان دادگستری تهران-۱۷ آذر ۱۳۹۷

کارگران صنایع لبنی پگاه تهران از شنبه ۱۷ آذر در اعتراض به تصرف غیرقانونی زمینی که به منظور احداث مسکن برای کارگران خریداری شده، مقابل ساختمان قوه قضائیه تجمع کردند. آنها شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه را در این مکان باقی ماندند و خواستار خروج سپاه پاسداران از زمین متعلق به کارگران شدند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، صنایع شیر پگاه تهران حدود ۲۰ سال قبل ۱۵۰ هزار متر زمین به منظور احداث واحد مسکونی برای ۷۰۰ کارگر خریداری و آن را به کارگران خریداری کرد اما بنیاد تعاون سپاه پاسداران این زمین را تصرف و در آن یک کارگاه تولید بتن احداث کرده است.

کارگران هم در اعتراض به این وضعیت به قوه قضائیه شکایت و خواستار خلع ید از سپاه پاسداران شدند. این خواسته را دستگاه قضایی تائید و حکم تخلیه این مکان را صادر کرده است. کارگران اما می‌گویند؛ سپاه پاسداران از اجرای حکم دادگاه سر باز می‌زند و حاضر به خروج از زمین‌های تصرف شده نیست.

این وضعیت حدود ۱۰۰ کارگر پگاه تهران را بر آن داشت که بار دیگر مقابل دادگستری تهران تجمع کنند و شبانه در محل این کارگاه که در زمین‌های متعلق به آنها احداث شده، تجمع کنند.

کارگران معترض شامگاه شنبه ۱۷ آذر تا صبح یکشنبه ۱۸ آذر را در این مکان باقی ماندند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته شده بود: «فرماندهی محترم سپاه پاسداران، ما خجالت می‌کشیم به فرزندان خود بگویم سپاه پاسداران زمین‌های ما را غصب کرده است».

کارگران پگاه تهران در یک بنر دیگر خطاب به فرماندهان سپاه پاسداران نوشتند: «شما با عدم اجرای حکم صادره توسط قضات محترم استقلال قوه قضائیه را زیر سوال می‌برید».

این کارگران شهریور امسال نیز در مقابل کارگاه بتن‌سازی متعلق به سپاه پاسداران تجمع کردند و خواستار خروج این نهاد نظامی از زمین‌های متعلق به کارگران پگاه تهران در شهرک حکیمه واقع در منطقه تهرانپارس شدند.

سپاه پاسداران تا کنون به صورت رسمی به اعتراض کارگران واکنشی نشان نداده اما خبرگزاری‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل جلسه کارگران، مقام‌های قضایی و سپاه پاسداران خبر داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.