ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فشار وزیر انرژی آمریکا به مقامات عراقی برای تحریم ایران

آمریکا مایل به تمدید زمان معافیت عراق از تحریم‌های ایران نیست. وزیر انرژی آمریکا به مقامات عراقی وعده مشارکت در بازسازی صنعت انرژی عراق در قبال تحریم ایران را داده است.

وزیر انرژی آمریکا در بغداد با مقامات عراقی در مورد تحریم ایران گفتگو کرده است. با نزدیک شدن به پایان مدت معافیت عراق از تحریم‌ها، او وعده داده که درصورت تحریم ایران، آمریکا در بازسازی زیرساخت‌های صنعت نفت عراق مشارکت خواهد کرد.

ریک پری وزیر انرژی آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز ریک پری، وزیر انرژی آمریکا،‌ سه‌شنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر اعلام کرد که در مورد تحریم‌های کشورش علیه ایران با مقامات انرژی عراقی گفت‌وگو کرده و قصد بخش خصوصی آمریکا برای افزایش سرمایه‌گذاری در عراق را به آن‌ها منتقل کرده است. این اظهارات در جلسه اتاق بازرگانی آمریکا در هتلی در بغداد و با حضور ثامر غضبان وزیر نفت عراق انجام شد.

آمریکا که تحریم‌های نفتی، بانکی و حمل و نقل را علیه ایران از سر گرفته می‌کوشد تا با فشار بر کشورهایی که طرف معاملاتی ایران هستند، صادرات و واردات نفت و گاز ایران را متوقف کند. بغداد که متحد هر دو طرف، تهران و واشنگتن به شمار می‌آید به دنبالِ گرفتن مجوز از آمریکا برای وارد کردن گاز ایران جهت تامین گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق است. عراق جزو کشورهایی ست که قبلا از آمریکا معافیت موقت دریافت کرده است تا معاملات خود با ایران را ادامه دهد. اما آمریکا مایل به تمدید زمان این معافیت نیست.

وزیر انرژی آمریکا بدون اینکه به جزئیات بیشتری اشاره کند، گفت:

«در جلسه صبح امروز به تحریم‌ها هم اشاره شد».

او اضافه کرد که حضورش نشانه محکمی است از تعهد آمریکا به اقتصاد و بخش انرژی عراق و او چالش‌های دولت عراق را برای بازسازی زیرساخت‌های نفتی که در جنگ با داعش از بین رفته‌اند به‌رسمیت می‌شناسد. پری در مورد کابینه جدید عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق گفت:

«این یک دولت متفاوت است که با سرعت به سمت توسعه بخش انرژی عراق برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان عراقی پیش می‌رود».

مقامات عراقی می‌گویند آنها به زمانی بیش از ۴۵ روز معافیتی که آمریکا به آن‌ها تضمین داده، احتیاج دارند تا منبع جایگزینی برای گاز ایران پیدا کنند. وزیر نفت عراق پنجشنبه ۶ دسامبر / ۱۵ آذر در حاشبه اجلاس اوپک گفته بود که کشورش به دست کم ۲ سال زمان نیاز دارد تا جایگزینی برای واردات گاز ایران پیدا کند.

خبرگزاری رویترز غروب سه‌شنبه ۲۰ آذر/ ۱۱ دسامبر گزارش داد که عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق قصد دارد برای گفت‌وگو پیرامون معافیت عراق از تحریم نفتی و مالی ایران، هیأتی را به واشنگتن اعزام کند. هدف هیأت عراقی از این گفت‌وگوها این است که موافقت واشنگتن برای تداوم واردات گاز و برق عراق از ایران را به دست بیاورند.
نخست‌وزیر عراق در جمع خبرنگاران گفته است:

«طرف امریکایی با دولت عراق برای یافتن راه حلی، همکاری تنگاتنگی دارد. گاز با موضوع بسیار مهمی مرتبط است: با برق.»

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق به تازگی از عمان، کویت و ریاض دیدار کرد. در آبان‌ماه گذشته نیز خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی به بغداد رفت تا از جمله در مورد همکاری در زمینه برق با مسئولان عراقی گفت‌وگو کند.

پانویس:

این خبر با سخنان نخست وزیر عراق به روز شد

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.