ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پمپئو در جلسه شورای امنیت درباره ایران شرکت خواهد کرد

شورای امنیت سازمان ملل در نشستی به مسائل یمن و نقش ایران در ارسال موشک به شیعیان حوثی خواهد پرداخت. آمریکا می‌گوید برنامه موشکی ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور در نشست شورای امنیت درباره یمن شرکت خواهد کرد. در این نشست درباره قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در مورد ایران نیز بحث خواهد شد. آمریکا می‌گوید برنامه موشکی ایران نقض این قطعنامه است و ایران موشک در اختیار شیعیان حوثی قرار می‌دهد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه ۱۲ دسامبر / ۲۱ آذر به‌وقت نیویورک برگزار خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به امضای رابرت پولاندینو، معاون سخنگوی این وزارت‌خانه از حضور مایک پمپئو در این نشست خبر داده است.

در این بیانیه گفته شده که وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت «بر تصمیم آمریکا برای رفع تهدیدهای ایران علیه صلح و امنیت جهانی از طریق ادامه توسعه و اشاعه موشک‌های بالستیک در تقابل با قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید خواهد کرد.»

رویترز گزارش داده که در نشست شورای امنیت گزارش محرمانه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درباره یمن و نقش ایران در کمک به شیعیان حوثی نیز ارائه و بررسی خواهد شد.

رویترز نوشته است که در این گزارش دبیرکل سازمان ملل به مشابهت برخی موشک‌های شلیک‌شده از سوی حوثی‌ها به خاک عربستان سعودی با موشک‌های ایرانی اشاره کرده و گفته است احتمالاً ایران دو موشک‌انداز ضد تانکی را ساخته که ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن یافته‌اند و تولید آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ بوده است.

رویترز همچنین افزوده است که گوترش در گزارش خود روشن نکرده که این اقدامات ایران نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

بر اساس این قطعنامه که در سال ۲۰۱۵ در چارچوب برجام به تصویب رسید، ایران از آزمایش موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای منع شده است.

مایک پمپئو یکم دسامبر / ۱۰ آذر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران اخیراً یک موشک بالیستیک با برد متوسط و با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده است. مقامات جمهوری اسلامی و مقامات ایالات متحده، درباره زمان و مکان آزمایش موشکی اخیر ایران سکوت کرده‌ بودند اما بعد معلوم شد بحث بر سر موشک قیام و ذوالفقار است.

شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه ۱۳ آذر/۴ دسامبر به درخواست فرانسه، بریتانیا و آلمان پشت درهای بسته تشکیل جلسه داد تا آزمایش موشک میان‌برد بالستیکی ایران را به بحث بگذارد.

سه قدرت اروپایی که خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران‌اند، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بودند که آزمایش موشک‌های ذوالفقار و قیام در ۳۰ سپتامبر و یکم اکتبر سال جاری به دلیل آن‌که ممکن است این موشک‌ها توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را داشته باشند، به معنای نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی بدون صدور قطعنامه علیه ایران به پایان رسید.

مقامات حکومتی ایران درباره برنامه موشکی خود نظرات مشترکی دارند. آن‌ها توسعه فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی را نقض توافق هسته‌ای نمی‌دانند.

روز گذشته، سه‌شنبه ۲۰ آذر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران آزمایش موشکی اخیر جمهوری اسلامی را تأیید کرد و گفت سپاه پاسداران بیش از ۴۰ تا ۵۰ آزمایش موشکی در سال انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.