ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وحید صیادی نصیری در اعتصاب غذا جان داد

زندانی سیاسی – عقیدتی که به اتهام توهین به خامنه‌ای به زندان افتاده بود درخواست پیش‌پاافتاده ای داشت: انتقال از قم به اوین یا گوهردشت کرج.

وحید صیادی نصیری زندانی سیاسی – عقیدتی که در بند زندانیان جرایم خطرناک در زندان قم  محبوس بود، بعد از ۶۰ روز اعتصاب غذای خشک جان سپرد. درخواست او این بود که از بند جرائم عمومی قم به زندان اوین یا گوهردشت کرج (رجائی‌شهر) منتقل شود. خبر درگذشت این زندانی سیاسی را برخی از آشنایان و نزدیکان او به نقل از مادرش تأیید کرده‌اند.

وحید صیادی نصیری، زندانی سیاسی که در اعتصاب غذا جان داد

در شبکه‌های اجتماعی خبر درگذشت وحید صیادی نصیری در اثر پیامدهای اعتصاب غذای خشک در زندان قم، بازتاب وسیعی یافته است.

اداره اطلاعات قم یکم مرداد سال جاری وحید صیادی نصیری، فعال سیاسی  را بازداشت و به بند اشرار زندان ساحلی قم منتقل کرد. این زندانی سیاسی در ۳۱ شهریور در دادگاهی ده دقیقه‌ای و بدون حضور محمد نجفی که وکالت او را به عهده داشت در شعبه اول دادگاه انقلاب قم محاکمه و به اتهام توهین به رهبری و همچنین تبلیغ علیه نظام به چهار سال و نیم حبس محکوم شد. ۱۴ مهر مأموران او را به بند متهمان مواد مخدر زندان لنگرود قم منتقل کردند. منابع حقوق بشری گزارش داده بودند که مأموران زندان به وحید صیادی نصیری حتی اجازه تماس تلفنی نمی‌دادند.

— ‌مريم ‌كريم بيگي (@karimbeigi) December 12, 2018


وحید صیادی نصیری اعلام کرده بود که اگر او را به زندان اوین یا گوهردشت کرج (رجایی‌شهر) منتقل نکنند اعتصاب غذا می‌کند. دستگاه قضایی این خواسته را اجابت نکرد و صیادی نصیری، سرانجام بعد از ۶۰  روز در اثر پیامدهای اعتصاب غذا جان سپرد.

وحید صیادی نصیری پیش‌ از این به اتهام توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به ترتیب به تحمل ۵ و ۲ و ۱ سال حبس محکوم شده بود اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض او به این حکم و عدم برگزاری دادگاه تجدید نظر او برای نخستین بار اعتصاب غذا کرد. اما با مشخص شدن زمان برگزاری دادگاه تجدید نظر به نخستین اعتصاب غذای خود پایان داد.

در آن زمان وحید صیادی نصیری بارها به دلیل وخامت حالش به بهداری منتقل شد اما از پذیرش سرم خودداری کرد. منابع حقوق بشری گزارش داده بودند که این زندانی سیاسی در نخستین اعتصاب غذای خود ۲۰ کیلوگرم از وزنش را از دست داده بود.  دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی در زندان اوین چندین بار با صیادی نصیر ملاقات کرده بود تا اینکه سرانجام دادگاه تجدید نظر برگزار شد و صیادی نصیری به نخستین اعتصاب غذای خود پایان داد.

بعد از برگزاری دادگاه تجدید نظر این فعال سیاسی، از بند ۸ زندان اوین به بند ۴ این زندان منتقل و سپس به زندان گوهردشت منتقل شد. اواخر سال ۹۶ بعد از تحمل دو سال و نیم حبس آزاد شد، تا اینکه مجدداً مأموران امنیتی او را در مرداد سال جاری بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پرهام

    به عزیزان ایشان تسلیت عرض می کنم.

  • ali

    واقعا گیر افتادن در چنگال کفتاری وحشی به نام جمهوری اسلامی بسیار وحشتناکه , چنان بلایی بر سر زندگی زندانیان سیاسی میارن که شیطان هم وحشت میکنه . این نظام پلید حاصل توحش اسلام و اسلامگرایانه که کوچکترین توهینی به خلیفه و پیامبر رو تحمل نمیکردن و به شدت مجازات میکردن . امیدوارم به زودی تمام عوامل این نظام سرگوبگر و وحشی در خیابان *** بشن

  • جهان

    لکه سیاهی که بر پیشانی بسیاری از سران و جیره خوران حکومت ضحاک نقش بسته لکه ننگ است و هرگز پاک نخواهد شد ،من نمیدانم سکوت ما تا کی ادامه داد ، سکوت مدعی یان دفاع و حمایت از حقوق بشر در اروپا و سایر کشورهای جهان تا کی دست در دست خونی جنایت کاران رژیم آخوندی نظاره بر جهل و ظلم میکنند و دلارهای خود را میشمارند