ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالحی: لغو تحريم‌ها شرط ايران برای مذاکرات هسته‌ای نيست

<p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت تهران به غرب &quot;پيشنهاد&quot; می&zwnj;دهد تا برای &quot;اعتمادسازی&quot;، تحريم&zwnj;ها را عليه اين کشور لغو کند اما اين پيشنهاد به معنای &quot;پيش&zwnj;شرط&quot; مذاکرات هسته&zwnj;ای نيست.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) صالحی روز چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ پس از نشست هيأت دولت گفت: &quot;غرب اگر می&zwnj;خواهد اعتمادسازی کند، بايد اعتمادسازی را در عرصه تحريم آغاز کند. با اين وجود برخی رسانه&zwnj;های خارجی اين توصيه را به عنوان يک پيش شرط برای اجلاس بغداد تلقی کردند.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;اکنون مشکل ما نقص اعتماد متقابل است. ما خودمان را حق می&zwnj;دانيم زيرا اعلام کرديم به دنبال سلاح هسته&zwnj;ای نيستيم و بر همين اساس استوار و محکم صحبت &zwnj;می&zwnj;کنيم. اگر غير از اين بود در موضع&zwnj;گيری&zwnj;های ما ترديد و تناقض می&zwnj;شد.&quot;</p> <blockquote> <p>وزير خارجه ايران: غرب اگر می&zwnj;خواهد اعتمادسازی کند، بايد اعتمادسازی را در عرصه تحريم آغاز کند. با اين وجود برخی رسانه&zwnj;های خارجی اين توصيه را به عنوان يک پيش شرط برای اجلاس بغداد تلقی کردند.&quot;</p> </blockquote> <p>صالحی گفت: &quot;آن&zwnj;ها (گروه ۱+۵ ) بايد مقدمه&zwnj;ای از اعتمادسازی را از خود بروز دهند و آن&zwnj;ها می&zwnj;توانند در بحث تحريم شواهدی را نشان دهند تا در نشست بغداد سريعتر بحث را دنبال کنيم. اگر آن&zwnj;ها می&zwnj;خواهند موضوع را طول دهند، مشکل خودشان است.&quot;</p> <p>وزير خارجه ايران افزود: &quot;در اين اجلاس (مذاکرات استانبول) قرار بر اين شد تا نقشه راهی را تعيين کنند و يک نوع طرح گام به گامی داشته باشند که توضيحات آن در زمان خودش اعلام می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز پيشنهاد داده است برای حل مناقشه اتمی، ابتدا ايران يک گام بردارد تا آمريکا نيز يک گام بردارد.</p> <p>ايران و غرب سال&zwnj;هاست که بر سر برنامه اتمی&zwnj; با هم دچار تنش هستند. اين تنش&zwnj;ها و اختلافات باعث شده تا شورای امنيت سازمان ملل و کشورهای غربی تحريم&zwnj;هايی را با هدف توقف برنامه اتمی ايران عليه اين کشور برقرار کنند.</p> <p>آمريکا و متحدان غربی خود ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح&zwnj;های هسته&zwnj;ای می&zwnj;کنند، اما ايران همواره اين ادعا را رد کرده&zwnj;است و بر صلح&zwnj;آميز بودن برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای خود تأکيد می&zwnj;کند.</p> <p>در همين حال و در کنار سياست فشار و تحريم عليه ايران، تلاش&zwnj;هايی نيز برای حل مناقشه اتمی از طريق ديپلماسی نيز در جريان است.</p> <p>از جمله اين تلاش&zwnj;ها گفت&zwnj;وگوهای چند ساله شش قدرت جهانی (گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان) با ايران است.</p> <p>تازه&zwnj;ترين دور اين مذاکرات ۲۶ فروردين سال جاری خورشدی در استانبول برگزار شد. کشورهای غربی و ايران اين مذاکرات را &quot;سازنده و سودمند&quot; توصيف کرده&zwnj;اند.</p> <p>دور بعدی مذاکرات با ايران سوم خرداد سال جاری در بغداد برگزار خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p>

علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت تهران به غرب "پيشنهاد" می‌دهد تا برای "اعتمادسازی"، تحريم‌ها را عليه اين کشور لغو کند اما اين پيشنهاد به معنای "پيش‌شرط" مذاکرات هسته‌ای نيست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) صالحی روز چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ پس از نشست هيأت دولت گفت: "غرب اگر می‌خواهد اعتمادسازی کند، بايد اعتمادسازی را در عرصه تحريم آغاز کند. با اين وجود برخی رسانه‌های خارجی اين توصيه را به عنوان يک پيش شرط برای اجلاس بغداد تلقی کردند."

وی افزود: "اکنون مشکل ما نقص اعتماد متقابل است. ما خودمان را حق می‌دانيم زيرا اعلام کرديم به دنبال سلاح هسته‌ای نيستيم و بر همين اساس استوار و محکم صحبت ‌می‌کنيم. اگر غير از اين بود در موضع‌گيری‌های ما ترديد و تناقض می‌شد."

وزير خارجه ايران: غرب اگر می‌خواهد اعتمادسازی کند، بايد اعتمادسازی را در عرصه تحريم آغاز کند. با اين وجود برخی رسانه‌های خارجی اين توصيه را به عنوان يک پيش شرط برای اجلاس بغداد تلقی کردند."

صالحی گفت: "آن‌ها (گروه ۱+۵ ) بايد مقدمه‌ای از اعتمادسازی را از خود بروز دهند و آن‌ها می‌توانند در بحث تحريم شواهدی را نشان دهند تا در نشست بغداد سريعتر بحث را دنبال کنيم. اگر آن‌ها می‌خواهند موضوع را طول دهند، مشکل خودشان است."

وزير خارجه ايران افزود: "در اين اجلاس (مذاکرات استانبول) قرار بر اين شد تا نقشه راهی را تعيين کنند و يک نوع طرح گام به گامی داشته باشند که توضيحات آن در زمان خودش اعلام می‌شود."

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا نيز پيشنهاد داده است برای حل مناقشه اتمی، ابتدا ايران يک گام بردارد تا آمريکا نيز يک گام بردارد.

ايران و غرب سال‌هاست که بر سر برنامه اتمی‌ با هم دچار تنش هستند. اين تنش‌ها و اختلافات باعث شده تا شورای امنيت سازمان ملل و کشورهای غربی تحريم‌هايی را با هدف توقف برنامه اتمی ايران عليه اين کشور برقرار کنند.

آمريکا و متحدان غربی خود ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح‌های هسته‌ای می‌کنند، اما ايران همواره اين ادعا را رد کرده‌است و بر صلح‌آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأکيد می‌کند.

در همين حال و در کنار سياست فشار و تحريم عليه ايران، تلاش‌هايی نيز برای حل مناقشه اتمی از طريق ديپلماسی نيز در جريان است.

از جمله اين تلاش‌ها گفت‌وگوهای چند ساله شش قدرت جهانی (گروه ۱+۵ شامل آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان) با ايران است.

تازه‌ترين دور اين مذاکرات ۲۶ فروردين سال جاری خورشدی در استانبول برگزار شد. کشورهای غربی و ايران اين مذاکرات را "سازنده و سودمند" توصيف کرده‌اند.

دور بعدی مذاکرات با ايران سوم خرداد سال جاری در بغداد برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    عقب نشینی قدم بقدم تا افتادن در مزبله. آنها که هل من مبارز ساز می زدند به چه روزی افتاده اند. اینان فقط زبان زور می فهمند. باید این جرثومه های فساد و تباهی را به چاه خانه انداخت و یک آفتابه آب بر آنها ریخت.

  • کاربر مهمان

    تاريخ مصرفتان منقضي شده بزودي به زباله دان تاريخ خواهيد افتاد