ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بی‌خبری از بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری و نگرانی از شرایط او در بازداشت

بیش از دو هفته از بازداشت بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری گذشته و او در این مدت هیچ تماسی با خانواده خود نگرفته است. زرتشت احمدی راغب، نویسنده و فعال حقوق بشر با اشاره به این موضوع در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است جای نگهداری این فعال کارگری معلوم نیست و خانواده ابراهیم‌زاده شدیدا نگران وضعیت او هستند.

بیش از دو هفته از بازداشت بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری گذشته و او در این مدت هیچ تماسی با خانواده خود نگرفته است.

بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری

زرتشت احمدی راغب، نویسنده و فعال حقوق بشر با اشاره به این موضوع در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است جای نگهداری این فعال کارگری معلوم نیست و خانواده ابراهیم‌زاده شدیدا نگران وضعیت او هستند.

بهنام ابراهیم‌زاده، شامگاه چهارشنبه ۲۱ آذر ۹۷ توسط نیروهای امنیتی در خانه‌اش در تهران بازداشت شد. به نوشته احمدی راغب، خانواده ابراهیم‌زاده از طریق پلیس امنیت تهران پیگیر وضعیت او شده‌اند اما به آنها گفته شده بروند و بهنام خودش زنگ می‌زند.

این فعال کارگری روز جمعه ۲۶ مرداد نیز توسط نیروهای امنیتی در اطراف کرمانشاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهر منتقل شده بود.

او روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور با وثیقه ۴۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود.

در واکنش به بازداشت بهنام ابراهیم‌زاده، مایک پالک، دبیرکل اتحادیه پست کانادا روز جمعه ۹ شهریور در نامه‌ای خطاب به مقامات ایرانی، دستگیری این فعال کارگری را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او شده بود.

بهنام ابراهیم‌زاده اما در حالی در اطراف کرمانشاه بازداشت شده بود که مشغول کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آن مناطق بود و خانواده او پس از سه روز بی‌خبری از بازداشت او مطلع شدند.

این فعال کارگری متولد سال ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون چندین بار بازداشت شده و حبس کشیده است.

او اردیبهشت ماه سال گذشته با پایان دوران محکومیت هفت ساله‌اش از زندان رجایی‌شهر کرج آزاد شده بود.

بر اساس متنی که زرتشت احمدی راغب درباره این فعال کارگری منتشر کرده، تنها فرزند او، نیما، همانگونه دچار بیماری سرطان است و بهنام ابراهیم‌زاده در تلاش بوده است تا فرزندش را برای معالجه به خارج از کشور بفرستد و به شدت درگیر مشکلات مالی بوده است:

«در این میان هر گونه استرس و ناراحتی بیماری نیما را که هر روز در راه بیمارستان محک رفت و آمد دارد، تشدید می‌کند. ماموران هنگام بازداشت بهنام، علاوه بر گوشی خود او، تلفن همراه نیما را نیز با خود برده‌اند و امکان تماس این خانواده با بیرون عملا قطع شده است.»

احمدی راغب از فعالان رسانه‌ای خواسته است تا درباره وضعیت بهنام ابراهیم‌زاده اطلاع‌رسانی کنند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • در چشمانش امیدی بی پایان

    در چشمانش امیدی بی پایان برای دنیای بهتر مبارزه ی ناتمام برای انسان چگونه باور کنیم به بند کشیدنت مگر می شود آزادی را در بندی معنا کرد تو خود به تنهایی همان دنیایی عاری از کودک کار عاری از بی مسکنی عاری از اعدام و زندان فقر نابرابری یک دل خواهیم شد برای در هم شکستن دیواری در مقابل آزادی فراموشت نکردیم و سکوت نخواهیم کرد چون تو هرگز سکوت نکردی ما اشوبگریم برای آشوبگری که آشوبگر بود برای نان ،کار، آزادی، رفاه اختای