ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در نزدیکی دمشق

برخی رسانه ها نوشته اند که حمله شبانه جنگنده‌های اسرائیل به دمشق، حمله به هواپیمای حامل رهبران حزب‌الله لبنان بوده که از دمشق به ایران می رفتند. این را منابع رسمی تایید نکرده‌اند.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که حمله شبانه جنگنده‌های اسرائیل به اهدافی در نزدیکی دمشق، حمله به هواپیمای حامل رهبران حزب‌الله لبنان بوده که از دمشق به ایران می‌رفتند؛ این را منابع رسمی تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

سه‌شنبه شب ۲۶ دسامبر/ چهار دی، خبرگزاری رسمی دولت بشار اسد (سانا) اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل به سوریه حمله کرده‌اند.  در این حملات سه سرباز ارتش سوریه زخمی شدند. ارتش اسرائیل هم نسبت به یک موشک ضدهوایی ارتش سوریه واکنش نشان داده است. سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می گوید اهداف دیگر حمله هوایی اسرائیل سه انبار تسلیحاتی نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان بوده است.

منابع سوری گفته‌اند که جنگنده‌های اسرائیل از حریم هوایی لبنان به سوریه حمله کرده‌اند و پدافند هوایی ارتش سوریه به سمت این هواپیماها موشک ضدهوایی پرتاب کرده است. حملات به سمت حومه جنوبی و جنوب غربی شهر دمشق بوده است. مقامات سوری به سانا گفته‌اند که بیشتر موشک هایی اسراییلی را منهدم کرده‌اند. به گفته ارتش سوریه، تا کنون سه سرباز در این حملات زخمی شده‌اند.

نیوزویک از قول یک منبع وزارت دفاع آمریکا که نخواسته نامش فاش شود اما به "افسران ارشد ارتش اسرائیل" دسترسی دارد نوشته که هدف حمله هوایی شامگاه سه‌شنبه  رهبران ارشد حزب‌الله لبنان بودند که قصد داشتند با هواپیمایی از دمشق به ایران بروند.

نیوزویک نوشته است که حمله هوایی اسرائیل چند دقیقه پس از آنکه رهبران حزب‌الله سوار هواپیما به مقصد ایران شدند آغاز شده است. جروزالیم پست هم از قول رسانه Nziv این را نوشته که هدف حمله هوایی اسرائیل رهبران حزب‌الله لبنان بوده‌اند که از لبنان به سمت تهران می‌رفتند. مشخص نیست که هواپیمایی که نیوزویک و Nziv به آن اشاره کرده‌اند مورد اصابت موشک‌هایی جنگده‌های اسرائیلی قرار گرفته یا نه.

ارتش اسرائیل، ایران و سوریه، هنوز خبری مبنی بر درگیری جنگنده‌های اسرائیلی با هواپیمای حامل رهبران حزب‌الله به سمت ایران منتشر نکرده‌اند.

به غیر از رهبران حزب‌الله لبنان که عازم ایران بوده‌اند، منبع نیوزویک گفته است که هدف دیگر حمله انبارهای تسلیحاتی حاوی مهمات، ادوات هدایت، سلاح‌های دارای جی‌پی‌اس متعلق به نیروهای ایرانی مستقر در سوریه بوده است.

ارتش اسرائیل اما به گونه‌ای نوشته که واکنش آنها دفاعی بوده است. ارتش اسرائیل در حساب توئیتری خود اعلام کرده است که سیستم دفاع هوایی این ارتش در واکنش "به یک موشک ضدهوایی شلیک شده از سوی سوریه" فعال شده است.

جروزالیم پست نوشته که احتمال می‌دهد که سامانه پدافند موشکی اسرائیل که علیه موشک‌های ضدهوایی سوریه فعال شده، سامانه "پیکان" یا "Arrow" باشد که در بلندی‌های جولان قرار دارد.

جروزالیم پست همچنین نوشته است که در این حملات نیروهای ارتش اسرائیل زخمی و یا کشته نشده‌اند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است اعلام کرده که جنگنده‌های اسرائیل سه انبار تسلیحاتی حزب‌الله لبنان و ایران را هدف قرار داده اند؛ این را ارتش سوریه یا اسرائیل هنوز تایید نکرده‌اند.

اسرائیل تا کنون چندین حمله هوایی به سوریه انجام داده که در این حملات بیشتر انبارهای نیروهای نظامی حزب الله لبنان و نیروهای سپاه قدس را هدف موشک‌های خود قرار داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.