ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه و بریتانیا دیپلمات‌های اخراج‌شده‌شان از دو کشور را باز می‌گردانند

روسیه و بریتانیا در پی ماجرای سوءقصد به جان یک جاسوس دوجانبه، هر یک ۲۳ کارمند سفارت دیگری را اخراج کردند. اکنون مسکو و لندن توافق کرده‌اند تا برخی از این دیپلمات‌ها باز گردانند.

روسیه و بریتانیا در پی ماجرای سوءقصد به جان یک جاسوس دوجانبه، دچار اختلاف سیاسی شدند و هر یک تعدادی از کارمندان سفارت دیگری را از خاک خود اخراج کردند. اکنون مسکو و لندن توافق کرده‌اند تا برخی از این دیپلمات‌های اخراج‌شده به سر کار خود باز گردانند.

سفارت روسیه در لندن

روز جمعه، ۲۸ دسامبر / هفت دی، سفارت روسیه در لندن اعلام کرد، مسکو و لندن برای بازگرداندن برخی از کارمندان سفارتخانه‌هایشان توافق کرده‌اند.

به گزارش رویترز، خبرگزاری تاس روسیه اعلام کرده که الکساندر یاکوونکو، سفیر روسیه در لندن، این خبر را تایید کرده است.

یاکوونکو در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است: "به توافق کلی دست یافتیم و در ژانویه شروع به بازگرداندن کارمندان دیپلماتیک در مسکو و لندن خواهیم کرد."

سفیر روسیه در لندن در ادامه گفته است که دست‌کم نیمی از کارمندان اخراج‌شده باز خواهند گشت اما ممکن است که دستور بازگشت به لندن شامل تمام دیپلمات‌هایی که اخراج شدند نشود.

سخنگوی سفارت روسیه در لندن که با رویترز گفت‌وگو کرده هم این خبر را تایید کرده است.

بریتانیا در ماه مارس، ۲۳ دیپلمات روس را در پی اتهام دست داشتن مسکو در حمله با عامل اعصاب علیه یک جاسوس دو جانبه سابق اهل روسیه و دخترش اخراج کرد. روسیه نیز در اقدامی متقابل، ۲۳ کارمند سفارت بریتانیا را اخراج کرد.

سرگئی اسکریپال جاسوس دوجانبه ۶۶ ساله و جولیا دختر ۳۳ ساله‌اش چهار مارس ۲۰۱۸ / ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ روی یک نیمکت در پارکی در شهر کوچک سالیزبوری از هوش رفته بودند که به بیمارستان منتقل شدند.

اسکریپال که با بخش امنیتی ارتش روسیه همکاری می‌کرد، اطلاعاتی را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا قرار داده بود که لو رفت و در روسیه به زندان محکوم شد اما در سال ۲۰۱۰ در جریان معاوضه جاسوسان آمریکایی به بریتانیا پناهنده شد. لندن می‌گوید با ماده‌ای شیمیایی که در دوران اتحاد جماهیر شوروی در سال‌های دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ ساخته می‌شد، به جان اسکریپال سوءقصد شده است.

روسیه کماکان اتهام دست داشتن در سوءقصد به جان اسکریپال را رده کرده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.