ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده عملیات فریب

کاری از اسد بیناخواهی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • sattar beheshti

    محمود علیزاده طباطبایی مدیر بودجه دفاعی سازمان برنامه در زمان جنگ : سال ۶۵ بود که آقای زنجانی من را احضار کرد و گفت که سپاه طرحی آورده برای پایان جنگ و امام هم پذیرفتند و گفتند که اعتبارش تامین بشود و این طرح ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد. حالا بودجهٔ سال ۶۵ در حدود ۲۶۵ میلیارد تومان بود. یعنی این طرح دو برابر کل بودجه، اعتبار می‌خواست. گفت این‌ها ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواستند. عنوان طرح هم حملهٔ نهایی بود.!! توسط سپاه ارائه شده بود و معروف بود به طرح ۵۰۰ گردان.!! من به آقای زنجانی گفتم خب ما باید چه کار کنیم؟ گفت شما بایستی بررسی کنید و از نظر کار‌شناسی بگویید این مقدار بودجه را نیاز دارند یا خیر. گفتم فرضا نیاز داشته باشند، دولت چگونه می‌خواهد تامین کند؟ گفت به هر جهت بحث است که همهٔ دستگاه‌های دولتی تعطیل بشوند، یا مثل دوران مصدق حقوق نگیرند. گفتم تمام این بودجه‌ای که دولت دارد ۲۶۵ میلیارد تومان است. ۱۳۰ میلیارد تومانش به نیروهای مسلح تعلق دارد و ۱۳۰ میلیارد تومان باقی هم که همه حقوق و مزایاست، چیز دیگری نیست. من به عنوان کار‌شناس سازمان برنامه به همراه آقای مهندس موسوی که عضو شورای عالی دفاع بود و آقای زنجانی به عنوان رئیس برنامه بودجه این‌ها را مطرح کردیم. سوال‌ها را مطرح کردم با یک حالت تمسخر گفتم که ۵۰۰ هزار نفر حداقل یک میلیون پتو می‌خواهد الان در انبارهای شما موجود است؟ یکی می‌خواهد زیر سرش بگذارد و یکی زیرش بیاندازد. گفتم ۵۰۰ هزارنفر روزی دو لیتر می‌خواهند ادرار کنند، شما فکر این‌ها را کرده‌اید؟ خامنه‌ای گفت آقای طباطبایی مودب صحبت کنید!!. گفتم این‌ها واقعیت‌های جنگ است. این آقایان ابتدایی‌ترین مسائل را ندیدند و بعد ما با حملهٔ نهایی می‌خواهیم چه کار کنیم؟ می‌خواهیم بصره را بگیریم، می‌خواهیم برویم کربلا را بگیریم بغداد رو بگیریم، قدس رو بگیریم یا تا واشینگتن می‌خواهیم برویم؟ باید مشخص باشد هدف نظامی ما چیست و با این ۵۰۰ گردان کجا را می‌خواهیم بگیریم. یا اینکه می‌خواهیم علی غربی و علی شرقی را بگیریم! چون سال‌ها بود که در عملیات‌ها می‌گفتند علی غربی را گرفتیم، پس دادیم و علی شرقی را گرفتیم!! . آنجا یک دفعه در همهٔ مسئولین پچ پچ افتاد که خب یعنی چه، با ۵۰۰ گردان چه کار می‌خواهیم بکنیم?!.

  • sattar beheshti

    محمود علیزاده طباطبایی مدیر بودجه دفاعی سازمان برنامه در زمان جنگ : تیمسار معین‌پور فرماندهٔ نیرو هوایی که سال ۶۰ فرماندهٔ نیروی هوایی شد، نقل می‌کرد «نیروی هوایی بیگانه بود، نسبت به جنگ نامحرم بود، عملیات انجام می‌دادن می‌گفتن که ما یک طرح عملیاتی داریم، نیرو هوایی تو هم بیا پشتیبانی کن!!» می‌گفت «من که فرماندهٔ نیرو هوایی شدم، گفتم هواپیما‌ها را مفت به دست نیاوردیم.» ما بیشترین هواپیماهایی که از دست دادیم در خاک خودمان از دست دادیم و نیروهای خودی زدند، یعنی بیشتر خلبان‌های شهیدی که در بهشت زهرا خوابیده‌اند، شهدایی هستند که خودمان به دلیل ناهماهنگی‌هایی که وجود داشت زدیم.!! معین‌پور می‌گفت «من همینجوری نمی‌تونم از یک عملیات پشتیبانی کنم، شما بایستی اطلاعات به من بدهید، من بدونم کجا دارم می‌رم. خلبانم را دارم می‌فرستم روی موشک سام، باید مقر موشکهای سام برای من مشخص باشد، مقر ضد هوایی‌ها باید مشخص باشه، هدفی که من دارم می‌رم بزنم باید مشخص باشه، من که نمی‌تونم با هواپیما به جنگ تانک برم.» مرحوم شهید فکوری که فرماندهٔ نیرو هوایی بود و بعد از قضایای سال ۶۰ برکنار شد و در ستاد مشترک بود. یک روز در‌‌ همان تاریخ آمده بود پیش من و درد دل می‌کرد، می‌گفت «آقای طباطبایی، یک روز من ۱۷ هواپیما از دست دادم !!