ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابتکار: اگر ۱۳ سال برای ازدواج خوب است، پس برای رأی دادن هم خوب است

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرده که مجلس در رای خود درباره ازدواج کودکان بازنگری کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره رد لایحه مربوط به کودک همسری در کمیسیون قضایی مجلس گفته: «اگر سن ۱۳ سال برای ازدواج خوب است پس همه قوانین دیگر هم بر روی همین سن آورده شود تا کودکان ۱۳ ساله بتوانند رای دهند، گواهینامه بگیرند و درخواست طلاق دهند.»

کودک‌همسری، پدیده رایج در ایران (عکس: خبرگزاری ایلنا)

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرده که مجلس در رای خود درباره ازدواج کودکان بازنگری کند. او این یک موضوع بسیار مهم و مطالبه عمومی خوانده و گفته در آماری که براساس مطالعات مراکز مختلف در دست است، میزان طلاق و دیگر آسیب‌ها در کودک‌همسری می‌تواند افزایش پیدا کند.

ابتکار گفته: «در نقاط حاشیه‌ای ممکن است درصد ازدواج کودکان بیشتر شود و به همین دلیل نگرانی زیادی می‌تواند وجود داشته باشد. ازدواج یک مرحله مهم و لازم است فردی که وارد آن می‌شود هم آمادگی و هم بلوغ لازم را داشته باشد، وقتی فردی در سنین پایین حق بهره‌مندی از بسیاری حقوق را ندارد سخت است که اجازه دهیم وارد ازدواجی شود که می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.»

او از عدم سنخیت قوانین انتقاد کرده و گفته اگر سن ۱۳ سال برای ازدواج خوب است پس همه قوانین دیگر هم به روی همین سن آورده شود تا بچه‌های ۱۳ ساله بتوانند رای دهند، گواهینامه بگیرند و درخواست طلاق دهند: «اگر ۱۳ سال را سن بلوغ و تشخیص می‌دانیم پس همه قوانین را بر روی این سن بیاوریم.»

ابتکار در خصوص مصوبه دولت برای اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی هم گفته: «دولت مصوبه خوبی را گذراند تا زنانی که همسران خارجی دارند بتوانند قبل از ۱۸ سال برای فرزندان خود تقاضای تابعیت کنند، این مصوبه دولت است و  نیاز دارد که در مجلس هم تصویب شود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی حصوری

    واقعا که سقوط کرده ایم.