ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای امنيت با اعزام ۳۰۰ ناظر به سوريه موافقت کرد

<p>شورای امنيت سازمان ملل با افزايش ناظران بين&zwnj;المللی در سوريه موافقت کرد. شمار اين ناظران از&nbsp;۳۰ نفر به ۳۰۰ نفر خواهد رسيد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، ۱۵ عضو شورای امنيت عصر روز شنبه ۲۱ آوريل (دوم ارديبهشت ۱۳۹۱) به اتفاق به اين قطعنامه که از سوی اتحاديه اروپا و روسيه با هدف &quot;تقويت و کمک به آتش&zwnj;بس&quot; در سوريه ارائه شده بود، رأی مثبت دادند.</p> <p>نحوه اعزام ناظران بين&zwnj;المللی بر عهده بان کی&zwnj;مون، دبيرکل سازمان ملل خواهد بود.</p> <p>اين قطعنامه همچنين از دمشق می&zwnj;خواهد تا با پايبندی به طرح صلح کوفی عنان، نماينده سازمان ملل در امور سوريه، به خشونت&zwnj;ها پايان دهد.</p> <blockquote> <p>۱۵ عضو شورای امنيت به اتفاق به اين قطعنامه که از سوی اتحاديه اروپا و روسيه با هدف &quot;تقويت و کمک به آتش&zwnj;بس&quot; در سوريه ارائه شده بود، رأی مثبت دادند</p> </blockquote> <p>طرح صلح کوفی عنان شامل &quot;پايان دادن به درگيری&zwnj;ها از سوی دولت و مخالفان، آتش&zwnj;بس روزانه و فراهم کردن زمينه کمک&zwnj;رسانی&zwnj;های بشردوستانه، آزادی زندانيان سياسی، آزادی رسانه&zwnj;ها، به&zwnj;رسميت شناختن حق برگزاری تظاهرات مسالمت&zwnj;آميز و برگزاری مذاکرات بين دولت و مخالفان و انتقال مسالمت&zwnj;آميز قدرت&quot; است.</p> <p>اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و تاکنون به گفته سازمان ملل بيش از ۹ هزار کشته بر جای گذاشته است.</p> <p>در همين حال العربيه گزارش داد روز شنبه ۲۲ نفر از مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>از تاريخ ۱۲ آوريل سالی جاری ميلادی در سوريه اعلام آتش&zwnj;بس شده اما مخالفان می&zwnj;گويند با وجود اعلام آتش&zwnj;بس هنوز خشونت&zwnj;ها در حمص ادامه دارد.</p> <p>چند روز پيش هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا به بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهور سوريه هشدار داد اگر طرح صلح کوفی عنان با شکست روبرو شود، واشنگتن اقدامات بيشتری عليه دمشق به کار خواهد بست.</p> <p>کلينتون گفته است يا صلح در سوريه برقرار می&zwnj;شود يا اينکه بشار اسد اين &quot;آخرين فرصت&quot; را از دست خواهد داد.</p> <p>&nbsp;</p>

شورای امنيت سازمان ملل با افزايش ناظران بين‌المللی در سوريه موافقت کرد. شمار اين ناظران از ۳۰ نفر به ۳۰۰ نفر خواهد رسيد.

به گزارش رويترز، ۱۵ عضو شورای امنيت عصر روز شنبه ۲۱ آوريل (دوم ارديبهشت ۱۳۹۱) به اتفاق به اين قطعنامه که از سوی اتحاديه اروپا و روسيه با هدف "تقويت و کمک به آتش‌بس" در سوريه ارائه شده بود، رأی مثبت دادند.

نحوه اعزام ناظران بين‌المللی بر عهده بان کی‌مون، دبيرکل سازمان ملل خواهد بود.

اين قطعنامه همچنين از دمشق می‌خواهد تا با پايبندی به طرح صلح کوفی عنان، نماينده سازمان ملل در امور سوريه، به خشونت‌ها پايان دهد.

۱۵ عضو شورای امنيت به اتفاق به اين قطعنامه که از سوی اتحاديه اروپا و روسيه با هدف "تقويت و کمک به آتش‌بس" در سوريه ارائه شده بود، رأی مثبت دادند

طرح صلح کوفی عنان شامل "پايان دادن به درگيری‌ها از سوی دولت و مخالفان، آتش‌بس روزانه و فراهم کردن زمينه کمک‌رسانی‌های بشردوستانه، آزادی زندانيان سياسی، آزادی رسانه‌ها، به‌رسميت شناختن حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آميز و برگزاری مذاکرات بين دولت و مخالفان و انتقال مسالمت‌آميز قدرت" است.

اعتراضات در سوريه از مارس ۲۰۱۱ آغاز شده و تاکنون به گفته سازمان ملل بيش از ۹ هزار کشته بر جای گذاشته است.

در همين حال العربيه گزارش داد روز شنبه ۲۲ نفر از مخالفان توسط نيروهای دولتی کشته شده‌اند.

از تاريخ ۱۲ آوريل سالی جاری ميلادی در سوريه اعلام آتش‌بس شده اما مخالفان می‌گويند با وجود اعلام آتش‌بس هنوز خشونت‌ها در حمص ادامه دارد.

چند روز پيش هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا به بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه هشدار داد اگر طرح صلح کوفی عنان با شکست روبرو شود، واشنگتن اقدامات بيشتری عليه دمشق به کار خواهد بست.

کلينتون گفته است يا صلح در سوريه برقرار می‌شود يا اينکه بشار اسد اين "آخرين فرصت" را از دست خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.