ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس قوه قضائیه: فتنه ۸۸ قابل تکرار است

آملی لاریجانی همچون بیشتر رهبران جمهوری اسلامی از یک سو خود را موافق مطالبات رو به افزایش اقشار و طبقات محروم نشان می‌دهد و از سوی دیگر هشدار می‌دهد که «فتنه» در کار است.

رئیس قوه قضائیه در سخنان تازه‌ای نسبت به آن‌چه تنوع ابزاری «دشمن» نامید هشدار داد و گفت «جریان فتنه ۸۸» قابل تکرار است. او در همین حال همچون دیگر مسئولان جمهوری اسلامی گویی خود مسئولیتی در قبال مشکلات اجتماعی و وضعیت کنونی ندارد، خواسته‌ها و مطالبات اقشار مختلف را «به‌حق» خواند.

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی

صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران دوشنبه ۱۰ دی گفت: «امروز نسبت به گذشته، دشمن ابزار‌های متنوع‌تر و بیشتری دارد و هزینه‌های کلان‌تری می‌کند. براین اساس ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند دشمن‌شناسی، فتنه‌شناسی و موقعیت‌شناسی هستیم تا با درک صحیح بزنگاه‌ها، چشم فتنه را به موقع درآوریم.»

او با اشاره به رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که «نباید اجازه داد جریان فتنه ۸۸ در لباس دیگری عرض اندام کند»، گفت: «متأسفانه امروز هم برخی در داخل همان اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنند و دشمن را به تحقق رؤیاهایش امیدوار می‌سازند.»

او مطالبات کارگران و دانشجویان را «مطالبات بر حقی» دانست که «مسئولان باید صدای آنان را بشنوند»، اما در همین حال به معترضان هشدار داد که «هوشیار باشند که خدای ناکرده غافلانه نردبان دشمن نشوند و دشمن حس نکند که با استفاده از بستر مطالبات آنان می‌تواند به ساحت نظام ورود کند».

در ماه‌های اخیر کارگران شرکت نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز برای دستیابی به خواسته‌های خود بارها به خیابان‌ها آمدند و دستگاه قضائی ایران ده‌ها نفر از آن‌ها را بازداشت کرد که به‌رغم آزادی گروهی از آن‌ها هنوز چند نفر از کارگران در زندان به‌سر می‌برند.

آملی لاریجانی به حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و ضمن بیان این‌که باید این موضوع پیگیری شود، گفت: «باید از سر و صدا‌های رسانه‌ای هم احتراز کرد، زیرا عده‌ای دنبال اهداف سیاسی هستند و حالا چنین حادثه‌ای را عرصه تسویه حساب با برخی اشخاص می‌بینند.»

حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان در روز سه‌شنبه چهارم دی رخ داد و ۱۰ نفر در جریان آن کشته شدند. از آن روز اعتراضات دانشجویان علوم و تحقیقات آغاز شد و همچنان ادامه دارد. معترضان خواستار استعفای محمدمهدی طهرانچی، رئیس و علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد هستند.

صبح دوشنبه ۱۰ دی نیز شماری از دانشجویان سایر دانشگاه‌ها و مردم در همبستگی با دانشجویان مقابل دانشگاه تهران واقع در خیابان انقلاب تجمع کردند که در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌هایی از این تجمع منتشر شد.

بر اساس برخی گزارش‌ها مأموران امنیتی چند تن از معترضان را بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بردیا

    با دقت در سخنان آقای املی لاری‌جانی می توان دریافت که این آقا و ارباب خارج از کشورش بهمراه دار و دسته جنایتکارش فقط یک دشمن دارند که می خواهند چشم آن دشمن را برای همیشه کور کنند، و آن دشمن کسی نیست جز مردم ایران. و اما دلیل برای ادعای فوق: کدام عقل سلیمی باورش می شود که شخصی با آمریکا دشمن باشد، ولی فرزندان و تبارش در آمریکا زندگی کنند (با حسابهای پر از پول از جیب مردم)!!!! کدام آدم عاقلی باورش می شود که که شخصی با انگلیس دشمن باشد اما حسابهای بانکی خود و برادرانش در انگلیس از پول های دزدی انباشته شده باشد؟!!! خانه‌های کاخ ویلا در بهترین نقاط بریتانیا متعلق به این آقا و بردارانش است. اینها قصد دارند تا چشم مردم ایران را برای همیشه کور کنند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

  • sattar beheshti

    بعد از چهل سال تسخیر سفارت خانه ها و جنگ و اعدام و سرکوب و شلاق و تحقیر و تحریم و زندان و چماق و اسیدپاشی و صدور موشک و بمب وخفقان و سانسورواختلاس و نابودی کشاورزی و صنعت و خشک کردن دریاچه و رودها... دیگر هیچ کس این نظام منحوس را نمیخواهد.

  • Faryad

    با اعلام خروج امریکا از افغانستان عوامل حکومتی و پاسداران طی هفته جاری چندین مرتبه با گروه فاشیستی طالبان در هرات افغانستان و تهران مذاکرات کاملا سری بدون حضور نماینده دولت افغانستان انجام داده اند .باید منتظر ثمرات و نتایج مخرب این ملاقاتها در طی ماههای اینده بود .

  • farid

    غرب از ترس بدست افتادن ایران در دست روشنفکران و ملیون کودتای ۵۷ برعلیه شاه را به آخوندها هدیه کرد تا منطقه را به آشوب کشند و آنها از شر شاه و صدام و قذافی ها که بر افزایش قیمت نفت اصرار داشتند راحت شوند و با افزایش صدور اسلحه میلیاردها دلار کسب کنند. کاندیداهای ریاست شورای مصلحت نظام : – نماینده روسوفیلها :ریسی و اژه ای که حکم اعدام صدها نوجوان ایرانی را امضا کردند. - سفیر روس به دست بوسی ریسی میرود و پوتین٫ خامنه ای را عیسی گونه خطاب میکند! نماینده انگلو فیلها : لاریجانی – صدور کننده حکم صدهازندان و شلاق و شکنجهو اعدام جوان و نوجوان ایرانی که افشای مذاکرات برادر بزرگتر با نیک برون انگلیسی و گرفتن پستهای حساس مملکتی با پشتیبانی دستهای مرموز و اخرین ان ریاست مصلحت نظام و…..

  • جمشید

    جمهوری جهنمی اسلامی بزرگترین فتنه در تاریخ ایران است, و تا به حال ۴۰ سال می شود که این فتنه ادامه دارد. اما "...دیگه تمومه ماجرا!"

  • آرمان

    با پوزش باید بگویم منظورم "گلزاده غفوری" است. از معدود روحانیونی که از همان اولین روزهای جکومت اسلامی تن به سازش نداد.

  • آرمان

    من در عجبم که این خانواده لازیجانی چگونه قدرت را قبضه کردند. اینها هیچ نوع سابقه فعالیت سیاسی قبل از انقلاب نداشتند ولی یک مرتبه بر سفره حاضر قیام مردم نشستند و چپاول میکنند. بر جان و مال و ناموس مردم چیره شدند در حالیکه روحانی با شرفی مثل غفوری فرد با سالها سابقه مبارزه و زندان در همان اولین سالهای انقلاب خلع لباس شد.

  • reza

    وقتی پول خون میگیری که نفهمی تلاش بیوده ست... دختر و فامیلت توی آمریکا چه میکنند عراقی بیوطن وبی وجدان... تو ماشین کشتار هموطنان ما از سوی رهبر !! نا خلف و تحمیلی ایرونی هستی؛ مطمین باش نه خودت و نه خانوادت از انتقام مردم نجیب ایران در امان نخواهی ماند

  • آذران

    حرفهای رئیس قوه قضائیه ! قاضی قاضیان ! در جمهوری اسلامی قاضی خود مدعی و نوکر حاکم است ! حالا شغل متناقض دیگر هم دارد ! بهشتی رهبر حزب جمهوری اسلامی و از درگیرترین عنصر در دعواها و رقابت های سیاسی نخستین سالهای پس از انقلاب ، و همزمان رئیس دیوان عالی کشور ! در چنین حکومتی فریاد رسی نیست و حرف عدالت بی معنا اشت.