ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله یک مرد آلمانی با خودرو به شهروندان سوری و افغانستانی

در حمله یک مرد پنجاه ساله آلمانی با خودروی مرسدس بنز نقره‌ای رنگ در شهر بوتروپ دست‌کم پنج نفر مجروح شدند. وزیر کشور آلمان وعده رسیدگی داده است.

یک مرد پنجاه ساله آلمانی که با خودروی مرسدس بنز نقره‌ای رنگ خود شهروندان افغانستانی و سوری مقیم آلمان را عامدانه و از روی خارجی‌ستیزی در شهر بوتروپ در ایالت نوردراین ‌وستفالن آلمان زیر گرفته بود، بازداشت شد. در حملات این فرد به پناهجویان افغانستانی و سوری دست‌کم ۵ نفر مجروح شده‌اند که تحت درمان قرار گرفته‌اند.

در این محل در شهر بوتروپ مهاجم آلمانی به شهروندان افغانستانی و سوری حمله کرد (عکس: شبکه‌های اجتماعی)

به گزارش خبرگزاری رویترز مهاجم که آلمانی است و نام او را هم افشا نکرده‌اند بعد از حمله در دو نوبت به شهروندان سوری و افغانستانی در شهر بوتروپ، موفق شد فرار کند اما سرانجام خودروی خود را در نزدیکی شهر اسن در ایالت نوردهاین‌وست‌فالن در غرب آلمان متوقف کرد. پلیس مهاجم را در حالی که شعارهای خارجی‌ستیزانه سر داده بود، بازداشت کرد.

هربرت رویل، وزیر امور داخلی ایالت نوردراین وست‌فالن در جمع خبرنگاران گفته است:

«یک مرد آلمانی عمداً با خودروی خود عده‌ای از رهگذران را که شمار زیادی از آن‌ها خارجی بودند زیر گرفت. او به طور کاملاً مشخصی قصد داشت خارجی‌ها را بکشد.»

پیش از این اظهارات هم پلیس آلمان اعلام کرده بود که ظاهراً انگیزه مهاجم از حمله به عابران ضدیت با خارجی‌های مقیم آلمان بوده است.

پلیس آلمان ادعا کرده که ظاهراً علائمی مبنی بر آنکه مهاجم از بیماری روانی رنج می‌برد مشاهده شده است.

یک سخنگوی پلیس آلمان گفته مجروحان از پناهجویان افغانستانی و سوری هستند اما به جزئیات بیشتری اشاره نکرده است.

به گفته وزیر امور داخلی ایالت نوردراین وست‌فالن مهاجم در دو نوبت به شهروندان خارجی حمله کرده: ابتدا به گروهی از شهروندان که در پیاده‌رویی در شهر بوتروپ در آمد و شد بودند و سپس به عده‌ای که در ایستگاه اتوبوس ایستاده بودند. در حمله به ایستگاه اتوبوس کسی مجروح نشده. خارجی‌ها موفق شده بودند به موقع ایستگاه را ترک کنند.

هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان در گفت‌وگو با روزنامه بیلد خاطرنشان کرده که دولت آلمان به این پرونده رسیدگی می‌کند. زهوفر اما در همان حال گفته است که رسیدگی به پرونده چند پناهجو در استان بایرن آلمان که به دلیل کتک‌کاری در شب سال نو بازداشت شده‌اند ضرورت دارد. رهوفر گفته است:

«به هر دو پرونده بدون هیچگونه اغماضی رسیدگی می‌کنیم. بحث بر سر اعتبار سیاسی دولت آلمان است.»

این نخستین بار نیست که مهاجمی با خودرو به شهروندان در آلمان حمله می‌کنند. آوریل سال گذشته در شهر مونستر یک مهاجم آلمانی با کامیون خود عده‌ای را زیر گرفت. در این حمله چهار نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند. در سال ۲۰۱۶ نیز یک شهروند تونسی با کامیون به بازار کریسمس در برلین حمله کرد و ۱۲ نفر را به قتل رساند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.