ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوبخت: وزیر بهداشت مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازد

سخنگوی روحانی پذیرفت که وزارت بهداشت به بودجه بیشتری نیاز دارد. رئیس سازمان برنامه و بودجه که به خشم آمده بود گفت با اشک ریختن مشکلی حل نمی‌شود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل «کاهش بودجه» استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری اسلامی کرده اما روحانی هنوز با استعفای او موافقت نکرده. محمود واعظی سخنگوی دولت تلویحاً پذیرفت که وزارت بهداشت به بودجه بیشتری نیاز دارد. محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که بودجه سال ۹۸ را در شرایط تحریم تنظیم کرده، وزیر بهداشت را به زیاده‌خواهی متهم کرد و گفت که او همیشه مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازد.

چهارشنبه ۱۲ دی، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه: وزیر بهداشت همیشه مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازد

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با لحنی که از عصبانیت نشان داشت در واکنش به استعفای وزیر بهداشت گفت:

«مدتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد خطاب بود. اصلاً آن سازمان بیمه سلامت هم کنده شد و به وزارت بهداشت برده شد. اگر می‌خواهید سازمان برنامه و بودجه را هم بکنیم و ببریم آنجا بگذاریم؟ می‌خواهید ما هم مستعفی شویم. اینها که مشکل کشور را حل نمی‌کند.»

سپس نوبخت در ادامه این سخنان با اشاره به تجمع چهارشنبه ۱۲ دی بازنشستگان کشوری و لشکری مقابل مجلس شورای اسلامی گفت:

«بنده هم می‌توانم در جمع بازنشستگان شرکت کنم و بگویم پول به شما داده نشده و با دستمالی اشکم را هم پاک کنم. این که مشکلی را حل نمی‌کند.»

— نودِ اقتصادی (@NavadeEghtesadi) 2. Januar 2019

محمود واعظی، سخنگوی دولت همزمان با اظهارات نوبخت، چهارشنبه ۱۲ دی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، استعفای وزیر بهداشت به دلیل اختلافش با رئیس سازمان برنامه و بودجه بر سر بودجه طرح سلامت را تأیید کرد اما اعلام کرد که رئیس جمهوری اسلامی به این دلیل که قاضی‌زاده هاشمی را «وزیری لایق» می‌داند استعفای او را هنوز نپذیرفته است. واعظی پذیرفت که وزارت بهداشت «نیازمند بودجه قابل توجهی است.» بعد از این سخنان و حمایت تلویحی سخنگوی دولت از وزیر مستعفی بهداشت بود که نوبخت، قاضی‌زاده هاشمی را به زیاده‌خواهی متهم کرد.

برخی از نمایندگان مجلس وزیر مستعفی بهداشت را متهم کرده‌اند که در وزارت بهداشت قانون را رعایت نمی‌کند و به همین سبب به بودجه بیشتری نیاز دارد. علی نوبخت حقیقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته است که ۳۵ تن از نمایندگان به همین خاطر طرح استیضاح قاضی‌زاده هاشمی را امضاء کرده بودند:

«فرار رو به جلوی ایشان به همین علت است. امروز فصل فرار کردن نیست. وزیر بهداشت باید باشد و آشی که پخته‌اند را عمل بیاورد.»

قاضی‌زاده هاشمی که از حمایت برخی مراجع شیعه در قم  برخوردار است سال گذشته، قبل از تأیید صلاحیتش در مجلس شورای اسلامی گفته بود:

«مشکل ما مشکل کل دولت و کل نظام است و آن هم بحث‌های اقتصادی است و اگر بخواهیم لایه‌ای را کنار زده و عمیق‌تر نگاه کنیم، مشکل عمده همکاری، همدلی و همراهی است.»

علاوه بر تأمین دارو در شرایط تحریم، پرداخت دستمزد پزشکان و پیراپزشکان از مهم‌ترین چالش‌های وزارت بهداشت در شرایط تحریم است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.