ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میرحسین موسوی خواهان پخش نوار دیدارش با خامنه‌ای شد

تبلیغاتی به راه افتاده مبنی بر آنکه محصوران قصد داشتند زمینه تحریم ایران را با ایجاد آشوب فراهم کنند. میرحسین موسوی پیشنهاد داده که حرف او به رهبری هم بازتاب یابد.

دفتر نشر آثار رهبری کتابی با عنوان «فتنه تغلب» و کلیپی برای معرفی این کتاب منتشر کرده. در این کلیپ، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در جلسه‌ای با گروهی از روحانیون در روزهای بعد از انتخابات ۸۸ می‌گوید میرحسین موسوی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مسأله «تقلب» را مطرح کرده بود و بعد از انتخابات هم مردم را به شورش و نافرمانی مدنی دعوت کرد. اکنون میرحسین موسوی پیشنهاد داده که جلسه دیدار او با رهبر جمهوری اسلامی در روزهای پس از انتخابات به طور کامل و بدون سانسور پخش شود.

میرحسین موسوی (عکس: آرشیو)

همزمان با ساگرد ۹ دی، شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی مستندی پخش کرد با عنوان «خارج از دید». دفتر نشر آثار رهبر جمهوری اسلامی کتابی با عنوان «فتنه تغلب» منتشر کرده. هم در این کتاب و هم در مستند «خارج از دید» میر حسین موسوی متهم شده که با هدف ایجاد شورش و اغتشاش در ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ شرکت کرده است. در کلیپی که برای معرفی کتاب «فتنه تغلب» انتشار یافته، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در جمع گروهی از روحانیون می‌گوید:

«آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده و این منشاء تمام اتفاقات بعدی شد. آقای موسوی گفت: من از حق شما دفاع می‌کنم. مردم بیایید. منم میام. دعوت مردم به نافرمانی، به شورش. به استناد این که در انتخابات تقلب شده. سوال آنجاست. شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلب شده؟ چه دلیلی اقامه شد؟ این شد منشاء حرف‌های بعدی. سعی کردند ایشان را در صحنه نگه دارند.»

سایت کلمه، چهارشنبه ۱۲ دی گزارش داده که میرحسین موسوی از انتشار این کتاب و آن کلیپ تبلیغی مطلع شده و پیشنهاد داده نوار مذاکرات رهبری با او نیز که بعد از انتخابات انجام شده به طور کامل و بدون سانسور جهت اطلاع مردم پخش شود.

رهبر جمهوری اسلامی در نمایی از کلیپ یاد شده می‌گوید که بین او و میرحسین موسوی «یک ارتباط عاطفی» و در برخی مسائل «وحدت سلیقه» وجود دارد و به همین اعتبار او قصد داشته به موسوی هشدار بدهد:

«همان روز شنبه عصر (۲۳ خرداد ۱۳۸۸) که ایشان ظهر اطلاعیه داده بود، یک نفر را پیش ایشان فرستادم. گفتم یک تَنبُّهی به ایشان بدهیم تا ایشان عقب بنشیند. اما ایشان حرفایی زدند که بنده را خیلی متعجب کرد. ایشان گفته بود نه. باید انتخابات ابطال شود. ما امروز جلسه داشتیم با فلان کس و فلان کس. همه در آن جلسه اتفاق نظر داشتند که باید انتخابات ابطال شود. از آن ۴ نفر که در آن جلسه بودند، ۲ نفرمنکر شدند. ۲ نفر دیگر باقی ماند که یک نفر آن خود آقای موسوی بود.»

از روز برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ تا ۳۰ تیر حامیان میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نقاط مختلف ایران چندین تجمع برگزار کردند. راه‌پیمایی سکوت ۲۵ خرداد در تهران که صدها هزار نفر در آن حضور داشتند یکی از بزرگ‌ترین این تجمعات بود. علی خامنه‌ای ۲۹ خرداد با حضور در نماز جمعه تهران امکان ابطال انتخابات را رد کرد.

در مستند «خارج از دید» ساخته مهدی نقویان که از شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، چنین وانمود می‌شود که میر حسین موسوی از ابتدا بحث تقلب را مطرح کرد و در صدد برآمد که با ایجاد هیأت نظارت بر انتخابات به موازات شورای نگهبان یا در انتخابات پیروز شود و یا اینکه ایران را به آشوب بکشاند. در تبلیغات گسترده‌ای که به مناسبت انتشار کتاب «فتنه تغلب» انجام شد، میرحسین موسوی به عنوان زمینه‌ساز تحریم‌های غرب علیه ایران معرفی می‌شود.

از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ تاکنون میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در حصر خانگی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    انتخابات ! ۹۲ مهندسی تر از ۸۸ بود: امام جمعه موقت تهران بعداز انتخاب ۹۲ فرمودند: "دشمن" قصد داشته "موفقیت نسبی سال ۸۸" خود را دوباره تکرار کند، اما "برگزاری یک انتخابات محکم و برنامه‌ریزی شده ! و عالی توسط دست اندرکاران انتخابات" !! جلوی این کار را گرفته و "یک تودهنی به دشمنان نظام و القای تقلب در انتخابات ۸۸ بود." او خطاب به معترضان به نتایج انتخابات ۸۸ و رهبرانشان گفته "هنوز فرصت باقی است، به دامن رهبری رئوف ملت و نظام برگردید! آمار انتخابات اعتدال - اين آمار غير طبيعي بنظر نميايد ؟ استانی : گلستان - از 1,056,000 واجد شرايط فقط 118,000 نفر رای نداده اند!. مازندران- از 2,068,843 واجد شرايط فقط 199,134 نفر رای نداده اند. ! اين آمار فقط 10-11 % رای ندادن غير متعارف نيست ؟! تعداد راي روحاني -شهرهای مرزی سنی نشین : شهرستان سرباز: ۸۶.۲۵% ! معادل ۵۳۷۰۲ رای خاش: ۸۴.۰۴% ! معادل ۵۶۱۳۸ رای ماکو:۷۵.۵۰% معادل ۳۵۲۶۹ رای پیرانشهر: ۷۸.۹۶% ! معادل ۳۷۶۰۴ رای پاوه: ۷۵.۴۸% ! معادل ۲۰۶۶۹ رای مریوان: ۷۳.۱۷% ! معادل ۴۲۸۴۷ رای تایباد: ۶۶.۳۷% ! معادل ۳۰۶۲۵ رای کلید بنفش و اعتدال را اعلم کردند تا تحریمها را لغو کنند و بعد دوباره فردی تیر خلاص کن و یا باز جو و یا جزو تیم قتلهای زنجیری و یا سرکوب ۸۸ را در یک انتخابات متین ! ریس جمهور کنند!

  • Faryad

    محمدرضا خاتمی به تازگی در برنامه اینترنتی «رو در رو» و در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات 2009 بیان کرده بود که در ستاد انتخابات وزارت کشور و در زمان تجمیع و اعلام آراء نهایی انتخابات، تعداد 8 میلیون رأی به آرای احمدی‌نژاد اضافه شده است.!!

  • علی

    جمهوری جهنمی اسلامی سهمناک ترین, مرگبارترین و بزرگترین فتنه در تاریخ چندین هزار سالهء کشور ماست. تمام این تبلیغات هم نخ نما شده و تکراری است. ده سال پیش هم دقیقا همین عر و تیزها را در مورد موسوی و جنبش سبز راه انداخته بوداند. کفگیرشان ته دیگ خورده. "...دیگه تمومه ماجرا!"