ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل شرایط زندانیان فلسطینی را سخت‌تر خواهد کرد

بر اساس طرحی که وزیر امنیت اسرائیل ارائه داده است، زندانیان فلسطینی از جمله با جیره‌بندی آب و کاهش شمار ملاقات‌های خانوادگی روبه‌رو خواهند شد. فلسطینی‌ها این طرح را محکوم کرده‌اند.

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی و امور استراتژیک اسرائیل از «بدتر» کردن شرایط زندانیان فلسطین در زندان‌های اسرائیل خبر داد. بر اساس طرح او از جمله آب برای این زندانیان جیره‌بندی می‌شود و شمار ملاقات‌های خانودگی نیز کاهش می‌یابد. فلسطینی‌ها این طرح را نشانه دیگری از تشدید نقض حقوق بشر در اسرائیل می‌دانند.

زندانیان فلسطین در زندان‌های اسرائیل ـ عکس از آرشیو

تدابیر تازه برای تغییر شرایط زندانیان فلسطینی پس از آن‌که کابینه اسرائیل آن را تصویب کرد در هفته‌های آینده اجرا خواهند شد.

رهبران و فعالان فلسطینی این طرح را به‌عنوان یکی دیگر از موارد افزایش نقض حقوق بشر در اسرائیل به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند.

گیلاد اردان چهارشنبه ۲ ژانویه / ۱۲ دی به خبرنگاران گفت که این طرح همچنین در نظر دارد آشپزی در زندان‌ها را ممنوع، دسترسی زندانیان به تلویزیون را محدود و کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را مسدود کند.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت ملاقات خانواده‌ها برای زندانیان وابسته به جنبش حماس پیش از این متوقف شده است.

اردان افزود: «طرح مورد نظر همچنین در نظر دارد مانع از دیدار نمایندگان کنست (پارلمان اسرائیل) با زندانیان فلسطینی شود.»

سیاست جداسازی زندانیان حماس از وابستگان به جنبش فتح نیز پایان می‌یابد، زیرا به‌گفته اردان نگهداری زندانیان در سلول‌ها بر اساس وابستگی سازمانی‌شان منجر به «تقویت هویت سازمانی آن‌ها» می‌شود.

وزیر اسرائیلی همچنین تأکید کرد که «محدودیت‌های مشخصی» در میزان آب مصرفی زندانی در هر روز اعمال خواهد شد، از جمله محدودیت در شمار دفعاتی که مجاز به حمام هستند.

گیلاد اردان در سال گذشته کمیته‌ای تشکیل داد تا شرایط زندان را برای کسانی که مرتکب «اقدامات تروریستی» شده‌اند بدتر کند.

مصطفی البرغوثی، رهبر حزب ابتکار ملی فلسطین در رام‌الله به الجزیره گفت دولت اسرائیل چنان عمل می‌کند که گویی به هر نحوی که می‌خواهد می‌تواند فلسطینی‌ها را زیر فشار قرار دهد. او گفت: «تنها راه ممکن برای وادار کردن اسرائیل به دست کشیدن از این رفتار، اعمال تحریم‌ها علیه این کشور است. اسرائیل چنان رفتار می‌کند که گویی فراتر از قوانین بین‌المللی قرار دارد و این باید تغییر کند.»

کمیسیون زندانیان فلسطینی طرح گیلاد اردان را محکوم کرد و گفت این طرح تلاش می‌کند تا زندگی زندانیان فلسطینی را غیرقابل تحمل‌تر کنند. قادر ابوبکر، رئیس کمیسیون زندانیان فلسطینی خواستار مقاومت ملی علیه این اقدامات شد. او به خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گفت چنین تصمیمیات و قوانینی «همه را فرامی‌خواند تا در سطح رسمی، مردمی، حقوقی، رسانه‌ای و حقوق بشری این سیاست‌های متکبرانه را محکوم کنند».

بر اساس آمار رسمی، شمار زندانیان فلسطینی در اسرائیل ۵ هزار و ۵۰۰ نفر است که در میان آن‌ها ۲۳۰ نفر کودک و ۵۴ نفر زن هستند.

نهادهای مدافع حقوق بشر می‌گویند بیش از یک هزار و ۸۰۰ زندانی نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارند و ۷۰۰ نفر از آن‌ها از بیماری‌های جدی یا مزمن رنج می‌برند.

بسیاری از زندانیان فلسطینی می‌گویند که در زندان تحت شکنجه و خشونت قرار گرفته‌اند. در سال‌های اخیر اعتراضات زیادی علیه شرایط زندان‌ها صورت گرفته است، از جمله زندانیان چند بار دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل در نشست خبری خود اعلام کرد که دولت این کشور «تحت تأثیر تهدیدات و اعتصاب‌های غذا قرار نخواهد گرفت».

گیلاد اردان گفت: «ما باید شرایط [زندانیان] را سخت‌گیرانه‌تر کنیم تا به اهداف اخلاقی‌مان در برابر قربانیان ترور و خانواده‌های‌شان برسیم.» او تأکید کرد که خدمات زندان در اسرائیل برای اجرای «هر نوع سناریویی» آماده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.