ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی استعفای وزیر بهداشت را پذیرفت

رئیس جمهوری اسلامی سعید نمکی، یکی از اطرافیان محمد باقر نوبخت را به سرپرستی وزارت بهداشت منصوب کرد و به این ترتیب بر دایره نفوذ رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی سرانجام با استعفای حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت موافقت کرد و در حکمی سعید نمکی را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب کرد. نمکی پیش از این معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه بود.

حسن قاضی‌زاده هاشمی و حسن روحانی (عکس: آرشیو)

هفته گذشته حسن قاضی‌زاده هاشمی به دلیل «کاهش بودجه» استعفای خود را تقدیم رئیس جمهوری اسلامی کرد اما دولت روحانی به طور رسمی استعفای او را تأیید نکرد. محمود واعظی، سخنگوی دولت چهارشنبه ۱۲ دی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، استعفای وزیر بهداشت به دلیل اختلافش با رئیس سازمان برنامه و بودجه بر سر بودجه طرح سلامت را تأیید کرد اما اعلام کرد که رئیس جمهوری اسلامی به این دلیل که قاضی‌زاده هاشمی را «وزیری لایق» می‌داند استعفای او را هنوز نپذیرفته است. واعظی پذیرفت که وزارت بهداشت «نیازمند بودجه قابل توجهی است.» بعد از این سخنان و حمایت تلویحی سخنگوی دولت از وزیر مستعفی بهداشت بود که محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه با لحنی که از عصبانیت نشان داشت قاضی‌زاده هاشمی را به زیاده‌خواهی متهم کرد. نوبخت خطاب به وزیر مستعفی بهداشت گفته بود:

«اگر می‌خواهید سازمان برنامه و بودجه را هم بکنیم و ببریم آنجا بگذاریم؟ می‌خواهید ما هم مستعفی شویم. اینها که مشکل کشور را حل نمی‌کند.»

اکنون روحانی تنها یک روز بعد از این اظهارات، با پذیرش استعفای قاضی‌زاده هاشمی، سعید نمکی، یکی از اطرافیان نوبخت را به سرپرستی وزارت بهداشت منصوب کرد.

روحانی از خدمات و تلاش‌های حسن قاضی‌زاده هاشمی که در دولت یازدهم هم وزیر بهداشت بود و به ویژه از اجرای طرح سلامت در دوران وزارت او تقدیر کرده است. حسن روحانی پیش از این از برجام و از طرح سلامت به عنوان دو دستاورد دولتش یاد کرده بود.

طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در بیمارستان‌های وزارت بهداشت با هدف «حفاظت مالی مردم، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات» آغاز شد. در لایحه بودجه سال ۹۸ محمد باقر نوبخت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت بودجه در نظر گرفته بود که یک سوم کمتر از بودجه درخواستی این سازمان است.

بار مالی طرح تحول نظام سلامت بر دوش شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات پزشکی و دارویی اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان و توزیع کنندگان قرار گرفته. دولت اما از پرداخت بدهی این شرکت‌ها عاجز است. با وجود سقوط ارزش ریال در برابر دلار آمریکا، کالاهای سلامت محور بعد از گذشت حدود ۳ سال از این طرح همچنان بر پایه نرخ ارز هر یورو ۳۹۲۰۰ ریال قیمت‌گذاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بخود آیید، همین امروز، حتی فردا خیلی دیر است.

    بروید یاد بگیرد که روی موشک نمیشود حساب کرد، یاد بگیرید که روی موشک اسم دیگر کشور ها را ننویسد، یاد بگیرید که حرمت کشور های همسایه را حفظ کنید، یاد بگیرد با دیگران تعامل کنید. یاد بگیرید حسینه کردن کاخ سفید یک شعار پوچ است وقتی نوسانِ دلارِ کاخ سفید شما را به فنا میدهد، شما هنوز با ماشین جنگی امریکا روبه رو نشده اید، دارند با شما شوخی اقتصادی میکنند و به زانو افتاده اید! به فرماندهان خود یاد بدهید تکنولوژی دست چندم روسیه را در تهدید شیلک هزار تایی موشک به رخ دنیا نکشند، خود روسیه نوع اتمی این تجهیزات را داشت اما فرصت شلیک یکی را پیدا نکرد و از درون متلاشی شد، به دلیل فسادی مشابه انچه که اکنون دامن گیر شماست. مردم پول بدهند شما رودخانه ها را خشک، جنگل را حذف، کشاورزی و اقتصاد را نابود کنید و بعد فرزندان شما با خودرو های میلیاردی به آنها فخر بفروشند که ما ژن برتریم!؟ چگونه شد که اختلاس ها هر بار در رکورد زدن هزارمیلیاردی افزایش پیدا میکرد، چه شد آن ثروت ها که امروز مردم باید حمایت کنند تا چرخ شما بچرخد؟ آقای دکتر چه کسی به شما گفت که در چند جبهه در عراق و سوریه و لبنان و یمن ، چهار جبهه ی جدید باز کنید و ارز مملکت را در چاه ویل آنها بریزد؟ آقای دکتر بجای گدایی از مردم فقیر بروید به بزرگان حاکمیت حالی کنید که دیگر شعار های پوچ ندهند که هنگام دفع مجبور به التماس و نرمش قهرمانانه و غیر قهرمانانه نباشند. آقا دکتر این بار کج است. اگر بجای ملت ایران، همه ملت دنیا هم به شما پول و طلا بدهند، بار شما به منزل نمیرسد. آقای نوبخت این ملا های ۸۰ - ۹۰ ساله چیزی برای ازدست دادن ندارند، یک پای آنها بر لبه ی گور و پای دیگر خود را در خیالاتشان در بهشت برین می بینند، اما این کشور در معرض تهدید جدی و از دست رفتن و تکه تکه شدن است. بخود آیید، همین امروز، حتی فردا خیلی دیر است.

  • نامه سعید حجاریان به دکتر نوبخت

    اقای نوبخت، یادت هست پیرزنانی را که زمان جنگ با چند عدد تخم مرغ به جبهه ها کمک میکردند!؟ می دانی چرا از همان اندک دارایی خود میگذشتند!؟ یک آرمانی وجود داشت، یک کشوری، یک احساس تعلقی، یک حس وابستگی یگانه در ملت وجود داشت و شما و امثال شما این احساس را طی این سالیان به مسلخ فرستادید و تکه تکه کردید. مردم را دسته دسته کردید به میزان های نامیزان دینی و اقتصادی و جناح بندی های هیچ و پوچ... و حالا درخواست کمک دارید که طلای ملت و ارز انباشته ملت چند روز بیشتر به شما فرصتِ فرصت سوزی بدهد! مردم کمک کنند که شما چه کار کنید؟ مگر روحانی نگفت ما در هر شرایطی به فلسطین و لبنان کمک میکنیم، چطور در هر شرایطی میشود به آنها کمک کرد و به مردم خودمان نمی شود!؟ اکنون دست گدایی برای چه به ملت دراز میکنید؟ پرداخت ها به حزب الله عقب افتاده؟ امریکا و اسراییل تجهیزات شما را در سوریه دود هوا کرده اند و نیاز به سرمایه گذاری مجدد دارید!؟ پول برای ساخت موشک جهت تحویل به حوثی های یمن کم دارید!؟ برادران و برادر خوانده های شما که با وثیقه آزاد اند ، نیازمند منابع جدید جهت اختلاس اند!؟ بودجه گشت ارشاد و هزار و یک مرکز فرهنگی که کاری غیر تخریب فرهنگ این ملت نکرده اند، کم آمده است!؟ برای این ملت چه کردید که اکنون دست نیاز به سمت آنها دراز میکنید و چرا باید کسانی که چهل سال جیب آنها را زده اید ، امروز آخرین قطره های جام های تهی خود را در گلوی شما بریزند!؟