ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: آماده برای تعطیل طولانی دستگاه دولتی آمریکا

دونالد ترامپ گفته که آماده است تا دولت را برای مدت خیلی طولانی ــ ماه‌ها و شاید سال‌ها ــ به حالت تعطیل نگه دارد و حتی انتخابات را تعلیق کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا و نمایندگان دموکرات‌ جمعه ۴ دسامبر/ ۱۴ دی دیدار کردند تا درباره بودجه و دیوار مرزی با مکزیک چانه‌زنی کنند. به نقل از دموکرات‌های حاضر در جلسه، دونالد ترامپ گفته که آماده است تا دولت را برای مدت خیلی طولانی ــ ماه‌ها و شاید سال‌ها ــ به حالت تعطیل نگه دارد و حتی انتخابات را تعلیق کند. ترامپ تایید کرد که این حرف را زده و افزود: «فکر نمی‌کنم که این کار را بکنم، اما آماده هستم.»

به خاطر تعطیلی دولت فدرال، همه پارک‌های ملی بسته هستند

بخش‌هایی از دولت فدرال ایالات متحده که بودجه آنها هنوز تایید نشده، از دو هفته پیش (دسامبر ۲۲) به دلیل اختلاف کنگره و دولت بر سر لایحه بودجه که شامل احداث دیوار در مرز امریکا و مکزیک می‌شود، تعطیل شده‌ است.

ترامپ ۵.۶ میلیارد دلار برای ساختن دیوار مرزی با مکزیک می‌خواهد. کنگره اما تا کنون در برابر این درخواست مقاومت کرده است. دموکرات‌ها با سقف ۱.۳ میلیارد دلار برای تأمین امنیت عمومی مرزی موافقت کرده‌اند اما با ساخت دیوار مخالفند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، هر دو سمت اختلاف، دونالد ترامپ و دموکرات‌های کنگره بر موضع خود پافشاری می‌کنند. دموکرات‌ها مصمم هستند که اجازه تامین بودجه دیوار مرزی با مکزیک را ندهند. اما ترامپ گفته که «تا این مشکل حل نشود، (دولت را) بازگشایی نمی‌کنیم» و دیوار مرزی «مسئله‌ی امنیت ملی» و مربوط به «مشکل تروریست‌ها» است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که با وجود اختلاف‌ها در دو روز آتی بحث‌های بیشتری رخ خواهد داد «تا تکلیف مرز را روشن کنند.» او اظهار امیدواری کرد که دولت در پی یک توافق از حالت نیمه‌تعطیل خارج شود.

قرار است گفتگوها درباره تعطیلی دولت شنبه صبح از سر گرفته شود.

تعطیلی دولت آمریکا، شامل برخی وزارتخانه‌ها و همچنین نهادهای دولتی شده و به خاطر آن ۴۲۰ هزار کارمند دولت که شغل ضروری دارند بدون دریافت دستمزد کار می‌کنند. ۳۸۰ هزار نفر هم مادامی که تعطیلی دولت پابرجا‌ست نه به سر کار خواهند آمد و نه دستمزد دریافت خواهند کرد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.