ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محاکمه محمد نجفی، وکیل دادگستری به دلیل نوشتن نامه به رهبر جمهوری اسلامی

محمد نجفی، وکیل دادگستری، در حال حاضر زندانی سیاسی در اراک، ۲۵ دی ماه در پرونده دیگری به اتهام «تشویش اذهان عمومی» محاکمه می‌شود.

محمد نجفی، وکیل دادگستری که در حال گذراندن حکم سه سال حبس خود در زندان اراک است و در پرونده‌ای دیگر به اتهام «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارجی»، به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده‌، ۲۵ دی ماه در پرونده دیگری به اتهام «تشویش اذهان عمومی» محاکمه می‌شود.

محمد نجفی، وکیل دادگستری

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روز یک‌شنبه ۱۶ دی این خبر را از قول وکیل مدافع این زندانی سیاسی منتشر کرده است.

پیام درفشان به ایرنا گفته است: «چند هفته پیش سه اتهام جدید در شعبه بازپرسی دادگستری شازند در رابطه با موکلم مطرح شد که بازپرس با هر سه این اتهام‌ها مخالفت کرد اما نهایتا با اصرار دادستان، اتهام "تشویش اذهان عمومی" به او تفهیم شد.»

درفشان علت مطرح شدن این اتهام را نامه‌ای دانسته که موکلش برای علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نوشته است.

در بخشی از این نامه که ۱۷ شهریور ماه ۹۷ نوشته شده، آمده است:

آقای خامنه‌ای!

نسلِ ما پاسوزِ شماست! روزگارمان به سیاهی عمامه‌تان است. عبایتان را از سرزمین‌هایِ همسایه جمع کنید. سرمایه ما را خرج ایدئولوژی شیعی خود نکنید. داخل به اندازه کافی اختلاس و رانت و فساد هست. پا در نعلین بزرگان جهان نکنید. ۴۰ سال در برهه حساس کنونی در جا زدیم و سر جنگ با جهان داریم ولی ناتوان از تولید پوشک هستیم و بسیار فقیرِ بی نان داریم ....

به گفته پیام درفشان اما وقتی علیه فردی جرایم مختلف کیفری مطرح و در حال رسیدگی است و مختومه هم نشده، همه موارد باید در یک شعبه متمرکز شده و در یک جا به آنها رسیدگی شود. این در حالی است که پیشتر شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اراک، نجفی را در پرونده متهمان اعتراضات سراسری دی ماه ۹۶، به اتهام «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام»، به یک سال حبس، بابت توهین به رهبر جمهوری اسلامی به دو سال حبس و به اتهام همکاری با دول متخاصم از طریق انتقال اخبار و اطلاعات از طریق مصاحبه به ۱۰ سال حبس محکوم کرده است که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در صورت قطعیت یافتن این حکم، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس قابلیت اجرا دارد.

وکیل مدافع محمد نجفی اما گفته است موکلش به این احکام اعتراض کرده‌ است تا پرونده در محاکم تجدید نظر استان مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

درفشان همچنین گفته است:

«چند هفته پیش هم در پرونده دیگری، شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو دادگستری شهرستان شازند محمد نجفی را به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در رسانه‌های مجازی به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رویا

    مــــــردم باید حق اعتــــراض داشته باشند ، به امید روزی باید باشیم که دیگر بروی معترضـــــان ، اسم شورشیـــان و ضدانقلاب و ولایت فقیه نگذارند .... الهی آمین

  • آزادی

    به قوه قضائیه (قضای حاجتیه) پیشنهاد میکنم ببینند اگر پول مول دارد جریمه نقدی هم بکنند ! اگر در میان بستگانش هم آدم پولداری هست جریمه کنید ! خمینی می گفت حکومت اسلامی این جوری نیست که اگر کسی گفت مرگ بر فلان او را بکشند ! می گفت در حکومت اسلامی اگر کسی از دست بالاترین مقام شکایت کرد قاضی او را احضار میکند و او باید حاضر شود و جواب بدهد ! اکنون با یک نامه ... بگذریم ! اتهام اقدام علیه امنیت ملی (یعنی همان اسلامی) فراموش نشود. همکاری با دول متخاصم از قلم نیفتد !