ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان به تمامی قربانیان شکنجه در ایران

عبدالکریم لاهیجی، رئیس جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران: تجلیل از اقدام اسماعیل بخشی و فراخوان به تمامی قربانیان شکنجه در ایران: با استفاده از همه‌ی امكانات رسانه‌ای به افشاى شکنجه‌هایی كه بر شما رفته بپردازید.

۱۹ دی ۱۳۹۷ ـ ۹ ژانویه ۲۰۱۹

زجر و درد و فشارهايى كه مأموران ضد امنيتى در بازداشت ۳۵ روزه بر جسم و روان آقای اسماعیل بخشی، فعال سندیکایی و سخن‌گوی کارگران نیشکر هفت تپه، وارد آوردند، مانع از آن نشد كه او پس از آزادى مردم ایران و جهان را از ظلمى كه بر وی رفته آگاه كند.

آقای بخشی به اگاهانيدن مردم بسنده نكرد و از آنجا كه شكنجه‌گرانش خود را «سربازان امام زمان» مى ناميدند، رئیس آنها وزير اطلاعات جمهورى اسلامى را به مناظره و پاسخ‌گویی فرا خواند.

نزديك به چهار دهه است كه شكنجه‌هاى بدنى و روانى بر بازداشت‌شدگان و زندانيان سياسى و عقيدتى و بدرفتارى‌های دیگر با آنها حكم سكه‌ی رايج را در جمهورى اسلامى يافته است. زندانیان بسیاری در زیر شکنجه‌های ضدّ انسانی ناگزیر از «اعتراف» شده‌اند. زندانیان پرشماری در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف سراسر ایران جان خود را در زیر شکنجه از دست داده‌اند.

قربانيان شكنجه در ايران مرجعی برای دادخواهى ندارند. جناح‌های گوناگون رژیم جمهوری اسلامی و رهبر آن همواره از شکنجه‌گران حمایت و آنها را تشویق کرده‌اند. روزها و هفته‌های آتی صداقت آنها در شعار رسیدگی به شکایت آقای بخشی را نشان خواهد داد.

به باور ما شهادت قربانیان درباره‌ی جنایت‌ها گام مهمی در راه پایان دادن به اين سياست ضدّ انسانى به‌شمار می‌رود. ما ضمن تجليل از اقدام شجاعانه‌ی آقای اسماعیل بخشی که این گام را برداشته، تمامى قربانيان شكنجه را فرا می‌خوانیم كه با استفاده از همه‌ی امكانات رسانه‌ای ـ از جمله وبسایت‌ها و شبكه‌هاى اجتماعى ـ به افشاى شکنجه‌هایی كه بر آنان رفته بپردازند.

عبدالکریم لاهیجی،

رئیس جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران

رئیس افتخاری فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    - مصباح یزدی: آیا شهید دادیم که رفاه افزایش و تورم کاهش یابد؟!! - وزیر اطلاعات منکر شکنجه اسماعیل بخشی شد!! - محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز ایران: برخی خبرنگارها باید تکه تکه شوند!! - لاریجانی رئیس قوه قضائیه اما کارگر نیشکر هفت‌تپه را به هم‌صدایی با دشمن ?! متهم کرد و گفت که «برخی تصور می‌کنند زندان هتل است». - پاسدار غلامحسین غیب‎پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین: «بنده قبلاً سران فتنه را نجس سیاسی خوانده‌ام اکنون هم بر روی این موضع اصرار دارم!! - رحیمی جهان‌آبادی رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: «زمانی که اتحاد جماهیر شوروی سرنگون شد ۱۳ هزار کلاهک اتمی داشت، در بیش از ۲۰ کشور نفوذ خارجی داشت، ایستگاه فضایی داشت، اما در خیابان‌های مسکو تکه پاره شد!.» «امروز مردم برای تامین معیشت خودشان و برای پر کردن شکم‌های فرزندان خود مشکل دارند. ما اگر نتوانیم هزینه‌های اضافی سیاست داخلی و خارجی را درمان کنیم، هزینه‌های سنگینی را تقبل خواهیم کرد!