ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام در ملاء عام در کازرون: مردی به اتهام آدم‌ربایی و «لواط به عنف» به دار آویخته شد

فرد اعدام‌شده به اتهام «ارتکاب آدم‌ربایی» به ۱۵ سال حبس نیز محکوم شده بود.

سحرگاه روز پنج‌شنبه ۲۰ دی ماه، یک محکوم به اعدام به اتهام «لواط به عنف» در میدان بعثت شهرستان کازرون در ملاء عام به دار آویخته شد. اصطلاح لواط به عنف توضیح‌دهنده تجاوز یک مرد به مردی دیگر (نوجوان، جوان یا بزرگسال) است.

اجرای یک حکم اعدام در ملاء عام در ایران- عکس از آرشیو

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه فرد اعدام‌شده را متهم به «آدم‌ربایی» و «لواط به عنف» معرفی کرده است.

بر اساس گزارش میزان، این مرد ۳۱ ساله «دارای سوابق متعدد کیفری» بوده:

«او در سال ۹۵ اقدام به ربودن دو نوجوان ۱۵ ساله و “لواط به عنف” کرده است. وی در شعبه ۴ دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان کازرون به اعدام محکوم و حکم او نهایتا در شعبه ۴۲ دیوان عالی کشور تایید شده بود.»

این فرد همچنین به اتهام «ارتکاب آدم‌ربایی» به ۱۵ سال حبس نیز محکوم شده بود.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران از اول ژانویه سال ۲۰۱۸ تا ۲۰ دسامبر همین سال، دست‌کم ۲۳۶ شهروند در ایران اعدام شده‌اند که دست‌کم ۱۳ مورد آن در ملأعام بوده است.

اعدام در ملاء عام امروز در کازرون اولین اعدام در ملاء عام در ایران در سال ۲۰۱۹ است.

این شیوه از اعدام که همچنان از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته می‌شود بارها از سوی نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل مورد انتقاد قرار گرفته است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران در گزارش‌های خود از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند به اجرای احکام اعدام در ملاء عام پایان دهند.

• تیتر این مطلب از "اعدام در ملاء عام در کازرون: مردی به اتهام آدم‌ربایی و لواط به دار آویخته شد" به "اعدام در ملاء عام در کازرون: مردی به اتهام آدم‌ربایی و «لواط به عنف» به دار آویخته شد" تغییر یافته و در متن تغییراتی به وجود آمده است.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهداد

    لواط و آدم ربایی رابطه با همجنس نيست تجاوز است. اين فرد به دليل تجاوز محكوم شده نه رابطه بر اساس رضايت. ----- کاربر گرامی، با سپاس از توجه، دقت نظر و تذکر به جای شما. تغییرات لازم در تیتر و متن اعمال شد. با احترام، زمانه