ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه انکار شکنجه اسماعیل بخشی: برخوردهای صورت گرفته «عرف کار اطلاعاتی» است

مأموران اطلاعات اهواز بخشی را در مسیر انتقال به زندان کتک زده‌اند و در زندان هم او را در کنار «زندانیان داعشی» محبوس کرده‌اند. فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس می‌گوید این رفتار عادی‌ست.

اسماعیل بخشی، کارگر نیشکر هفت‌تپه در دوره بازداشت «تا سرحد مرگ» شکنجه شده است. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی به همراه کمیسیون امنیت ملی مجلس هماهنگ با هم شکنجه او را «تکذیب» می‌کنند.

اسماعیل بخشی کارگر نیشکر هفت‌تپه

رئیس قوه قضائیه و رئیس دفتر رئیس جمهوری بخشی را به «شکایت» و «برخورد قانونی» تهدید کردند. آملی لاریجانی با بیان اینکه «زندان هتل نیست»، شکنجه این کارگر که در جریان اعتراضات کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش بازداشت شد، را به «درگیری او با بازجو» تقلیل داد که «نباید به حساب یک مجموعه اطلاعاتی گذاشته شود». رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلسی هم در ادامه همین فرایند، مدعی شد که فیلم «اعترافات» بخشی را دیده و تهدید کرد این فیلم پخش خواهد شد.

نتیجه تمام «بررسی‌های فوری» دستگاه‌های حکومتی که به سرعت رسانه‌ای هم شد، در جلساتی بدون حضور بخشی به دست آمده بود. در این میان فاطمه سعیدی از اعضای «فراکسیون امید» مجلس شورای اسلامی مدعی شد که بخشی در مجلس حضور داشته است. کمی بعد مشخص شد که بخشی به همراه وکیلش در جلسه فراکسیون امید حضور یافته‌ و اعضای این فراکسیون هم به نتیجه‌ای مشابه دیگر دستگاه‌های حکومتی رسیده‌اند.

جلال میرزایی، «رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید» جمع بندی دیدگاه اعضای این فراکسیون را این گونه بیان کرده است: «موضوع شکنجه منتفی است وهیچ گونه اعمال خشونت آمیز عامدانه ای نسبت به ایشان صورت نگرفته است».

او «ضرب و شتم» بخشی در طول مسیر شوش به اهواز را انکار نکرده اما گفته که نمی‌توان این برخوردها را «شکنجه» نامید.

میرزایی در ادامه به این مسئله اذعان کرده؛ بخشی در زندان اهواز در کنار «زندانیان دستگیر شده داعشی» نگهداری شده و به همین دلیل «در مدت بازداشت دچار آسیب‌های روحی و روانی شده است»، اما مدعی شده «در داخل زندان و سلول انفرادی‌اش برخورد مناسب و در خور شانی با او صورت گرفته است. هیچ گونه اهانت و تنبیهی در طی این مدت نبوده است».

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر اطلاعات برخوردهای صورت گرفته با بخشی در طول مسیر انتقال از شوش به اهواز را هم «عرف کار اطلاعاتی که با قاطعیت و سرعت بالا انجام می‌شود»، عنوان کرده و گفته است: با توجه با «چالش‌های فراوان دستگاه امنیتی از سوی دشمنان منطقه‌ای»، فراکسیون امید «از انجام وظایف وزارت اطلاعات در چارچوب قانون حمایت می‌کند».

بخشی ۲۰ دی در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس و رئیس قوه قضائیه که موضوع شکنجه شدن او را تکذیب کردند، با انتشار یک متن در صفحه شخصی اینستاگرام نوشت: « حرفی ندارم. فقط می‌گویم به مردم دروغ نگوئید».

مقام‌های حکومتی در هر نام و گروهی در حالی شکنجه بخشی را تکذیب می‌کنند که سپیده قلیان، فعال اجتماعی در خوزستان که همراه کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه دستگیر شد، هم روایتش از شکنجه در دوران بازداشت را منتشر کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mola ali

    من شخصا فکر میکنم آقای بخشی در مدت بازداشت و انفرادی احتمالا و سهوا چند تا لگدی خورده و اشتباهی با چماق برادران گمنام امام زمان برخورد فیزیکی کرده اونوقت برای درمانش بجای قرص ضد درد ,قرصهای روان گردان از هلند وارد شده را دادند . حالا که ایشون آزاد شده توهم شکنجه شدن را داره والا آخوند که دروغ نمیگه . پس ما باید یاد بگیریم وقتی آقا میگه نشده یعنی نشده والسلام