ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده سپاه: نیروهایمان را در سوریه حفظ خواهیم کرد

نتانیاهو تهدید کرده بود که اگر ایران نیروهای خود را سریعاً از سوریه خارج نکند، اسرائیل به حملات خود علیه مواضع ایران ادامه خواهد داد، سردار جعفری گفت «این تهدید را هیچ به حساب نمی‌آوریم».

در پی تهدید بنیامین نتانیاهو مبنی بر این‌که چنانچه ایران نیروهای نظامی خود را سریعاً از سوریه خارج نکند، اسرائیل به حملات خود علیه مواضع ایران در سوریه ادامه خواهد داد، فرمانده سپاه پاسداران گفت ایران نیروهای خود را در سوریه حفظ خواهد کرد و این تهدید را به حساب نمی‌آورد.

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران چهارشنبه ۱۶ ژانویه / ۲۶ دی در واکنش به تهدید اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت: «هم تمامی مستشاران نظامی و انقلابی و هم تجهیزات و سلاح‌هایی که برای آموزش و توانمند سازی مبارزین مقاومت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم سوریه، در این کشور اسلامی داریم را حفظ خواهیم کرد.»

جعفری تهدید نتانیاهو را «مضحک و خنده‌دار» خواند و افزود: «فقط بدانید که دارید با دم شیر بازی می‌کنید. بترسید از روزی که موشک‌های نقطه‌زن ایران غرش‌کنان بر سرتان فرود آید.»

بنیامین نتانیاهو سه‌شنبه ۱۵ ژانویه / ۲۵ دی در مراسم معارفه آویو کوخاوی، فرمانده جدید ارتش اسرائیل گفت: «روز گذشته شنیدم که سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته، ایران هیچ حضور نظامی در سوریه ندارد و تنها به آن‌ها مشاوره می‌دهد. پس بگذارید به آنها توصیه کنم، هر چه زودتر از آن‌جا (سوریه) خارج شوید، چون ما همان‌طور که وعده داده بودیم و در حال انجام آن هستیم، به سیاست قاطع خود برای حمله [به مواضع ایران]، بدون تردید و بی‌رحمانه ادامه خواهیم داد.»

محمدعلی جعفری با اشاره به سخنان بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پاسخ به سخنان نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «اگر او گفته باشد "ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد" منظورش این بوده که ایران یگان نظامی در سوریه ندارد و شما خوب می‌دانید که اقتدار و ابهت یگان‌های نظامی ایران به حدی است که اگر حضور حتی یکی از آن‌ها را در سوریه ببینید، از ترس قالب تهی خواهید کرد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته (سه‌شنبه) در واکنش به سخنان وزیر دفاع اسرائیل مبنی بر حضور دو هزار ایرانی در سوریه، گفته بود: «ایران در سوریه پایگاه و حضور نظامی ندارد و به درخواست دولت سوریه برای کار مستشاری در این کشور حضور یافت.»

مقام‌های اسرائیلی در دو سال اخیر بارها اعلام کرده‌اند که به ایران اجازه ماندن در سوریه را نخواهند داد. این کشور حملات خود به سوریه را بخشی از تلاش‌های این کشور برای مقابله با نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه می‌داند.

نتانیاهو یکشنبه ۱۳ ژانویه / ۲۳ دی به‌شکل کم‌سابقه‌ای حمله جنگنده‌های اسرائیل طی ۳۶ ساعت اخیر به انبار سلاح‌های ایران و حزب‌الله لبنان در دمشق را تأیید کرد و گفت: «پیش از این نیز اسرائیل صدها موضع ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف قرار داده است.»

اسرائیل بارها ایران را متهم کرده که با هواپیماهای مسافربری، سلاح و قطعات مورد نیاز ساخت موشک را به سوریه منتقل می‌کند.

یک مقام ارشد اسرائیل در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ گفته بود این کشور در دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ حمله علیه اهداف مرتبط با ایران انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    حرف مفت که مالیات ندارد, پس تا دلت میخواهد زِر زِر زیادی و فیل هوا کردن. اسرائیل دمار از روزگار تمامی تسلیحات و پایگاه های سپاه در سوریه در آورده است, اما برادران قاچاقچی سپاه به خالی بازی و خالی بندی معتاداند. البته رهبر پامنقلی شان به چیز دیگری معتاد است.

  • همان

    حاج قایم کو؟خخخ