ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شهردار نیشابور: کارگران برای جبران کاهش درآمد بیشتر کار کنند

شهردار نیشابور سپردن بخش خدمات شهری به پیمانکار را «تکلیف» ابلاغ شده وزارت کشور اعلام کرد و مدعی شد: اعتراضات کارگران نا به حق است.

کارگران شهرداری نیشابور در استان خراسان رضوی نسبت به تبدیل قراردادهای رسمی به موقت و اشتغال به واسطه پیمانکار معترض‌ند. شهردار نیشابور اما این اقدام را «ابلاغیه وزارت کشور» خواند و به کارگران توصیه کرد: برای جبران کاهش قدرت خرید، بیشتر از قبل اضافه‌کاری کنند.

تجمع کارگران شهرداری نیشابور

اعتراضات کارگران شهرداری منطقه ۲ نیشابور به دستگیری موقت دو کارگر معترض انجامید. در جریان این اعتراض که برای چند روز ادامه یافت، کارگران خواستار لغو قرارداد با پیمانکار شدند. علی نجفی شهردار نیشابور، اعتراض کارگران را «ناحق» دانست و گفت که آنها می‌توانند اضافه‌کار و تعطیل کاری کنند «تا اختلاف دستمزدشان نسبت به وقتی که با قرارداد دائمی کار می‌کردند، جبران شود».

نجفی، یکشنبه ۳۰ دی به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، گفت که اعتراضات کارگران «نا به حق» است چرا که وزارت کشور شهرداری‌ها را به واگذاری کارهای حجمی به پیمانکاران مکلف کرده است.

به گفته او شهرداری در قرارداد با پیمانکار امکان «اضافه‌کاری» و «تعطیل‌کاری» برای کارگران در نظر گرفته و پیمانکار را از جذب نیروی جدید منع کرده تا این امکان برای کارگران شاغل باقی بماند.

کارگران شهرداری منطقه دو نیشابور که آذر و دی امسال چندین روز پیاپی در اعتراض به تبدیل قراردادهایشان اعتصاب و تجمع کردند، گفته‌اند که بر اساس قراردادهای جدید دریافتی آنان از ۲,۷ میلیون تومان به کمتر از دو میلیون تومان تنزل می‌یابد.

نجفی در واکنش به این اعتراض، از کارگران خواست برای جبران اختلاف درآمد، اضافه کاری بیشتری کنند.

او در عین حال ورود پیمانکار را موجب «بهبود نظارت بر عملکرد کارگران» دانست و گفت: دیگر کارگری نمی‌تواند شبانه ۴ ساعت کار کند و حقوق هفت ساعت را بگیرد.

شهردار نیشابور تاخیر در پرداخت دستمزد کارگران را هم تکذیب کرد سخت‌تر شدن شرایط کار برای کارگران به واسطه پیمانکار را هم انکار کرد اما در عین حال گفت: پیمانکار مشکل نظارت را حل می‌کند. کارگران شب‌کار نمی‌توانند ساعت ۹ بیایند و تا یک کار کنند و بعد دستمزد هفت ساعت را بگیرند. فقط برای ساعت‌هایی که کار می‌کنند دستمزد می‌گیرند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.