ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگنده‌های آمريکايی در امارات مستقر شدند

<p>آمريکا جنگنده&zwnj;های اف ۲۲ را با هدف رويارويی با &quot;تهديدات ايران&quot; در امکارت متحده عربی مستقر کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش گلف&zwnj;نيوز، نيروی هوايی ارتش آمريکا پيشرفته&zwnj;ترين جنگنده&zwnj;های رادار گريز &quot;اف ۲۲&quot; خود را در پايگاه هوايی امارات که حدود ۳۰۰ کيلومتر با مرزهای ايران فاصله دارد، مستقر کرده است.</p> <p>ارتش آمريکا استقرار اين جنگنده&zwnj;ها را با هدف نمايش قدرت عليه ايران و يا ارتباط آن با اقدام نظامی احتمالی عليه تاًسيسات هسته&zwnj;ای ايران رد کرده و گفته است استقرار اين جنگنده&zwnj;ها بخشی از همکاری&zwnj;های امنيتی واشنگتن با شرکايش در خليج فارس است.</p> <p>در همين حال مقامات آمريکايی به صورت محرمانه به فاکس نيوز گفته&zwnj;اند اين جنگنده&zwnj;ها در پايگاه هوايی &quot;الظفره&quot;&zwnj; امارات مستقر شده&zwnj;اند.</p> <blockquote> <p>استقرار اين جنگنده&zwnj;ها در امارت در حالی انجام شده که امارات و ايران در دو هفته گذشته بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دچار تنش لفظی شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>به گفته يکی از مقامات نيروی هوايی آمريکا اين جنگنده&zwnj;، &quot;پيشرفته&zwnj;ترين جنگنده&zwnj;های آمريکايی است. اين جنگنده&zwnj;ها رادار گريز و مخصوص جنگ&zwnj;های هوايی هستند اما در می&zwnj;توان از آن&zwnj;ها در حملات هوايی هوا به زمين نيز استفاده کرد.&quot;</p> <p>در واکنش به اين اقدام آمريکا، حشمت&zwnj;الله فلاحت پيشه، عضو کميسيون ملی و سياست خارجی مجلس ايران گفته است: &quot;واقعيت اين است که کشورهای عربی در شرايط کنونی که ايران و ۱+۵ گام&zwnj;های اوليه را در راستای ديپلماسی برداشته&zwnj;اند، از اين موضوع به شدت نگران هستند.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot; در چنين شرايطی تحت عنوان يک مشغله سياسی مسايلی از قبيل اعزام هواپيماهای اف ۲۲ آمريکايی يا مانور مشترک سپر جزيره و مواردی از اين دست مطرح می&zwnj;شود.&quot;</p> <p>استقرار اين جنگنده&zwnj;ها در امارت در حالی انجام شده که امارات و ايران در دو هفته گذشته بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دچار تنش لفظی شده&zwnj;اند.</p> <p>ايران همواره ادعای مالکيت امارات بر اين جزاير را رد کرده و می&zwnj;گويد درباره مالکيت اين سه جزيره مذاکره نخواهد کرد.</p> <p>شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در سال ۱۹۷۱ اعتراض امارات به مالکيت ايران بر جزاير سه&zwnj;گانه را رد کرد.</p> <p>ولی اسماعيلی نماينده مجلس ايران نيز گفته است: &quot;نمايندگان مجلس قصد دارند طرحی را برای تشکيل استان توريستی و فرهنگی خليج&zwnj;فارس به مرکزيت بوموسی را در دستور کار قرار دهند. تهيه اين طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد و قرار است که نمايندگان بيشتری به جمع امضا&zwnj;کنندگان اين طرح بپيوندد.&quot;</p> <p>همچنين سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران گفته است: &quot;به هيچ کشوری اجازه کوچک&zwnj;ترين دست&zwnj;اندازی را نمی&zwnj;دهيم، اگر اين&zwnj;طور شود و اين شيطنت&zwnj;ها از طريق ديپلماسی حل نشود، نيروهای نظامی آماده&zwnj;اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.&quot;</p> <p>به گفته وی &quot;حاکميت اين جزاير (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از قديم&zwnj;الايام متعلق به ايران بوده و جمهوری اسلامی نيز از اين حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

آمريکا جنگنده‌های اف ۲۲ را با هدف رويارويی با "تهديدات ايران" در امکارت متحده عربی مستقر کرد.

به گزارش گلف‌نيوز، نيروی هوايی ارتش آمريکا پيشرفته‌ترين جنگنده‌های رادار گريز "اف ۲۲" خود را در پايگاه هوايی امارات که حدود ۳۰۰ کيلومتر با مرزهای ايران فاصله دارد، مستقر کرده است.

ارتش آمريکا استقرار اين جنگنده‌ها را با هدف نمايش قدرت عليه ايران و يا ارتباط آن با اقدام نظامی احتمالی عليه تاًسيسات هسته‌ای ايران رد کرده و گفته است استقرار اين جنگنده‌ها بخشی از همکاری‌های امنيتی واشنگتن با شرکايش در خليج فارس است.

در همين حال مقامات آمريکايی به صورت محرمانه به فاکس نيوز گفته‌اند اين جنگنده‌ها در پايگاه هوايی "الظفره"‌ امارات مستقر شده‌اند.

استقرار اين جنگنده‌ها در امارت در حالی انجام شده که امارات و ايران در دو هفته گذشته بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دچار تنش لفظی شده‌اند

به گفته يکی از مقامات نيروی هوايی آمريکا اين جنگنده‌، "پيشرفته‌ترين جنگنده‌های آمريکايی است. اين جنگنده‌ها رادار گريز و مخصوص جنگ‌های هوايی هستند اما در می‌توان از آن‌ها در حملات هوايی هوا به زمين نيز استفاده کرد."

در واکنش به اين اقدام آمريکا، حشمت‌الله فلاحت پيشه، عضو کميسيون ملی و سياست خارجی مجلس ايران گفته است: "واقعيت اين است که کشورهای عربی در شرايط کنونی که ايران و ۱+۵ گام‌های اوليه را در راستای ديپلماسی برداشته‌اند، از اين موضوع به شدت نگران هستند."

به گفته وی " در چنين شرايطی تحت عنوان يک مشغله سياسی مسايلی از قبيل اعزام هواپيماهای اف ۲۲ آمريکايی يا مانور مشترک سپر جزيره و مواردی از اين دست مطرح می‌شود."

استقرار اين جنگنده‌ها در امارت در حالی انجام شده که امارات و ايران در دو هفته گذشته بر سر مالکيت جزاير ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک دچار تنش لفظی شده‌اند.

ايران همواره ادعای مالکيت امارات بر اين جزاير را رد کرده و می‌گويد درباره مالکيت اين سه جزيره مذاکره نخواهد کرد.

شورای امنيت سازمان ملل متحد نيز در سال ۱۹۷۱ اعتراض امارات به مالکيت ايران بر جزاير سه‌گانه را رد کرد.

ولی اسماعيلی نماينده مجلس ايران نيز گفته است: "نمايندگان مجلس قصد دارند طرحی را برای تشکيل استان توريستی و فرهنگی خليج‌فارس به مرکزيت بوموسی را در دستور کار قرار دهند. تهيه اين طرح در مراحل مقدماتی قرار دارد و قرار است که نمايندگان بيشتری به جمع امضا‌کنندگان اين طرح بپيوندد."

همچنين سرتيپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نيروی زمينی ارتش ايران گفته است: "به هيچ کشوری اجازه کوچک‌ترين دست‌اندازی را نمی‌دهيم، اگر اين‌طور شود و اين شيطنت‌ها از طريق ديپلماسی حل نشود، نيروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند."

به گفته وی "حاکميت اين جزاير (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از قديم‌الايام متعلق به ايران بوده و جمهوری اسلامی نيز از اين حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    واقعا جای تاسف است امروز در کوچه ما زنی که فرزندش در جنگ کشته مشت بر سینه می زد و می گفت ای خدا برسد روزی که من این آخوندها را سر دار ببینم٬ برسد روزی که سپاه پاسداران پوتین سربازان آمریکایی را بلیسد. این بدبختانه وضع جامعه ی ایران است. این حکومت ضد انسان با مردم ایران چنین رفتار کرده که آرزوی یک زن فرزند کشته این چنین است. مردم ایران باید با یک خیزش روحانیت را و سپاه پاسداران را از اریکه ی قدرت به زیر بکشد. تنها راه رهایی برگرداندن آخوند به مسجد است.