ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افراد مسلح با یورش به خانه اسماعیل بخشی بار دیگر او را بازداشت کردند

افراد مسلح با چهار پاترول به خانه نماینده کارگران هفت‌تپه یورش بردند. خبرگزاری نزدیک به سپاه بخشی را به «پروژه شکنجه‌سازی علیه نظام» متهم کرده.

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مأموران امنیتی اسماعیل بخشی، نماینده کارگران این واحد تولیدی را بازداشت کرده‌اند. خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران با تأیید این خبر بخشی را به «پروژه شکنجه‌سازی علیه نظام» متهم کرده.

اسماعیل بخشی

کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، شامگاه یکشنبه ۳۰ دی نوشت که نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به خانه اسماعیل بخشی یورش برده و او را بازداشت کرده‌اند:

«بر اساس خبری که دریافت کرده‌ایم دقایقی پیش تعداد زیادی نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به خانه اسماعیل بخشی هجوم برده و او را بازداشت کرده‌اند. هویت افراد مسلح تا ارسال این‌خبر نامشخص اعلام شده است.»

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه این پرسش را مطرح کرده:

«لشکرکشی به خانه یک کارگر و ایجاد رعب و وحشت در یک شب تاریک چه معنایی دارد؟»

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط اسماعیل بخشی، علی نجاتی و دیگر کارگران زندانی شد.

چند ساعت بعد فارس و مشرق نیوز، رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران هم خبر دستگیری اسماعیل بخشی را منتشر کردند.  فارس نوشت که این کارگر معترض می‌خواسته "پروژه شکنجه سازی علیه نظام را در خارج از کشور اجرایی و ادامه دهد."

اسماعیل بخشی که در اعتراضات صنفی کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه همراه با ضرب و شتم بازداشت شد، پس از بازداشت نوشت که در دوران ۲۵ روز بازداشت در اطلاعات اهواز «تا سرحد مرگ» شکنجه شده است. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی به همراه کمیسیون امنیت ملی مجلس هماهنگ با هم شکنجه او را «تکذیب» کردند

شنبه شب ۲۹ دی/۱۹ برنامه امنیتی “۲۰:۳۰” در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با پخش گزارشی به نام “طراحی سوخته” اعتراف‌های اجباری اسماعیل بخشی، علی نجاتی، رئیس پیشین و عضو سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، سپیده قلیان، فعال مدنی که به همراه کارگران هفت‌تپه دستگیر شده بود را پخش کرد.

سپیده قلیان بلافاصله در شبکه توییتر به مستند واکنش نشان داد و گفت که اعتراف‌ها اجباری و تحت شکنجه بوده است. ساعتی بعد ماموران امنیتی به خانه قلیان حمله کردند، او و خانواده‌اش را کتک زدند و قلیان را به همراه برادرش بازداشت کردند. جمال حیدری، وکیل قلیان، خبر داده‌ که او به همراه برادرش، در خانه‌ خانوادگی‌شان در اهواز بازداشت شده‌اند.

فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی هم نوشت که "این صحنه‌سازى" بى‌پاسخ نخواهد ماند و بخشی علیه صداوسیما و وزیر اطلاعات شکایت مى‌کند.

موضوع بیان شکنجه چیزی است که در پوشش خبری بازداشت مجدد اسماعیل بخشی توسط رسانه‌های حکومتی انعکاس یافته است. هم فارس و هم مشرق نیوز اسماعیل بخشی را کارگری که به دروغ گفت شکنجه شده معرفی کرده‌اند.

بیان و شرح موضوع شکنجه شدن در زمان بازداشت توسط اسماعیل بخشی موجی حمایتی را آغاز کرد. زندانیان سیاسی با بیان اینکه “من هم شکنجه شدم” به روایت داستان‌های خود از شکنجه و خشونت‌هایی که در زندان‌های جمهوری اسلامی دیده بودند پرداختند.

سپیده قلیان هم که همراه با کارگران هفت‌تپه دستگیر شده بود از شکنجه خودش نوشت. هم‌زمان عسل محمدی، فعال اجتماعی که در زندان اطلاعات اهواز به همراه قلیان و بخشی بازداشت بوده، شکنجه اسماعیل بخشی و اعمال فشار در حین بازجویی بر سپیده قلیان را تأیید کرد.

سپیده قلیان ۱۱ روز پیش در صفحه توییتر خود نوشته بود که بازجو او را تهدید کرده که “اگر بیرون بروی و دهانت را باز کنی همین ادعاها و اعتراف‌های اجباری تو و اسماعیل بخشی را را در اخبار ۲۰:۳۰ هم پخش خواهیم کرد و پودرتان خواهیم کرد.”

در همین زمینه:

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ابراز نگرانی جمعی از وکلای ایران نسبت به وضعیت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

    ابراز نگرانی جمعی از وکلای ایران نسبت به وضعیت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان متن نامه به شرح زیر است: ▪️جناب آقاي رحمان جاويد گزارشگر محترم ويژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ايران با سلام ▪️" داشتن دادرسي منصفانه و عادلانه و لزوم تبعيت از اصل بيطرفي و استقلال قضايي يك اصل مورد پذيرش حقوق بشر در تمام دولتهاي توسعه يافته جهان و جزو حقوق بنيادين انساني محسوب مي شود و ضرورت رعايت حقوق متهم مندرج در قانون آيين دادرسي كيفري ايران يك قاعده ي آمره به شمار مي رود اما متاسفانه عليرغم تصريح تمامي اين اصول ارزشمند در قوانين ايران ،نسبت به اكثريت متهمين سياسي و امنيتي يا كساني كه معترض كاركرد و عملكرد جمهوري اسلامي ايران هستند رعايت نمي شود كمااينكه قبل از دستگيري و آغاز محاكمه ي خانم سپيده قليان ،فعال مدني كارگري و آقاي اسماعيل بخشي ،از نمايندگان كارگران معترض هفت تپه ،فيلمي مستند توسط نهادهاي امنيتي و رسانه اي وابسته به حكومت جمهوري اسلامي در تلويزيون رسمي ايران پخش شد و اتهاماتي را عليه آنان قبل از محاكمه اعلام كرد و حتي حكم بر محكوميت آنان را نيز قبل از داشتن دادرسي صادر نمود.بنابراين با عنايت به اينكه قبلا آقاي اسماعيل بخشي و خانم قليان به شكنجه ي فيزيكي خود اعتراض كرده و مراتب آن را اعلام داشته اند و هيچ مرجع رسمي در ايران به خواسته هاي آنان منطبق با واقعيت امر رسيدگي نكرد ما جمعي از وكلاي دادگستري حامي كارگران بشدت مراتب نگراني خود را از وضعيت اين دو نفر ستمديده بخاطر برخوردار نبودن از تامينات حقوقي مصرح در قوانين ،مقررات و اصول حقوقي اعلام و از حضرتعالي درخواست عاجل رسيدگي به موضوع و طرح فوري آن در نشست فوق العاده شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد را داريم . با احترام مجدد ١- حسين احمدي نياز ٢- محمد مصطفايي ٣- هوشمند رحيمي ٤- مسعود اختري تهراني ٥- نگار مصري ٦- احسن حسن پور ٧- عليرضا دقيقي ٨- بهرام اردهالي ٩- كوروش اميني ١٠-دانيال استخر

  • Neda

    ۲۹دی ماه ۱۳۷۲، اسقف هائیک هوسپیان مهر توسط وزارت اطلاعات حکومت به طرز فجیعی به‌ شهادت رسید. اسقف هوسپیان مهر گزارش مفصلی از نقض آزادیهای مذهبی توسط حکومت تهیه کرده و از نماینده ویژه کمیسیون حقوق‌بشر ملل ‌متحد خواسته بود که از ایران دیدن کند و هرگز زیر بار امضای نامه تأییدآمیز که رژیم خواستار آن بود نرفت. یکی از فرماندهان سابق سپاه پاسداران و عوامل اطلاعاتی حکومت، طی مصاحبه‌یی با روزنامه آریا فاش ساخت که انفجار بمب در حرم امام رضا و ترور کشیشان مسیحی توسط وزارت اطلاعات صورت گرفته است. این فرد *** در این مصاحبه گفت وزارت اطلاعات، کشیشان مسیحی که نظام سیاسی ما را قبول نداشتند، به‌قتل رساند و به گردن مجاهدین انداخت و این کار هم ما را از روحانیان مسیحی خلاص می‌کرد و در ضمن سازمان منافقین را بی‌آبروتر می‌کرد!.

  • آقایی

    مثل روز روشنه گه مامور های وزارت اطلاعات بودند که یورش بردند شبانه به خونه این کارگر با شرف. قراره اعتراف کنه که از اسراعیل پول گرفته و جاسوس سیا است.

  • Faryad

    ای شکنجه گر مفلوک! وقتی «سپیده قلیان» را می زنی و آزار می دهی، وقتی در وحشتکده بازداشتگاه های اطلاعات، اسماعیل بخشی و امثال او را چنان در هم می کوبی که به قول سردارت، حاج سعید قاسمی به رب و روب ی که تو در دهان اش می گذاری اعتراف کند، فیلم عبرت آموز از «ساشا سبحانی»، پسر سفیر سابق حکومت اسلام در ونزوئلا را هم در گوشه ی لپ تاپ ات باز کن و همین طور که داری اعتراف می گیری به این فیلم نگاه کن، تا ببینی که این شکنجه را برای که و برای چه می کنی! *** تو، تو انسان سابقِ انسانیت از دست داده، تو انسانِ متوهم که خیال می کنی در خدمت اسلام و محمد و علی هستی، سخت در اشتباهی! تو، دانسته یا ندانسته، در خدمت ساشاها هستی و بزرگتران او! حال سپیده را بزن، بخشی را بدر، خون بریز و بخند، و بر تعداد دختران رختخواب ساشا بیفزا، و خوشخیال باش که بهشت زمینی ساشاها، در آن دنیا نصیب تو خواهد شد! ف. م. سخن

  • sattar beheshti

    محمود معصومی هم‌بندی سینا قنبری نیز در این باره با شبکه خارجی مصاحبه کرده و درباره مرگ او سخن گفته است. این زندانی گفته که سینا قنبری با پلاستیک خفه شده است معصومی ادامه داد که ماموران سینا قنبری را برای بازجویی برده‌اند و دیگر زندانیان دیگر او را ندیده‌اند. هفته گذشته مادر سینا قنبری جوان 22 ساله‌ای که در جریان اعتراضات دی ماه بازداشت شده بود، می‌گوید فرزندش را در زندان به قتل رسانده‌اند.