ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زلمی خلیل‌زاد: گفت‌وگوها در پاکستان درباره صلح افغانستان پیشرفت خوبی داشت

مقامات نظامی دو کشور در اسلام‌آباد با یکدیگر دیدار کردند و در مورد امنیت منطقه و افغانستان به همفکری پرداختند

در روزهای اخیر نمایندگانی از ایالات متحده برای دیدار با مقامات دیپلماتیک و نظامی پاکستان و رایزنی درباره صلح افغانستان به این کشور سفر کردند. زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح و آشتی در افغانستان یکشنبه ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی به سفر چهار روزه خود به پاکستان خاتمه داد و گزارشی از این سفر ارائه داد. مقامات نظامی دو کشور نیز دوشنبه ۲۱ ژانویه / ۱ بهمن در اسلام‌آباد با یکدیگر دیدار کردند و در مورد امنیت منطقه و افغانستان به همفکری پرداختند.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح و آشتی در افغانستان، عکس از آرشیو

سفر چهار روزه زلمی خلیل‌زاد به پاکستان با هدف دیدار با گروههای مختلف و یافتن راه‌حل سیاسی برای اختلافات در افغانستان انجام شد.

او در این سفر با مقامات مختلف پاکستان از جمله نخست وزیر، وزیر خارجه، مقامات دیپلماتیک دیگر در اسلام‌آباد دیدار کرد.

خلیل‌زاد یکشنبه شب ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی، پس از پایان سفر چهار روزه‌اش به پاکستان گزارش کوتاهی از این سفر ارائه داد. او در توئیتی نوشت که سفر پاکستان «دیدارهای خوبی» را درباره صلح در افغانستان به همراه داشت. او تصدیق کرد که تلاش‌ها برای صلح در جهت درست پیشروی می‌کند: «در جهت درست و با همراهی قدم‌های بیشتری از سوی پاکستان حرکت می‌کنیم که به نتایج مشخص و انضمامی منجر خواهد شد.»

خلیل‌زاد شنبه گذشته در پاسخ به نگرانی‌ها درباره موضع متناقض ایالات متحده مبنی بر ایجاد صلح در افغانستان در حین جنگ با ستیزه‌جویان طالبان گفته بود: «می‌بینم که بسیاری نگرانند که ایالات متحده می‌خواهد هم مذاکره کند و هم بجنگد. بگذارید شفاف باشم: ایالات متحده صلح می‌خواهد.»

خلیل‌زاد همچنین توضیح داد که ایالات متحده آماده است تا در فرایند صلح به نگرانی‌های مشروع همه طرف‌های افغان بپردازد.

پس از سفر خلیل‌زاد یک هئیت نمایندگی از ایالات متحده با ریاست ژوزف ووتل، فرمانده ارتش آمریکا، با قمر جاوید باجوہ، رئیس ارتش پاکستان دیدار کرد. امنیت منطقه‌ای و صلح و آشتی در افغانستان از موضوعات دیدار ژنرال ارتش آمریکا و فرمانده ارتش پاکستان بود.

رئیس ارتش پاکستان در این دیدار گفت که صلح در افغانستان برای صلح در منطقه ضروری است. او افزود که پاکستان با وجود همه محدودیت‌ها به صلح منطقه کمک کرده است و همینطور ادامه خواهد داد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.