ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازنشستگان فرهنگی و کشوری: شکنجه، مستند دیگر اثر ندارد

گروهی از معلمان و کارمندان بازنشسته در اعتراض به وضع معیشت روزانه و بیمه خود مقابل وزارت کار تجمع کردند. معترضان خواهان آزادی معلمان زندانی شدند.

گروهی از معلمان بازنشسته همراه با گروهی از بازنشستگان کشوری در اعتراض به وضع معیشت روزانه و بیمه خود مقابل وزارت کار تجمع کردند. معترضان با اشاره به مستند «طراحی سوخته» درباره کتمان شکنجه کارگر نیشکر هفت‌تپه شعار می‌دادند: «شکنجه، مستند دیگر اثر ندارد». معترضان خواهان آزادی معلمان زندانی شدند.

سه‌شنبه ۲ بهمن: تجمع بازنشستگان فرهنگی و کشوری مقابل وزارت کار در تهران

شامگاه شنبه ۳۰ دی، برنامه «۲۰: ۳۰» سیمای جمهوری اسلامی اعتراف‌های اجباری اسماعیل بخشی (نماینده کارگران نیشکر هفت‌تپه) علی نجاتی (رئیس پیشین و عضو سندیکای کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه) و سپیده قلیان (فعال مدنی) را پخش کرد. در این برنامه این افراد گزاره‌هایی را که به سبک این برنامه از طرف امنیتی‌های جمهوری اسلامی دیکته می‌شود، بیان کردند. کتمان موضوع شکنجه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، بخشی از مستند «طراحی سوخته» بود. بعد از پخش این مستند مأموران امنیتی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان را یک بار دیگر بازداشت کردند.

در تجمع صبح سه‌شنبه ۲ بهمن گروهی از معلمان بازنشسته و بازنشستگان کشور مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پخش مستند «طراحی سوخته» برایث نخستین بار به شعارهای اعتراضی راه پیدا کرد. بازنشستگان فرهنگی و کشوری که در اعتراض به وضع معیشت و بیمه خود مقابل وزارت کار گرد آمده بودند، شعار می‌دادند:

شکنجه، مستند، دیگر اثر ندارد

توپ، تانک، مستند دیگر اثر ندارد

خبرگزاری کار ایران خبر تجمعان بازنشستگان فرهنگی و کشوری را تأیید کرده است. ویدیوهایی هم از این تجمع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. یکی از معلمان بازنشسته معترض به ایلنا گفته است:

«از آینده صندوق‌های بازنشستگی بیمناکیم. اگر قرار باشد به بحران صندوق‌ها رسیدگی نشود، اوضاع از این هم بدتر خواهد شد.»

بازنشستگان خواستار توجه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی به مطالبات آنها ازجمله ضرورت «همسان‌سازی»، ارتقای خدمات بیمه‌ای و بهبود صندوق‌ها هستند. آنها همچنین از وزارت کار می‌خواهند که رفاه بازنشستگان را در اولویت قرار دهد.

همزمان با تجمع بازنشستگان فرهنگی و کشوری، ۱۵۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی خواستار حل مشکل بیمه تکمیلی فرهنگیان شدند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) این نامه در صحن علنی مجلس قرائت شد. نمایندگان نوشته‌اند:

«سهم وزارت آموزش و پرورش و افزایش نرخ‌های جدید باعث فشار اقتصادی به خانواده فرهنگیان جامعه شده است، عدم پوشش بیمه درمانی متناسب با معطوف نبودن آن به پیشگیری، ‌نبودن نظارت نمایندگانی از فرهنگیان عضو بیمه تکمیلی بر چگونگی روند بیمه ‌به رسمیت نشناختن ادارات فرهنگیان، تشکل‌های صنفی، و شرکت‌های تعاونی برای بستن قرارداد با شرکت‌های بیمه، نرخ‌گذاری در سال جدید بدون هیچ برتری خدمات، دوگانه دیدن فرهنگیان شاغل و بازنشسته در ارایه خدمات سبب نارضایتی فرهنگیان شده است.»

نمایندگان سپس پیشنهاد داده‌اند که بیمه قبلی فرهنگیان فقط به مدت یک ماه تمدید شود و سهم ۵۰ درصدی وزارت آموزش و پرورش در حمایت از بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز مانند بسیاری از ارگان‌های دیگر لحاظ گردد.

در نامه نمایندگان مجلس به روحانی به بازداشت معلمان معترض اشاره‌ای نشده بود. معلمان در تجمع صبح سه‌شنبه خود مقابل وزارت کار شعار می‌دادند:

معلم زندانی آزاد باید گردد

دولت! مجلس! بس است فریب ملت

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.