ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس ناظران بين‌المللی وارد سوريه شد

<p>ژنرال &quot;روبرت مود&quot; نروژی که رياست هيأت ناظران بين&zwnj;المللی در سوريه را بر عهده دارد، روز يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ (۲۹ آوريل) وارد دمشق شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش آسوشيتدپرس، ژنرال مود که از سوی بان کی&zwnj;مون به اين سمت منصوب شده، پس از ورود به دمشق از بشار اسد، رئيس&zwnj;جمهور سوريه و مخالفان خواست تا به خشونت&zwnj;ها پايان دهند.</p> <p>رئيس ناظران سازمان ملل افزود: &quot;۳۰ ناظر، ۳۰۰ ناظر يا هزار ناظر سازمان ملل نمی&zwnj;توانند همه مشکلات سوريه را حل کنند.&quot;</p> <p>ژنرال روبرت خواهان ياری رسانی همگان برای اجرای وظايف ناظران بين&zwnj;المللی در چارچوب طرح صلح شد.</p> <blockquote> <p>رئيس ناظران بين&zwnj;المللی در سوريه: ۳۰ ناظر، ۳۰۰ ناظر يا ۱۰۰۰ ناظر سازمان ملل نمی&zwnj;توانند همه مشکلات سوريه را حل کنند</p> </blockquote> <p>بر پايه طرح صلح که از سوی کوفی عنان، نماينده سازمان ملل در امور سوريه ارائه شده، قرار است با ادامه آتش&zwnj;بس، دولت و مخالفان برای يافتن يک راه&zwnj;حل سياسی با هدف پايان دادن به خشونت&zwnj;های ۱۳ ماهه اين کشور مذاکره کنند.</p> <p>در همين حال فعالان سوری می&zwnj;گويند روز يکشنبه ۹ ارديبهشت دست&zwnj;کم ۲۵ نفر به دست نيروهای دولتی کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>آتش&zwnj;بس بين دولت و مخالفان از ۱۲ آوريل آغاز شده اما در چند هفته&zwnj;ای که از برقراری آتش&zwnj;بس می&zwnj;گذرد، درگيری&zwnj;های پراکنده&zwnj;ای در سوريه گزارش شده است.</p> <p>با وجود ادامه يافتن خشونت&zwnj;ها اما طرح آتش&zwnj;بس هنوز از حمايت جامعه بين&zwnj;المللی برخوردار است. اين حمايت بين&zwnj;المللی به اين دليل است که جامعه جهانی اين طرح را آخرين شانس سوريه برای جلوگيری از درگيرشدن اين کشور در جنگ داخلی و دخالت نيروهای خارجی می&zwnj;داند.</p> <p>اغلب تحليلگران میزان موفقيت طرح صلح را &quot;کم&quot; می&zwnj;دانند اما با اين حال می&zwnj;گويند طرح صلح به&zwnj;طور موقت سطح خشونت&zwnj;ها را کاهش داده است.</p> <p>سازمان ملل متحد می&zwnj;گويد از زمان آغاز خشونت&zwnj;ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون دست&zwnj;کم ۹ هزار تن کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>مقام&zwnj;های سوريه نيز می&zwnj;گويند اين خشونت&zwnj;ها با حمايت&zwnj;های نظامی دولت&zwnj;های خارجی از &quot;تروريست&zwnj;های مسلح&quot; رخ داده &zwnj;است و در پی آن ۲۶۰۰ سرباز ارتش و نيروی پليس کشته شده&zwnj;اند.</p> <p>دمشق از مخالفان به عنوان &quot;تروريست&zwnj;های مسلح&quot; نام می برد.</p> <p>&nbsp;</p>

ژنرال "روبرت مود" نروژی که رياست هيأت ناظران بين‌المللی در سوريه را بر عهده دارد، روز يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ (۲۹ آوريل) وارد دمشق شد.

به گزارش آسوشيتدپرس، ژنرال مود که از سوی بان کی‌مون به اين سمت منصوب شده، پس از ورود به دمشق از بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه و مخالفان خواست تا به خشونت‌ها پايان دهند.

رئيس ناظران سازمان ملل افزود: "۳۰ ناظر، ۳۰۰ ناظر يا هزار ناظر سازمان ملل نمی‌توانند همه مشکلات سوريه را حل کنند."

ژنرال روبرت خواهان ياری رسانی همگان برای اجرای وظايف ناظران بين‌المللی در چارچوب طرح صلح شد.

رئيس ناظران بين‌المللی در سوريه: ۳۰ ناظر، ۳۰۰ ناظر يا ۱۰۰۰ ناظر سازمان ملل نمی‌توانند همه مشکلات سوريه را حل کنند

بر پايه طرح صلح که از سوی کوفی عنان، نماينده سازمان ملل در امور سوريه ارائه شده، قرار است با ادامه آتش‌بس، دولت و مخالفان برای يافتن يک راه‌حل سياسی با هدف پايان دادن به خشونت‌های ۱۳ ماهه اين کشور مذاکره کنند.

در همين حال فعالان سوری می‌گويند روز يکشنبه ۹ ارديبهشت دست‌کم ۲۵ نفر به دست نيروهای دولتی کشته شده‌اند.

آتش‌بس بين دولت و مخالفان از ۱۲ آوريل آغاز شده اما در چند هفته‌ای که از برقراری آتش‌بس می‌گذرد، درگيری‌های پراکنده‌ای در سوريه گزارش شده است.

با وجود ادامه يافتن خشونت‌ها اما طرح آتش‌بس هنوز از حمايت جامعه بين‌المللی برخوردار است. اين حمايت بين‌المللی به اين دليل است که جامعه جهانی اين طرح را آخرين شانس سوريه برای جلوگيری از درگيرشدن اين کشور در جنگ داخلی و دخالت نيروهای خارجی می‌داند.

اغلب تحليلگران میزان موفقيت طرح صلح را "کم" می‌دانند اما با اين حال می‌گويند طرح صلح به‌طور موقت سطح خشونت‌ها را کاهش داده است.

سازمان ملل متحد می‌گويد از زمان آغاز خشونت‌ها در سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون دست‌کم ۹ هزار تن کشته شده‌اند.

مقام‌های سوريه نيز می‌گويند اين خشونت‌ها با حمايت‌های نظامی دولت‌های خارجی از "تروريست‌های مسلح" رخ داده ‌است و در پی آن ۲۶۰۰ سرباز ارتش و نيروی پليس کشته شده‌اند.

دمشق از مخالفان به عنوان "تروريست‌های مسلح" نام می برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.