ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران "قرآن‌سوزی" را در آمريکا محکوم کرد

<p>وزارت خارجه ايران با انتشار بيانيه&zwnj;ای &quot;قرآن&zwnj;سوزی&quot; يک کشيش آمريکا را اقدامی &quot;سخيف&quot; و باعث &quot;ايجاد تنفر مذهبی&quot;نامید که &quot;خشم مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.&quot;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، وزارت خارجه ايران در اين بيانيه که روز دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ منتشر شد، اعلام کرد: &quot;جامعه بين&zwnj;المللی در انتظار واکنش فوری، شديد و صريح دولت آمريکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پيشگيری از تکرار چنين جنايت فرهنگی است.&quot;</p> <p>تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد.</p> <p>ندرخانی از سوی قوه قضائيه ايران به &quot;ارتداد&quot; محکوم شده است. دادگاه، ندرخانی را به &quot;ترک دين&quot; و &quot;دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت&quot;، &quot;ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود&quot; و &quot;ابراز مخالفت آشکار با اسلام&quot; متهم کرده است.</p> <blockquote> <p>تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد</p> </blockquote> <p>حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاريخ يکم شهريورماه ۱۳۸۹ در دادگاه تجديد نظر استان گيلان تأييد گرديد اما ديوان عالی کشور اعلام کرد حکم اعدام وی نقض شده است.</p> <p>وزارت خارجه ايران در اين بيانيه افزوده است: &quot;روشن است که جنايات پيشين نيروهای نظامی آمريکا در قضايای زندان&zwnj;های ابوغريب و گوانتانامو و اخيراً نيز در جريان ماجرای دردناک قرآن&zwnj;سوزی در زندان بگرام افغانستان و عدم برخورد دولت و مقام های اين کشور با عاملين آن&zwnj;ها از عوامل اصلی جری&zwnj;تر شدن هتاکان و افراطيونی مانند نمونه مزبور تری جونز است که ضمن ايجاد شبه تجاهل سيستماتيک دولت آمريکا، ضرورت عذرخواهی فوری آن دولت از جهان اسلام را ايجاب می نمايد.&quot;</p> <p>تری جونز يک سال پيش نيز اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود.</p> <p>مقام&zwnj;های آمريکايی سال گذشته با بيان اين&zwnj;که چنين اقدامی مخالف مدارای دينی در آمريکاست از اين کشيش خواسته بودند دست به اين کار نزند.</p> <p>باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، نيز هشدار داده و گفته بود اين اقدام گروه القاعده را تقويت کرده و می&zwnj;تواند به خشونت&zwnj;های جدی در کشورهايی چون پاکستان و افغانستان منجر شود.</p> <p>&nbsp;</p>

وزارت خارجه ايران با انتشار بيانيه‌ای "قرآن‌سوزی" يک کشيش آمريکا را اقدامی "سخيف" و باعث "ايجاد تنفر مذهبی"نامید که "خشم مسلمانان را به دنبال خواهد داشت."

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، وزارت خارجه ايران در اين بيانيه که روز دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ منتشر شد، اعلام کرد: "جامعه بين‌المللی در انتظار واکنش فوری، شديد و صريح دولت آمريکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پيشگيری از تکرار چنين جنايت فرهنگی است."

تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد.

ندرخانی از سوی قوه قضائيه ايران به "ارتداد" محکوم شده است. دادگاه، ندرخانی را به "ترک دين" و "دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت"، "ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود" و "ابراز مخالفت آشکار با اسلام" متهم کرده است.

تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد

حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاريخ يکم شهريورماه ۱۳۸۹ در دادگاه تجديد نظر استان گيلان تأييد گرديد اما ديوان عالی کشور اعلام کرد حکم اعدام وی نقض شده است.

وزارت خارجه ايران در اين بيانيه افزوده است: "روشن است که جنايات پيشين نيروهای نظامی آمريکا در قضايای زندان‌های ابوغريب و گوانتانامو و اخيراً نيز در جريان ماجرای دردناک قرآن‌سوزی در زندان بگرام افغانستان و عدم برخورد دولت و مقام های اين کشور با عاملين آن‌ها از عوامل اصلی جری‌تر شدن هتاکان و افراطيونی مانند نمونه مزبور تری جونز است که ضمن ايجاد شبه تجاهل سيستماتيک دولت آمريکا، ضرورت عذرخواهی فوری آن دولت از جهان اسلام را ايجاب می نمايد."

تری جونز يک سال پيش نيز اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود.

مقام‌های آمريکايی سال گذشته با بيان اين‌که چنين اقدامی مخالف مدارای دينی در آمريکاست از اين کشيش خواسته بودند دست به اين کار نزند.

باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، نيز هشدار داده و گفته بود اين اقدام گروه القاعده را تقويت کرده و می‌تواند به خشونت‌های جدی در کشورهايی چون پاکستان و افغانستان منجر شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>حکومت اسلامی قرآن سوزی را محکوم کرد٬ ولی چون این حکومت محکوم کرد٬ ایرانیها و همه ی آنها که قربانی قرآن و اسلامند از این بابت بسیار خوشحال شدند. من نیز خوشحال شدم. خامنه ای اگر مرد است یک فتوای قتل علیه اوباما بدهد. ****. قرآن سوزی که بدتر آیه های شیطانی ست! نیست؟؟؟</p>

  • بخت النصر خراسانى

    نميدانم چرا كسانى كه زندگى مردم را آتش ميزننداز آتش زدن كتابى آشفته ميشوند

  • کاربر مهمان

    تا وقتي تفكر آدمها اسير كتابهاي صد من يك غاز 1500 سال پيش باشه وضع بهتر از اين نميشه. قران و انجيل و تورات همه را بايد سوزاند تا بشر براي هميشه از اين عقب ماندگي نجات پيدا كنه. هر چند كه فكر نكنم چنين چيزي هيچوقت عملي بشه