ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمريکا "قرآن‌سوزی" را محکوم کرد

<p>ايالات متحده سوزندان نسخه&zwnj;&zwnj;ای از قرآن و تصوير &quot;حضرت محمد&quot;، پيامبر مسامانان را توسط يک کشيش آمريکايی محکوم کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ (۳۰ آوريل) در يک نشست خبری گفت: &quot;اقدام اين کشيش يک عمل فردی است و به هيچ وجه ارزش&zwnj;های مردم و دولت آمريکا را منعکس نمی&zwnj;کند.&quot;</p> <p>وی افزود آمريکا هرگونه &quot;بی&zwnj;احترامی&quot; را به کتاب&zwnj;های دينی محکوم می&zwnj;کند.</p> <blockquote> <p>ويکتوريا نولاند: اقدام کشيش آمريکايی در سوزاندن قرآن، يک عمل فردی است و به هيچ وجه ارزش&zwnj;های مردم و دولت آمريکا را منعکس نمی&zwnj;کند</p> </blockquote> <p>وزارت خارجه ايران نيز دو روز پيش با انتشار بيانيه&zwnj;ای &quot;قرآن&zwnj;سوزی&quot; يک کشيش آمريکا را اقدامی &quot;سخيف&quot; و باعث &quot;ايجاد تنفر مذهبی&quot;ناميد که &quot;خشم مسلمانان را به دنبال خواهد داشت.&quot;</p> <p>وزارت خارجه ايران گفته بود: &quot;جامعه بين&zwnj;المللی در انتظار واکنش فوری، شديد و صريح دولت آمريکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پيشگيری از تکرار چنين جنايت فرهنگی است.&quot;</p> <p>تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد. تری جونز يک سال پيش نيز اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود.</p> <p>تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد.</p> <p>ندرخانی از سوی قوه قضائيه ايران به &quot;ارتداد&quot; محکوم شده است. دادگاه، ندرخانی را به &quot;ترک دين&quot; و &quot;دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت&quot;، &quot;ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود&quot; و &quot;ابراز مخالفت آشکار با اسلام&quot; متهم کرده است.</p> <p>حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاريخ يکم شهريورماه ۱۳۸۹ در دادگاه تجديد نظر استان گيلان تأييد گرديد اما ديوان عالی کشور اعلام کرد حکم اعدام وی نقض شده است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايالات متحده سوزندان نسخه‌‌ای از قرآن و تصوير "حضرت محمد"، پيامبر مسامانان را توسط يک کشيش آمريکايی محکوم کرد.

ويکتوريا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا روز دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ (۳۰ آوريل) در يک نشست خبری گفت: "اقدام اين کشيش يک عمل فردی است و به هيچ وجه ارزش‌های مردم و دولت آمريکا را منعکس نمی‌کند."

وی افزود آمريکا هرگونه "بی‌احترامی" را به کتاب‌های دينی محکوم می‌کند.

ويکتوريا نولاند: اقدام کشيش آمريکايی در سوزاندن قرآن، يک عمل فردی است و به هيچ وجه ارزش‌های مردم و دولت آمريکا را منعکس نمی‌کند

وزارت خارجه ايران نيز دو روز پيش با انتشار بيانيه‌ای "قرآن‌سوزی" يک کشيش آمريکا را اقدامی "سخيف" و باعث "ايجاد تنفر مذهبی"ناميد که "خشم مسلمانان را به دنبال خواهد داشت."

وزارت خارجه ايران گفته بود: "جامعه بين‌المللی در انتظار واکنش فوری، شديد و صريح دولت آمريکا در برخورد با عوامل آن و انجام اقدامات روشن و عملی جهت پيشگيری از تکرار چنين جنايت فرهنگی است."

تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد. تری جونز يک سال پيش نيز اقدام به سوزاندن قرآن کرده بود.

تری جونز، کشيش آمريکايی روز شنبه ۹ ارديبهشت در اعتراض به زندانی بودن يک کشيش ايرانی به نام يوسف ندرخانی اقدام به قرآن سوزی کرد.

ندرخانی از سوی قوه قضائيه ايران به "ارتداد" محکوم شده است. دادگاه، ندرخانی را به "ترک دين" و "دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت"، "ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود" و "ابراز مخالفت آشکار با اسلام" متهم کرده است.

حکم اعدام او به جرم ارتداد در تاريخ يکم شهريورماه ۱۳۸۹ در دادگاه تجديد نظر استان گيلان تأييد گرديد اما ديوان عالی کشور اعلام کرد حکم اعدام وی نقض شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    اگر اقای ندرخانی را بازداشت و زندانی نکرده بودند و وی را به اعدام محکوم نکرده بودند این اتفاقات هرگز پیش نمی امد. ان کشیش امریکایی که این کار را کرده در حقیقت برای بازارگرمی دکان خودش به دنبال راهی بوده و انرا به لطف سردمداران ج.ا. پیدا کرده است. اما صرف نظر از اینکه کار وی غلط یا نا بجا بوده باید گفت: خوب، اگر این کتاب واقعا از اسمان امده و فردی به ان توهین کره و انرا سوزانده است پس خدا بایستی همانجا وی را تنبیه کند که نکرده است. خوب اگر خدا با وی کاری نکرده شما بنده های خدا را چه حقی است که وی را تنبیه کنید؟ اما می بینیم که این فرد پارسال هم همین کار را کرده و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است. پس میتوان گفت گفت که ازادی دین و انتخاب دین را نمیتوان از کسی گرفت و دین اسلام همانقدر بر حق که ادیان دیگر و اقای ندرخانی را نمیتوان به دلیل تغییر دین مجازات کرد. شما اگر چیز خوبی دارید ارایه دهید تا مردم به طرف شما بیایند نه اینکه با چماق تکفیر و چاقوی دولبه مردم را تهدید کنید تا مبادا از دین شما بگریزند!

  • مرتد از تهران

    <p>برای پاسخ به مطهری که گفته بود نیاکان ما احمق بوده اند که نوروز را چهارشنبه سوری را جشن می گرفتن باید برای چهارشنبه سوری قرآن سوزاند. البته ما برای صدها سال قرآن آماده ی سوزاندن داریم٬ ولی برای بهعدها هم باید موسستای باشند تا برای سوزاندن قرآن چاپ کنند و***** صلوات بر محمد و آلش.</p>

  • آذرخش

    بیخود! خیلی هم خوب کرد! قرآن بدرد همین آتش زدن میخوره و بس! البته بدردهای دیگه ای هم میخوره که من لینک مربوطه رو اینجا براتون میذارم خودتون ببینید! http://www.youtube.com/watch?v=KJ_9CYVK_TU

  • یارایران از کرج

    <p>در هر کجای عالم کسی به خاطر قرآن سوزی ناراحت شده باشد در ایران کسی ناراحت نشده است. همه دلش خنک شد. ایکاش در جهان یک روز را به قرآنسوزی اختصاص دهند. آخوندان دلشان بر قرآنسوزی نمیسوزد٬ در ایران خودمان هر روز قرآنسوزی می شود *****</p>

  • نودین از خراسان ایرانی

    قرآنسوزی چند حسنه دارد٬ یکی اینکه از شر یک جزه ی آدمکشی آسو.ده می شوی٬ دوم اینکه یک چیز مضره دو فایده پیدا می کند یکی اینکه آتش است و گرم می کند و دیگری یک مصدر تاریکی روشن می شود و نور می دهد٬ سوم یک ناپاکی دود می شود و به هوا می رود و میکروبهایش کشته می شود و پاکی جایش را می گیرد. و بقیه را هم خوانند حدس بزند.

  • yanin

    خارج از بحث آزادی بیان ، عمل ، دموکراسی و غیره ‫عزیزان هم زبان ، سخنگوی وزارت امور خارجه کعبه تان این عمل را تکذیب می کند ،‫لطفأ ‫حداقل برای اربابان خود احترام قائل باشید. احترام به حقوق دیگران اولین و ابتدائي ترین ‫اصل ‫انسانی می باشد، چه مسلمان باشیم چه مسیحی، بودائي‌ و یهودی. کسی که ‫قرآن ‫بسوزاند وقتی منافعش اقتضاء کند ، از تورات و انجیل و حتی انسان سوزی دریغ ‫نخواهد ‫کرد. ‫قبل از مسلمان ، مسیحی، یهودی و بودائي بودن تلاش کنیم بشر باشیم و ‫معتقد به حقوق ‫بشری.