ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تحویل ۱۸۰۰ کودک دارای مادر زندانی به بهزیستی

محمد نفریه گفته طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بهزیستی و سازمان زندان‌ها منعقد شده، تمام کودکان بالای دو سال که مادرشان زندانی است باید به سازمان بهزیستی تحویل داده شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی از تحویل ۱۸۰۰ نفر از کودکان زنان زندانی به این سازمان خبر داده است.

محمد نفریه گفته طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بهزیستی و سازمان زندان‌ها منعقد شده، تمام کودکان بالای دو سال که مادرشان زندانی است باید به سازمان بهزیستی تحویل داده شوند.

عکس از آرشیو

به گفته نفریه، کودکان زیر دو سالی که با مادر رابطه عاطفی مناسبی ندارند از مادر جدا شده و به بهزیستی تحویل داده می‌شوند، اما کودکان زیر دو سالی که رابطه عاطفی مناسبی با مادر دارند، در زندان در کنار مادر مانده و پس از پایان دو سالگی به بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفته احداث مهدکودک در زندان‌ها بر عهده این سازمان نیست، اما در صورتی که مکانی به عنوان مهدکودک در زندان ایجاد شود، مجوز مهدکودک را صادر خواهد کرد.

پیش‌تر نفریه اعلام کرده بود که «سازمان بهزیستی کشور این آمادگی را دارد به هر زندان که بیش از ۱۰ کودک در آن حضور داشته باشند، مجوز تاسیس مهدکودک بدهد.»

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه برخی از زندان‌ها حداقل شرایط استاندارد را نیز برای نگهداری کودکان ندارند، گفته:

«شرایط زندان شرایط خاص امنیتی است و رفت و آمد همراه بچه به مهدکودک با مشکلاتی مواجه است. از همین ‌رو امکان ایجاد مهدکودک در همه مراکز زندان‌ها میسر نیست. البته برخی زندان‌‌ها در مکان‌هایی نزدیک اقدام به تاسیس مهدکودک کرده‌اند، اما برخی از زندان‌ها نتوانستند و ما نیز اعلام کردیم چنانچه برای آنها امکان‌پذیر باشد به نزدیک‌ترین مهدکودک و شیرخوارگاه می‌توانیم مجوز بدهیم تا کودکانی که مادرانشان زندانی هستند، در آنجا حضور داشته باشند.»

سازمان بهزیستی به قوه قضاییه پیشنهاد داده‌ در زندان‌های زنان که امکان احداث مهدکودک و شیرخوارگاه ندارند به مادران زندانی مجازات‌های جایگزین داده شود یا از دستبندهای الکترونیک برای آنان استفاده شود.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی تاکید کرده حضور بچه‌های بالای دو سال در زندان‌ها اصلا مناسب نیست و باید این بچه‌ها حتما با حکم قاضی به بهزیستی تحویل داده شوند:

«ما نیز در نزدیک‌ترین شیرخوارگاه و مهدکودک از این کودکان نگهداری کرده و ارتباط دیداری بین مادر و بچه را حفظ می‌کنیم و پس از ترخیص مادر از زندان بچه به مادر تحویل داده می‌شود.»

به گفته نفریه اگر بچه‌ای در زندان با مادر نگهداری می‌شود، آن بچه به بهزیستی تحویل داده نشده است.

آمار حضور بالای دو هزار کودک در زندان، اوایل مرداد سال ۱۳۹۶ از سوی محمدجواد فتحی، یکی از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس منتشر شد، اما این آمار از سوی هیچ‌یک از نهادهای دولتی، ارائه و تایید نشد.

سازمان بهزیستی آماری در این زمینه ندارد و تنها به نگهداری از کودکانی با والدین زندانی در مراکز بهزیستی اشاره می‌کند.

در واکنش به گفته‌های فتحی، حبیب‌الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفته بود:

«هیچ آمار دقیقی از سوی سازمان زندان‌ها به بهزیستی داده نشده است و در نتیجه نمی‌توان اظهار نظر کرد.»

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.