ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کدام عضو هیئت وزیران جمهوری اسلامی رفتنی است؟

روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر استعفاء عباس صالحی را تکذیب کرد. یک عضو هیئت رئیسه مجلس هم علیرضا آوایی را وزیر برکنار شده،دانست.

خبرگزاری‌های ایران صبح یکشنبه هفتم بهمن از یک تغییر دیگر در هیئت وزیران دولت دوازدهم جمهوری اسلامی خبر دادند. برخی خبرگزاری‌ها عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را عضو جدا شده از کابینه معرفی کردند. رسانه‌های نزدیک به دولت هم از «نارضایتی» رئیس دولت از وزیر دادگستری خبر دادند.

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا آوایی، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران

در حالیکه خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، صبح هفتم بهمن از استعفاء عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده بود، چند ساعت بعد، مدیرکل روابط عمومی این وزارتخانه، این خبر را تکذیب کرد.

سایت «اعتماد آنلاین» به مدیرمسئولی الیاس حضرتی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به این خبر، به نقل از یک عضو هیئت رئیسه مجلس، استعفاء یا برکناری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را «خبرسازی» خواند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که نامش فاش نشد، با این حال خبر تغییر در هیئت وزیران را تائید کرد و گفت: «بر اساس صحبت های صورت گرفته به احتمال ۹۰ درصد یکی از وزرای دولت از جمع کابینه جدا خواهد شد».

او در ادامه بدون بیان جزئیات بیشتر، از «نارضایتی» رئیس جمهوری و رئیس قوه قضائیه از وزیر دادگستری خبر داد و علیرضا آوایی را گزینه احتمالی برکناری معرفی کرد.

به گفته این عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، وزیر جدید دادگستری همزمان با وزیر بهداشت و درمان به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.

چنانچه این خبر صحت داشته باشد، شمار تغییر وزیران در دولت دوازدهم به شش وزیر خواهد رسید.

پیش از این علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی استیضاح شدند و عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و حسن قاضی‌زاده، وزیر بهداشت و درمان از مقام خود استعفاء کردند.

شریعتمداری پس از استعفاء به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    با آمد و رفت وزیران چیزی تغییر نمی کند. آنچه باید تغییر کند ساختار ضد مردمی و تمرکز قدرت است.