ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اقتصاد فرانسه راه‌اندازی ساز و کار ویژه مالی با ایران را تأیید کرد

برونو لومر رسماً اعلام کرد که فرانسه با همراهی آلمان و بریتانیا در طی چند روز آینده، نهاد مستقل مالی برای تجارت با ایران را راه‌اندازی می‌کند، حتی اگر آمریکا مخالف باشد.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه رسماً اعلام کرد که این کشور با همراهی آلمان و بریتانیا در طی چند روز آینده، نهاد مستقل مالی برای تجارت با ایران را راه‌اندازی می‌کند - حتی اگر ایالات متحده آمریکا مخالف باشد.

یکشنبه ۲۷ ژانویه/ ۷ بهمن: برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در گفت‌وگو با رادیو انتر

«رادیو انتر» فرانسه یکشنبه ۲۷ ژانویه/ ۷ بهمن به مناسبت بازگشت برونو لومر، از اجلاس مجمع اقتصاد جهانی در داووس با او گفت‌وگویی انجام داد. در بخشی از این گفت‌وگو وزیر اقتصاد فرانسه، رسماً تأیید کرد که ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا در روزهای آینده به راه می‌افتد. لومر ابتدا بر ضرورت یکپارچگی اتحادیه اروپا با توجه به انتخابات پارلمانی اتحادیه در مه سال جاری تأکید کرد:

«امیدوارم همه درک کنند که آینده دموکراسی به آینده اتحادیه اروپا و دستاوردهای آن و همچنین توانایی رقابت کشورهای اروپایی با چین و آمریکا بستگی دارد. هیچ کشور اروپایی به تنهایی از عهده این رقابت برنمی‌آید. بهای باطری خودرو الکتریکی ۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو، یعنی یک سوم قیمت خودروست. آیا می‌خواهیم در آینده این باطری در چین تولید شود؟»

وزیر اقتصاد فرانسه سپس بلافاصله در ادامه گفت وگو با رادیو اینتر به ساز و کار مالی ویژه (SPV) با ایران اشاره کرد:

«در روزهای آینده یک نهاد مالی مستقل اروپایی با مشارکت آلمان، بریتانیا و فرانسه برای تجارت با ایران راه‌اندازی می‌کنند. توافقنامه تأسیس این نهاد ظرف روزهای آینده امضا می‌شود تا ما بتوانیم از طریق این نهاد مستقل مالی با ایران تجارت کنیم، حتی اگر ایالات متحده با آن مخالفت کند.»

— France Inter (@franceinter) 27. Januar 2019

روز گذشته نشریه اشپیگل اعلام کرده بود که سه قدرت اروپایی بر سر ساز و کار ویژه مالی با ایران در چارچوب برجام به توافق رسیده‌اند. بر اساس این گزارش پاریس میزبان سازوکار ویژه است، آلمان این نهاد مالی را مدیریت می‌کند و بریتانیا حسابرسی آن را به عهده می‌گیرد.

«ساز و کار ویژه» بر پایه مبادله تهاتری (پایاپای) نفت در برابر کالا و خدمات و جایگزینی یورو با دلار در این معاملات قرار دارد. سازوکار ویژه پرداخت مالی (SPV) با این هدف تنظیم شده که مبادلات مالی بین شرکت‌های ایرانی و اروپایی را بدون دخالت دلار تضمین کند.

برای مقامات جمهوری اسلامی راه‌اندازی کانال مالی با اتحادیه اروپا پیش از اجلاس لهستان اهمیت ویژه‌ای دارد و به معنای حمایت اروپا از برجام درک شده است.

وزارت خارجه آمریکا جمعه ۲۵ ژانویه/ ۵ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اجلاس لهستان که ابتدا قرار بود با توجه ویژه به «نقش بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه» در ورشو برگزار شود، چهار موضوع اصلی دارد: «بحران‌های منطقه و تأثیر آن بر مردم خاورمیانه»، «افزایش و توسعه موشک‌های بالستیک»، «امنیت سایبری و تهدیدهای نوظهور برای بخش انرژی» و «مقابله با افراط ‌گرایی و مسائل مالی غیرقانونی» در خاورمیانه.

در همین روز، (جمعه ۲۵ ژانویه/ ۵ بهمن)، وزیر خارجه فرانسه با توجه به ارسال ماهواره بعدی ایران به فضا، در مورد شکست احتمالی مذاکرات با ایران درباره برنامه موشکی سپاه پاسداران هشدار داد. لودریان اعلام کرد چنانچه مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران پیشرفت محسوسی نداشته باشد، فرانسه تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای علیه ایران وضع می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه ایران یک روز بعد اعلام کرد که اگر اروپا ایران را تحریم کند، جمهوری اسلامی در مناسبات خود با اتحادیه تجدید نظر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farid

    - دلالانی مثل ظریف و موگرینی که عکس سلفی اش با نمایندگان اسلامی افتضاح بالا آوردو ریس جمهور فرانسه که کشورش در تظاهرات مخالفان غرق شده و کری و نایاک عزادار هستند! - دونالد ترامپ در توئیتی نوشت: «جان کری درک نمی‌کند که به او یک فرصت داده شد ولی او ناکام ماند و شکست خورد».«از مذاکرات دور بایست جان، تو به کشورت صدمه می‌زنی. - برادر لاوروف و بشار وسلطان شکروشیخ نصراله و گروههای فاطمیون و الشعبی و حوزه علمیه قم و شورای سیاستگذاری حوزه علمیه و سیاستگذاری ائمه جمعه و و علما و مجمع جهانی اهل بیت و مجمع جهانی حضرت علی اصغر و جمعیت المصطفی و …. و بازسازی عتبات عالیات و برادران لاری جانی و ریسی و جنتی وسرداران وآقازاده ها ...برادران چینی...دیگر پولی نخواهد بود که بچاپید... - محمد خاتمی، ریس جمهور سابق در سخنانی که ۱۶ اردیبهشت بیان شده، با دفاع قاطعانه از روح الله خمینی، انقلاب و جمهوری اسلامی گفت «اصلاحات ضد براندازی است». - صادق زیباکلام، که به تازگی برنده جایزه سالانه آزادی بیان دویچه‌وله آلمان شده می‌گوید اگر لازم باشد، حتی در مقابل «خیزش مردم» اسلحه به دست می‌گیرد!

  • Faryad

    ده‌‌هاهزار "جلیقه‌زرد" دوباره در خیابان‌های فرانسه تظاهرات کردند "جلیقه‌زردها" این شنبه هم به خیابان‌های کشور سرازیر شدند و علیه سیاست‌های امانوئل مکرون، رئيس‌جمهور کشور شعار دادند. اعتراض آنها نزدیک سه ماه است که در فرانسه ولوله به پا کرده است.

  • Nasim

    اوباما ماکرون! با ماچ وبوسه و در آغوش گرفتن ریس جمهور آمریکا سعی در حفظ برجام کاملا محرمانه (حداقل از جانب مردم ایران ) و حکومت مورد تنفر اکثریت ایرانیان است تا بتواند قراردادهای ترکمانچای خرید هواپیما با دادن اعتبار سود بالا و شرکت توتال و پژو و رنو... وپست ومقام خود را حفظ کند!

  • sattar beheshti

    خدارحم قلیان، پدر خانم قلیان، در ارتباط با مدت یک ماهی که سپیده قلیان در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز زندانی بود، می‌گوید: «در مدتی که زندانی بود، ‌داغانش کرده بودند به طوری که به دلیل شکنجه به شدت لاغر شده بود. در برنامه طراحی سوخته هم که از تلویزیون پخش شد، سمت چپ بدنش زخمی و سیاه و کبود بود». آقای قلیان اضافه می‌کند: «زمان آزادی هم به سپیده گفته بودند که اگر صحبتی کند، ‌خاکسترش می‌کنند». دارحم قلیانمی‌گوید که تعداد ماموران ۱۰ تا ۱۲ تن بود که پس از ممانعت پسرش از ورود آنها به منزل،‌ «روی او ریختند و زدند و پس از آن هم بدون کفش و با دستبند و پابند بردند و در صندوق عقب ماشین انداختند!!». وی در مورد چگونگی بازداشت سپیده قلیان هم می‌گوید: «دخترم را هم مثل پسرم با کتک بردند!!. به دستانش هم دستبند زدند». آقای قلیان به این پرسش که آیا ماموران حکم قضایی داشتند، ‌پاسخ می‌دهد: «هیچ حکم قضایی نشان ندادند. وقتی خواستار دیدن حکم شدم، گفتند به تو مربوط نیست و من و همسرم را زدند!».

  • farid

    در سال ۵۷ آخوند باحمایت کارتر و بی بی سی بر موج نا رضایتی مردم سوار شدند و با سرکوب و ترور مردم بحکومت فساد ادامه داده و باعث جنگ ۸ ساله با عراق وبحران ۸ سال جنگ سوریه و ۱.۵ سال بحران اشغال سفارت امریکا و ۱۲ سال بحران بمب و موشک و سالها در گیر ترور مخالفان و سربازان امریکایی و بباد دادن صدها میلیاردها پول و ورشکستگی کشاورزی و صنعت و نابودی منابع طبیعی مثل رود و دریاچه و جنگل و الودگی هوا و زندان و شکنجه و کشتار و فراری دادن میلیونها جوانی ایرانی و صعود دلار از ۷ به ۱۰۰۰۰تومان شدند!! - آب و نفت و گاز مفت و یا ارزان بعراق و ترکیه وروسیه وچین و ایتالیا میدهند و زمین کشاورزی در اختیار قطر میگذراندو به هند بندر و به چین ماهیگیری خلیج فارس را اهدا میکنند و سهم ایران در دریای خزر را از ۵۰ درصد به ۱۱ درصد رساندند! - کارخانه موشک سازی در یمن و عراق و سوریه درست کرده اند! - حکومتی که کلید وعده های انتخاباتی بنفش اعتدالی ؟!ریس جمهورش بکلی زنگ زد! ازجمله بازبا سپاه قراردادهای آنچنانی بست و بنا به اعلام عفو بین المل سال ۲۰۱۸ از بدترین دوران حقوق بشر در ایران بوده و.... - وزرایش تاجر و امنیتی و بازجو بوده اند واقوامشان شرکتهای انحصار وارداتی باز کرده و مشغول چپاول هستند..... -

  • روزبه

    پیام رژیم ایران رو گرفتند رژیم ایران یک فشفشه بالستیک هوا کرد چهار روز بعدش بنگاه مالی اروپاییها که چندین ماه بود حاضر نشده بود چهار روزه حاضر شد!!!!! در سیاست تا زور و تهدید پشت حرفهات نباشه کسی به حرفهات وقعی نمیذاره و اینو رژیم جمهوری اسلامی خوب میدونه. اگر تا چند روزه دیگه اینم راه نیفته فشفشه بعدی آخوندا میره هوا. دنیا دنیای زوره و بده بستون ....

  • ناصر

    کیک تولد اروپا برای چهل سالگی رژیم!