ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"رئيس دفتر رويترز در ايران در دادگاه حاضر شد"

<p>نخستين جلسه رسيدگی به شکايت زنان رزمی&zwnj;کار ايرانی (نينجاکار) از پريسا حافظی، رئيس دفتر رويترز در ايران، برگزار شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمدجواد آقاجری، مديرکل رسانه&zwnj;های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ به خبرگزاری مهر گفت: &quot;تاکنون يک بار جلسه دادگاه تشکيل شده است. با توجه به برخی اخبار نادرست در اين زمينه، بايد همين جا اعلام کنم که اين جلسه چند روز پيش برگزار شده است.&quot;</p> <p>وی افزود: &quot;آن&zwnj;گونه که ما اطلاع داريم، با توجه به اينکه مستندات ارائه شده از سوی رويترز قابل دفاع نبوده، قرار است يک بار ديگر بيايند و در دادگاه از خودشان دفاع کنند.&quot;</p> <blockquote> <p>پريسا حافظی، رئيس دفتر رويترز در ايران به دليل ارسال يک گزارش ويدئويی که در آن دختران رزمی&zwnj;کار ايرانی به عنوان &quot;آدمکش&quot; توصيف شده بودند، به دادگاه احضار شده است</p> </blockquote> <p>به گفته اين مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی &quot;همزمان مذاکراتی هم در حال انجام است چرا که خود مسئولان رويترز هم به اشتباهی که مرتکب شده&zwnj;اند، اعتراف کرده&zwnj;اند ولی همانطور که گفتم ابتدا بايد نتيجه شکايت حقوقی مشخص شود.&quot;</p> <p>آقاجری در پاسخ به اين پرسش که آيا احتمال رفع تعليق فعاليت دفتر رويترز در تهران وجود دارد يا خير، گفت: &quot; اين مسأله الان وارد فاز حقوقی شده است و شکايت زنان ورزشکاری که حقشان تضييع شده در دادگاه در دست بررسی است.&quot;</p> <p>پريسا حافظی به دليل ارسال يک گزارش ويدئويی که در آن دختران رزمی&zwnj;کار ايرانی به عنوان &quot;آدمکش&quot; توصيف شده بودند، به دادگاه احضار شده است.</p> <p>اين گزارش رويترز که فروردين ۹۱ منتشر شد، &quot;دولت ايران را به آموزش آدم&lrm;کش&lrm;ها متهم کرده است.&quot;<br /> شماری از رزمی&lrm;کاران ايرانی که تصاوير آن&zwnj;ها در اين گزارش رويترز منتشر شده، از اين خبرگزاری شکايت کرده&zwnj;اند.</p> <p>پس از انتشار اين گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ۱۴ فروردين فعاليت خبرگزاری رويترز را در تهران به دليل تيتر &quot;جعلی&quot; اين گزارش متوقف کرد.</p> <p>محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز ۲۲ فروردين گفت: &quot;آن&zwnj;ها (خبرگزاری رويترز) عذرخواهی کرده&zwnj;اند و خواستار از سرگيری فعاليت خود شده&zwnj;اند ولی در حال حاضر ما منتظر حکم دادگاه هستيم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p>

نخستين جلسه رسيدگی به شکايت زنان رزمی‌کار ايرانی (نينجاکار) از پريسا حافظی، رئيس دفتر رويترز در ايران، برگزار شد.

محمدجواد آقاجری، مديرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ به خبرگزاری مهر گفت: "تاکنون يک بار جلسه دادگاه تشکيل شده است. با توجه به برخی اخبار نادرست در اين زمينه، بايد همين جا اعلام کنم که اين جلسه چند روز پيش برگزار شده است."

وی افزود: "آن‌گونه که ما اطلاع داريم، با توجه به اينکه مستندات ارائه شده از سوی رويترز قابل دفاع نبوده، قرار است يک بار ديگر بيايند و در دادگاه از خودشان دفاع کنند."

پريسا حافظی، رئيس دفتر رويترز در ايران به دليل ارسال يک گزارش ويدئويی که در آن دختران رزمی‌کار ايرانی به عنوان "آدمکش" توصيف شده بودند، به دادگاه احضار شده است

به گفته اين مقام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی "همزمان مذاکراتی هم در حال انجام است چرا که خود مسئولان رويترز هم به اشتباهی که مرتکب شده‌اند، اعتراف کرده‌اند ولی همانطور که گفتم ابتدا بايد نتيجه شکايت حقوقی مشخص شود."

آقاجری در پاسخ به اين پرسش که آيا احتمال رفع تعليق فعاليت دفتر رويترز در تهران وجود دارد يا خير، گفت: " اين مسأله الان وارد فاز حقوقی شده است و شکايت زنان ورزشکاری که حقشان تضييع شده در دادگاه در دست بررسی است."

پريسا حافظی به دليل ارسال يک گزارش ويدئويی که در آن دختران رزمی‌کار ايرانی به عنوان "آدمکش" توصيف شده بودند، به دادگاه احضار شده است.

اين گزارش رويترز که فروردين ۹۱ منتشر شد، "دولت ايران را به آموزش آدم‎کش‎ها متهم کرده است."
شماری از رزمی‎کاران ايرانی که تصاوير آن‌ها در اين گزارش رويترز منتشر شده، از اين خبرگزاری شکايت کرده‌اند.

پس از انتشار اين گزارش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران ۱۴ فروردين فعاليت خبرگزاری رويترز را در تهران به دليل تيتر "جعلی" اين گزارش متوقف کرد.

محمد حسينی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی ايران نيز ۲۲ فروردين گفت: "آن‌ها (خبرگزاری رويترز) عذرخواهی کرده‌اند و خواستار از سرگيری فعاليت خود شده‌اند ولی در حال حاضر ما منتظر حکم دادگاه هستيم."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.