ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: با بزرگترین فشارها در طول ۴۰ سال گذشته روبه‌رو هستیم

حسن روحانی بر سر مزار خمینی مشکلات کنونی کشور را به‌گردن آمریکا گذاشت و گفت دولت و نظام را نباید در این‌باره سرزنش کرد.

حسن روحانی در سخنانی بر سر مزار آیت‌الله خمینی به‌مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب ایران فشارهای کنونی بر جمهوری اسلامی را در طول ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه دانست و گفت مشکلات کشور به‌طور عمده به‌دلیل فشارهای آمریکاست و نباید دولت و نظام را در این زمینه مورد انتقاد قرار داد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و گروهی از مسئولان حکومتی بر سر مزار خمینی ـ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

به رسم هر سال، رئیس جمهوری ایران و گروهی از مسئولان حکومتی، چهارشنبه ۱۰ بهمن، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب ایران به مقبره خمینی رفتند و با او تجدید عهد کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران ضمن ستایش خمینی در بخشی از سخنان خود به مسائل روز پرداخت و در آن از «توطئه‌های آمریکا» حرف زد.

روحانی با اشاره به اعتراضات مردمی دی‌ماه سال گذشته در ایران گفت آمریکا از آن زمان بار دیگر علیه ایران وارد عمل شده و «کشور امروز با بزرگترین فشار و تحریم اقتصادی در طول ۴۰ سال گذشته روبه‌روست.»

به‌گفته او آمریکا «از لحاظ سیاسی، حقوقی، بین‌المللی، منطقه‌ای و جنگ روانی در داخل ایران شکست خورد» و از لحاظ اقتصادی نیز با ایستادگی مردم شکست خواهد خورد.

رئیس جمهوری ایران مشکلات کنونی کشور را به فشارهای آمریکا مربوط دانست و افزود: «برخی‌ها نباید تفسیر نادرستی داشته باشند، امروز مشکلات ما عمدتاً به‌خاطر فشار آمریکا و اذناب آن است و نباید به جای محکوم کردن دشمنان، دولت خدمتگزار و نظام اسلامی مورد سرزنش قرار بگیرد.»

ایران در یک سال گذشته با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه بوده. ارزش ریال به‌شدت کاهش و گرانی و تورم افزایش یافته، تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران بیشتر شده و تقریباً اعتراضات اجتماعی اقشار مختلف مردم هر هفته ادامه داشته است.

در یک سال گذشته فساد مالی و اختلاس نیز در ایران افزایش یافته است. سازمان شفافیت بین‌المللی که وضعیت فساد دولتی در کشورها را از نزدیک رصد می‌کند، در گزارش تازه خود اعلام کرد که ایران در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۰۱۷ فاسدتر شده است.

در اعتراضات سراسری دی‌ماه سال گذشته که در آن شعارهایی علیه نظام و همه مسئولان آن سر داده شد، به گفته خود رهبران جمهوری اسلامی اقشار کم‌درآمد کشور شرکت داشتند. پس از این اعتراضات نیز علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نارضایتی‌ها را به دخالت خارجی و هم‌پیمان شدن «دشمنان» با «پول و سلاح و سیاست و دستگاه امنیتی» نسبت داد.

دستگاه امنیتی و قضائی ایران نیز در طول یک سال گذشته بارها فعالان و معترضان کارگری، از جمله کارگران معترض نیشکر هفت‌تپه و شرکت فولاد اهواز را بازداشت کرده است.

به‌نظر می‌رسد پس از اعتراضات سراسری دی‌ماه گذشته یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان جمهوری اسلامی اعتراضات طبقات محروم جامعه است و از این رو همچون گذشته تلاش می‌کنند تا دلیل اصلی مشکلات کشور و اعتراضات مردم را به «دشمنان» و نیروهای خارجی نسبت دهند.

رهبر جمهوری اسلامی در شهریورماه سال جاری به همه هشدار داد که در انتقاد از اوضاع کشور مبالغه نکنند. او شرایط کشور را بسیار حساس خواند و گفت «دشمنان» همین انتقادها را برجسته می‌کنند و بر «اضطراب افکار عمومی» می‌افزایند و «ویروس بدبینی» را گسترش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    امیدواریم این فشارها شر شما و رهبرتان و ساختار حکومتی شما را از سر این مردم رفع کند. بحول و قوه الهی !