ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل خواهان آزادی فوری جعفر عظیم‌زاده شد

این سازمان بین‌المللی اعلام کرده که رئیس اتحادیه آزاد کارگران یک زندانی عقیدتی است که تنها به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و آزادی تجمعات بازداشت شده.

سازمان عفو بین‌الملل از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست تا جعفر عظیم‌زاده، فعال حقوق کارگران را فوراً و بدون قید و شرط آزاد کنند.

جعفر عظیم‌زاده- عکس از آرشیو

این سازمان عظیم‌زاده را یک «زندانی عقیدتی»‌‌ دانست که تنها به دلیل استفاده مسالمت‌آمیز از حق آزادی بیان، آزادی تجمعات و آزادی تشکل‌یابی خود، زندانی شده است.

جعفر عظیم‌زاده، جوشکار و دبیر هیات مدیره این اتحادیه آزاد کارگران است. او عصر روز سه‌شنبه ۹ بهمن ۹۷ در منطقه پردیس کرج بازداشت و به کلانتری ۱۱ فردیس منتقل شد.

محمدعلی جداری فروغی، وکیل مدافع این فعال حقوق کارگران از انتقال موکلش به زندان اوین برای گذراندن دوران محکومیت ۶ ساله‌اش خبر داده است.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، ماموران پلیس فردیس کرج ساعتی پس از بازداشت جعفر عظیم‌زاده، دبیر این اتحادیه، پروین محمدی نایب رئیس این تشکل کارگری را هم بازداشت کردند.

محمد علی جداری فروغی وکیل جعفر عظیم‌زاده و پروین محمدی اعلام کرده که شعبه ۱۱دادیاری دادسرای فردیس کرج صبح پنجشنبه۱۱ بهمن با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی برای پروین محمدی موافقت نکرد و سرانجام نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران به به زندان کچویی کرج منتقل شد.

جعفر عظیم‌زاده در فروردین سال ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محکوم شد.

به گزارش عفو بین‌الملل اساس این اتهام‌ها، فعالیت‌های مسالمت‌آمیز عظیم‌زاده در دفاع از حقوق کارگران بوده است. فعالیت‌هایی از قبیل:

- همکاری در تهیه و تبلیغ طومار ۴۰ هزار نفری کارگران ایران برای افزایش حداقل دستمزد.

- گفت‌و‌گو‌ با رسانه‌های خارج از ایران.

- مشارکت در تأسیس اتحادیه آزاد کارگران ایران.

- شرکت در تظاهرات روز کارگر سال ۸۸ در پارک لاله تهران و دیگر راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز مقابل ساختمان مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

- ملاقات با تعضای انجمن‌ها و نهادهای صنفی از جمله سندیکای کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه و سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه.

عظیم‌زاده در ۱۷ آبان ۱۳۹۴ بازداشت و برای اجرای حکم ۶ سال حبس خود به زندان منتقل شد. او ۸ ماه بعد در روز ۱۰ تیر ۱۳۹۵ و پس از ۶۳ روز اعتصاب غذا، به طور موقت از زندان آزاد شد.

پس از آزادی موقت جعفر عظیم‌زاده، شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور در مهر ماه سال ۹۵ درخواست اعاده دادرسی او را رد کرد.

عظیم‌زاده در آبان ماه ۱۳۹۴ احضاریه کوتاهی از سوی اداره اجرای احکام برای معرفی خود به زندان اوین به منظور گذراندن دوره محکومیت ۶ ساله‌اش دریافت کرد.

در این احضاریه تصریح شده بود که حکمش در دادگاه تجدید نظر تأیید شده؛ در حالی که هیچ حکمی به او ابلاغ نشده بود.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.