ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلينتون: فشارها عليه ايران بايد ادامه پيدا کند

<p>هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا که در چين به سر می&zwnj;برد، گفت فشارها عليه ايران بايد ادامه پيدا کند تا اين کشور به تعهدات بين&zwnj;المللی خود عمل نماید.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش رويترز، کلينتون ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ گفت: &quot;ايران بايد ثابت کند که برنامه&zwnj;ای هسته&zwnj;ای آن کشور صرفاً دارای مقاصد صلح&zwnj;آميز است.&quot;</p> <p>وی افزود ايالات متحده اميدوار است که چين به توقف فعاليت&zwnj;های هسته&zwnj;ای ايران و کره شمالی کمک کند و به دولت سوريه برای متوقف کردن خشونت&zwnj;ها فشار وارد کند.</p> <blockquote> <p>هيلاری کلينتون: ايران بايد ثابت کند که برنامه&zwnj;ای هسته&zwnj;ای آن کشور صرفاً دارای مقاصد صلح&zwnj;آميز است</p> </blockquote> <p>کلينتون همچنين گفت: &quot;ما اعتقاد داريم که همه دولت&zwnj;ها بايد پاسخگوی آرزوهای مردم در خصوص کرامت و حاکميت قانون باشند و هيچ کشوری نمی&zwnj;تواند و نبايد اين حقوق را انکار کند.&quot;</p> <p>وزير خارجه آمريکا اين سخنان را در حالی بيان کرده که اين کشور به همراه پنج قدرت جهانی (بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان) سوم خرداد سال جاری خورشيدی قرار است مرحله دوم دور تازه گفت&zwnj;وگوهای هسته&zwnj;ای را با ايران دنبال کنند.</p> <p>ايران همواره می&zwnj;گويد در گفت&zwnj;وگوها خواهان &quot;احترام متقابل&quot; است و &quot;هرگونه فشار و تهديدی&quot; را رد می&zwnj;کند.</p> <p>ايران و غرب سال&zwnj;هاست که بر سر برنامه اتمی&zwnj; با هم دچار تنش هستند. اين تنش&zwnj;ها و اختلافات باعث شده تا شورای امنيت سازمان ملل و کشورهای غربی تحريم&zwnj;هايی را با هدف توقف برنامه اتمی ايران عليه اين کشور برقرار کنند.</p> <p>آمريکا و متحدان غربی خود ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح&zwnj;های هسته&zwnj;ای می&zwnj;کنند، اما ايران همواره اين ادعا را رد کرده&zwnj;است و بر صلح&zwnj;آميز بودن برنامه&zwnj;های هسته&zwnj;ای خود تأکيد می&zwnj;کند.</p> <p>در همين حال و در کنار سياست فشار و تحريم عليه ايران، تلاش&zwnj;هايی نيز برای حل مناقشه اتمی از طريق ديپلماسی نيز در جريان است.</p> <p>از جمله اين تلاش&zwnj;ها گفت&zwnj;وگوهای چند ساله شش قدرت جهانی (آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان) با ايران است.</p> <p>تازه&zwnj;ترين دور اين مذاکرات ۲۶ فروردين سال جاری خورشدی در استانبول برگزار شد. کشورهای غربی و ايران اين مذاکرات را &quot;سازنده و سودمند&quot; توصيف کردند.</p> <p>&nbsp;</p>

هيلاری کلينتون، وزير خارجه آمريکا که در چين به سر می‌برد، گفت فشارها عليه ايران بايد ادامه پيدا کند تا اين کشور به تعهدات بين‌المللی خود عمل نماید.

به گزارش رويترز، کلينتون ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ گفت: "ايران بايد ثابت کند که برنامه‌ای هسته‌ای آن کشور صرفاً دارای مقاصد صلح‌آميز است."

وی افزود ايالات متحده اميدوار است که چين به توقف فعاليت‌های هسته‌ای ايران و کره شمالی کمک کند و به دولت سوريه برای متوقف کردن خشونت‌ها فشار وارد کند.

هيلاری کلينتون: ايران بايد ثابت کند که برنامه‌ای هسته‌ای آن کشور صرفاً دارای مقاصد صلح‌آميز است

کلينتون همچنين گفت: "ما اعتقاد داريم که همه دولت‌ها بايد پاسخگوی آرزوهای مردم در خصوص کرامت و حاکميت قانون باشند و هيچ کشوری نمی‌تواند و نبايد اين حقوق را انکار کند."

وزير خارجه آمريکا اين سخنان را در حالی بيان کرده که اين کشور به همراه پنج قدرت جهانی (بريتانيا، فرانسه، روسيه، چين و آلمان) سوم خرداد سال جاری خورشيدی قرار است مرحله دوم دور تازه گفت‌وگوهای هسته‌ای را با ايران دنبال کنند.

ايران همواره می‌گويد در گفت‌وگوها خواهان "احترام متقابل" است و "هرگونه فشار و تهديدی" را رد می‌کند.

ايران و غرب سال‌هاست که بر سر برنامه اتمی‌ با هم دچار تنش هستند. اين تنش‌ها و اختلافات باعث شده تا شورای امنيت سازمان ملل و کشورهای غربی تحريم‌هايی را با هدف توقف برنامه اتمی ايران عليه اين کشور برقرار کنند.

آمريکا و متحدان غربی خود ايران را متهم به تلاش برای دستيابی به سلاح‌های هسته‌ای می‌کنند، اما ايران همواره اين ادعا را رد کرده‌است و بر صلح‌آميز بودن برنامه‌های هسته‌ای خود تأکيد می‌کند.

در همين حال و در کنار سياست فشار و تحريم عليه ايران، تلاش‌هايی نيز برای حل مناقشه اتمی از طريق ديپلماسی نيز در جريان است.

از جمله اين تلاش‌ها گفت‌وگوهای چند ساله شش قدرت جهانی (آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان) با ايران است.

تازه‌ترين دور اين مذاکرات ۲۶ فروردين سال جاری خورشدی در استانبول برگزار شد. کشورهای غربی و ايران اين مذاکرات را "سازنده و سودمند" توصيف کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    متاسفانه خانم وزیر امور خارجه امریکا دارند فقط روی مساله اتمی پافشاری میکنند در حالیکه می بایستی احترام به حقوق بشر هم با مذاکرات هسته ای هماهنگ و همراه کنند. این به میان نکشیدن موضوع خشونت و نفقض حقوق بشر توسط حکومت ایران و اتصال ندادن ان به مذاکرات هسته ای میتواند نوعی فرصت سوزی محسوب شود. به خصوص که اگر ایران قبول کند که برنامه هسته ای را متوقف کند انوقت دیگر نمیشود درباره حقوق بشر با ایران چانه زد.