ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در واکنش به اقدام آمریکا: روسیه هم از پیمان INF خارج می‌شود

رئیس جمهوری روسیه گفته پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به حالت تعلیق در می‌آورد. روز گذشته، اتحادیه اروپا خواهان ادامه مذاکرات بین آمریکا و روسیه شده بود.

رئیس جمهوری روسیه روز شنبه دوم فوریه/ ۱۳ بهمن گفت روسیه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خود را با آمریکا پس از حرکت مشابه از سوی ایالات متحده به حالت تعلیق در می‌آورد. روز گذشته، اتحادیه اروپا خواهان ادامه مذاکرات بین آمریکا و روسیه در این‌باره شده بود.

پوتین در دیداری با وزرای خارجه و دفاع روسیه گفت که با آمریکا مقابله به مثل می‌کند

ولادیمیر پوتین در یک نشست تلویزیونی با حضور وزیر امور خارجه و وزیر دفاع این کشور گفت:

«شرکای آمریکایی اعلام کرده‌اند مشارکت خود را در این معاهدات متوقف می‌کنند. ما نیز آن را خاتمه می‌دهیم.»

پوتین گفت روسیه در تلاش برای ایجاد موشک‌های جدید از جمله هایپرسیونیک‌ها است. او از وزاری خود خواست مذاکرات خلع سلاح را با واشنگتن آغاز نکنند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا جمعه یکم فوریه/ ۱۲ بهمن اعلام کرده بود ایالات متحده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را از شنبه دوم فوریه به تعلیق درمی‌آورد و چنانچه روسیه به تعهداتش در این پیمان عمل نکند، بر اساس مفاد این پیمان شش ماه آینده از آن خارج می‌شود.

وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در اجلاس بخارست نگرانی خود از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را اعلام کردند. آن‌ها از واشنگتن و مسکو خواستند گفت‌وگوهای فی‌مابین را مجدداً از سر بگیرند.

اتحادیه اروپا می‌خواست مانع از بروز بحران دیگری مانند بحران سال ۱۹۸۳ شود. در آن زمان مذاکرات واشنگتن با مسکو بر سر استقرار موشک‌های اس اس ۲۰ اتحاد جماهیر شوروی در شرق اروپا شکست خورد و آمریکا نیز در پاسخ، موشک‌های پرشینگ ۲ را در اروپای غربی مستقر کرد. اکنون بار دیگر تلاش‌ها در این زمینه شکست خورده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، ۸ دسامبر ۱۹۸۷/ ۱۷ آذر ۱۳۶۶، بین رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، دبیرکل وقت حزب کمونیست اتحاد شوروی امضا شد و در یکم ژوئن ۱۹۸۸/ ۱۱ خرداد ۱۳۶۷ به ‌اجرا در آمد.

بر اساس این پیمان موشک‌های هسته‌ای و متعارف کروز و سکوهای پرتاب آن‌ها، با برد ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر (کوتاه‌برد) و ۱۰۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر (میان‌برد) از میان برداشته شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.