ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محکومیت دو سیاستمدار زن کرد به حبس‌های طولانی در زندان‌های ترکیه

دو سیاستمدار کرد و نماینده سابق پارلمان به اتهام «عضویت در یک سازمان تروریستی» و «اشاعه تبلیغات تروریستی» به حبس‌های سنگین محکوم شده‌اند.

یک دادگاه در ترکیه دو سیاستمدار کرد را به اتهام «عضویت در یک سازمان تروریستی» و «اشاعه تبلیغات تروریستی» به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرد.

صباحت تونجل سمت راست، و گولتان کیشاناک سمت چپ

به گزارش خبرگزاری «دمیرورن»، گولتان کیشاناک، اولین شهردار زن شهر دیاربکر در جنوب‌شرقی ترکیه، از نمایندگان سابق پارلمان ترکیه و رهبر حزب صلح و دموکراسی که در سال ۲۰۱۶ دستگیر شده بود، به ۱۴ سال و ۳ ماه زندان محکوم شد.

صباحت تونجل، دیگر سیاستمدار کرد، نماینده سابق پارلمان و از بنیانگذاران حزب دموکراتیک خلق‌ها، به ۱۵سال زندان محکوم شده است.

او که به مدت سه هفته در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در دادگاه حاضر نشد.

کیشاناک اتهامات وارد شده را رد کرد و گفت که قبل از محاکمه روز جمعه اول فوریه، او را برای دو سال در زندان نگه داشته‌اند.

به گزارش دمیرورن، کیشاناک در دادگاه گفت:

«کارهایی را که می‌کنم به این خاطر است که درست، قانونی، مشروع و انسانی هستند. هر چه انجام می‌دهم در چارچوب سیاست دموکراتیک است.»

کیشاناک در اکتبر ۲۰۱۶ دستگیر شد. اتهام او سخنرانی در حمایت از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بود. حزبی که دولت ترکیه آن را «تروریست» می‌خواند و با آن در جنگ است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفته است برکناری مقامات انتخابی و کارمندان دولتی که متهم به رابطه با پ‌ک‌ک هستند، بخش مهمی از مبارزه علیه این گروه مبارز کرد است.

کمتر از سه ماه پیش لیلا گووَن، دیگر نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه در اعتراض به شرایط عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. او گفته است تا زمانی که پیامی از اوجالان دریافت نکند که بگوید حالش خوب است و تا زمانی که هیات‌های سیاسی برای آغاز گفت‌و‌گوهای صلح دوباره به امرالی نروند، اعتصاب غذایش را به صورت نامحدود ادامه خواهد داد.

شمار زیادی از دیگر زندانیان کرد نیز در این دوره اعتصاب غذا کردند.

لیلا گوون نیز به خاطر اظهارات انتقادی‌اش درباره عملیات مرزی ترکیه در سوریه علیه کردهای این کشور حدود یک سال پیش بازداشت شد اما هفته پیش دادگاهی در ترکیه او را از اتهامات تروریستی تبرئه کرد؛ گرچه او از خروج از کشور منع شده است.

پس از آزادی لیلا گوون، رسانه‌های کُردی‌ از استقبال مردم از او خبر داده و نوشتند جمعی از مردم با هلهله و سر دادن شعار «زنده ‌باد مقاومت لیلا گوون» و «لیلا مایه‌ کرامت خلق‌مان است»، از او استقبال کردند.

تابستان امسال صلاح‌الدین دمیرتاش، یکی از دو رهبر پیشین زندانی حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه به چهار سال و هشت‌ماه زندان محکوم شد.

دمیرتاش، وکیل ۴۵ ساله، همراه حدود ۱۰ نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه، چهارم نوامبر ۲۰۱۶/ ۱۴ آبان ۱۳۹۵ در پاکسازی‌ها و بازداشت‌های گسترده پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه همان سال، بازداشت شد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.