ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروین محمدی به زندان اوین منتقل شد

دادگاه کیفری فردیس بازداشت موقت نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران را تأیید کرد.

با تایید بازداشت موقت پروین محمدی نائب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط دادگاه کیفری فردیس، این فعال کارگری نیمه شب دوشنبه ۱۵ بهمن به زندان اوین منتقل شد.

پروین محمدی

پروین محمدی سه‌شنبه گذشته ساعتی پس از دستگیری جعفر عظیم زاده رئیس اتحادیه آزاد کارگران، با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش بازداشت و با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی عازم زندان شد.

گرچه خانواده و دوستان او وثیقه درخواست شده را فراهم کردند اما دادسرا از پذیرش وثیقه خودداری کرده و در عوض او را با حکم بازداشت موقت یک ماهه به زندان کچویی اعزام کرد.

محمدعلی جداری فروغی وکیل پروین محمدی که در خواست تبدیل زندان موقت به وثیقه را به دادسرا ارائه کرده بود، روز دوشنبه ۱۵ بهمن گفت: «امروز از شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ فردیس دادنامه‌ای ابلاغ شد که در آن ضمن بیان اتهامات موکل، عنوان شده که با توجه به نیابت اعطایی از معاونت محترم دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، قرار بازداشت موقت تایید شده است.»

اتحادیه آزاد کارگران ایران با صدور بیانیه‌ای، دستگیری جعفر عظیم‌زاده و پروین محمدی را ناشی از وحشت حکومت از رشد اعتراضات کارگری ارزیابی کرده است. این تشکل در واکنش به انتقال پروین محمدی به زندان اوین دولت جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم جان و سلامتی او دانسته است.

گسترش سرکوب و دستگیری فعالان کارگری در هفته‌های اخیر اعتراض گسترده‌‌ی تشکل‌های کارگری و نهادهای حقوق بشر را در پی داشته است. سازمان عفو بین‌الملل، کلکتیو ۵ سندیکای کارگری فرانسه و تشکل‌های کارگری کانادا در روزهای اخیر با صدور بیانیه‌ و ارسال نامه به مقامات جمهوری اسلامی خواستار پایان دادن به سرکوب فعالان کارگری ایران شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.