ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله خرابکاران ناشناس به آرامگاه مارکس در لندن

خرابکاران با چکش سنگ مرمری آرامگاه کارل مارکس در گورستان های‌گیت لندن را تخریب کردند. به گفته مسئولان گورستان، این یادبود به دلیل صدمات واردشده «هرگز شبیه قبل نخواهد شد.»

خرابکاران به آرامگاه کارل مارکس در گورستان های‌گیت لندن حمله کردند. به گفته مسئولان گورستان، این یادبود به دلیل صدمات واردشده «هرگز شبیه قبل نخواهد شد.»

— Highgate Cemetery (@HighgateCemeter) February 5, 2019


پلیس لندن بعدازظهر دوشنبه چهارم فوریه برای پیگیری این خرابکاری به گورستان های‌گیت فراخوانده شد. خرابکاران با چکش به سنگ مرمری آرامگاه مارکس صدمه زده‌اند که اواخر قرن نوزدهم برای قرارگرفتن بر گور اصلی این متفکر برجسته آلمانی ساخته، و سپس ۱۹۵۴ به یادبود کنونی افزوده شد.

بر اساس تصاویر منتشرشده از این یادمان تخریب‌شده که سالانه ده‌ها هزار بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند، محل قرارگرفتن نام «کارل مارکس» بر سنگ آرامگاه بیش از همه صدمه دیده است.

مسئولان گورستان به روزنامه بریتانیایی «گاردین» گفته‌اند که هیچ گور دیگری تخریب نشده است. آنها گفته‌اند که رد چکش دائمی است و سنگ مرمری آرامگاه «هرگز شبیه قبل نخواهد شد». به باور آنها این خرابکاری «عمدی» است.

یادبود مارکس از زمان نصب آن تا کنون بارها هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته است. در ژانویه ۱۹۷۰ حتی یک بمب لوله‌ای در برابر این یادبود منفجر شد.

کارل مارکس نویسنده مانیفست حزب کمونیست، مشهورترین رساله تاریخ جنبش سوسیالیستی و «سرمایه» مهم‌ترین کتاب این جنبش، در تاریخ ۵ مه ۱۸۱۸ در تری‌یر به‌دنیا آمد و در ۱۴ مارس ۱۸۸۳ در لندن درگذشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کارو

    اگر یک دهم این خشونت توسط یک چپ اعمال شده بود اکنون فریاد وامصیبتای حضرات لیبرال به اسمان رفته بود. در مقبرۀ یک دانشمند بزرگ بمب می گذارند، و طرفداران او را که تنها بر حق اعتصاب خود تکیه کرده اند به خشونت متهم می کنند.