ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عکس‌ها روایت می‌کنند: «خاطراتِ انقلابِ بهمنِ عاشقِ لیلا»

«خاطراتِ انقلابِ بهمنِ عاشقِ لیلا» روایتی از روزهای پرالتهاب انقلاب

آقاجون، پدر بهمن، به او هشدار می‌دهد که لیلا جز بدبختی چیزی برای او به همراه نخواهد داشت. بهمن، راوی داستان، در میان رویدادهای انقلاب ۱۳۵۷ تنها به دختری فکر می‌کند که عاشقش شده است. او با لیلا به تظاهرات می‌رود اما آیا بدبختی‌ای که آقاجان هشدارش را داده در کمین نشسته؟

فرحناز شریفی، کارگردان فیلم «خاطراتِ انقلابِ بهمنِ عاشقِ لیلا» با متصل کردن عکس‌ها به یکدیگر داستان بهمن را روایت کرده. در تصاویر سیاه‌وسفید، بهمن همواره رنگی است. او در عکس‌ها به عروسی می‌رود، عاشق می‌شود، درد فراق می‌کشد، سفر می‌کند شاید عشقش را فراموش کند و در نهایت بازمی‌گردد به‌ جایی که آقاجون نگرانش بود. آقاجون همیشه به بهمن گفت بود که بهمن «روی آب را می‌بیند» و آقاجون «ته آب» را.

فیلم کوتاه «خاطراتِ انقلابِ بهمنِ عاشقِ لیلا» در سال ۲۰۱۴ در فستیوال بین‌المللی فیلم‌های مستند شهر آمستردام  در بخش «پارامستند» به نمایش در آمده. فیلم‌نامه این فیلم از محمدرضا فرزاد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.