ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ در نطق سالانه‌اش جمهوری اسلامی را یک دیکتاتوری فاسد خواند

ترامپ در رابطه با جمهوری اسلامی گفت: "از رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و ملت یهود را تهدید به نسل‌کشی می‌کند چشم بر نخواهیم داشت."

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی از نطق سالانه خود در کنگره این کشور، جمهوری اسلامی را "رژیمی رادیکال" خواند و گفت که کابینه او اطمینان حاصل می‌کند که این رژیم هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند.

شب ۵ فوریه/ ۱۷ بهمن، دونالد ترامپ برای سومین بار در کنگره آمریکا سخنرانی کرد. در بخش مربوط به سیاست خارجی، او جمهوری اسلامی را یک "دیکتاتوری فاسد" و "بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان" خواند.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که قصد ندارد بگذارد که سم نفرت ضدسامی گسرتش بیابد و در رابطه با جمهوری اسلامی گفت: "از رژیمی که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و ملت یهود را تهدید به نسل‌کشی می‌کند چشم بر نخواهیم داشت."

ترامپ با اشاره به وضع سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران تا به امروز بار دیگر خروج از از توافق هسته‌‌ای با ایران را دستاورد کابینه‌اش خواند و گفت این کار را انجام داده "تا این دیکتاتوری فاسد هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نکند."

خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان

دونالد ترامپ در رابطه با تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان گفت که رویکرد او "بر اساس واقع‌گرایی" است و به این باور دارد که "ملت‌های بزرگ در جنگ‌های بی‌پایان باقی نمی‌مانند."

در این سخنرانی او به حکومت بشار اسد اشاره‌ای نکرد اما گفت که آمریکا پیروز جنگ علیه گروه دولت اسلامی (داعش) است. رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که از زمانی که بر صندلی قدرت نشسته است، آمریکا ۵۲ هزار کیلومتر مربع زمین‌های اشغال شده توسط داعش را آزاد کرده است.

او با اشاره به ۱۹ سال حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه گفت که هفت هزار آمریکایی جان خود را در این جنگ‌ها از دست داده‌اند، ۵۲ هزار آمریکایی زخمی شده‌اند و این جنگ‌ها بیش از هفت تریلیون دلار برای آمریکا خرج برداشته است.

کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان را ترامپ مرتبط با مذاکرات صلح دانست و گفت که کابینه او مشغول گفت‌وگو با دولت افغانستان و نیروهای طالبان است تا یک توافق سیاسی در افغانستان به‌سرعت به دست آید.

دیگر مواضع سیاست خارجی

ترامپ با بیان اینکه دو هفته پیش دولت او رسما از خوان گوایدو به عنوان رییس‌جمهوری جدید ونزوئلا حمایت کرده است گفت که "ما در کنار مردم ونزوئلا و مبارزه شرافتمندانه آنها برای رسیدن به آزادی ایستاده‌ایم."

ترامپ در این سخنرانی اعلام کرد که قرار است برای دومین بار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه در ویتنام دیدار کند.

او رویکرد مخالفت با تخاصم با کره شمالی را بار دیگر تکرار کرد و گفت: "اگر من به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب نشده بودم، اکنون درگیر یک جنگ اساسی با کره شمالی بودیم."

در رابطه با روسیه، ترامپ تنها به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد اشاره کرد. این پیمان میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمان جنگ سرد امضاء شده و به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا، مسکو آن را بارها نقض کرده است.

ترامپ گفت که شاید آمریکا بتواند به توافق موشکی دیگری را با حضور چین و دیگران برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.