ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالحی: نسل هشتم سانتریفیوژها را آزمایش می‌کنیم

در حالی‌که توافق هسته‌ای، ایران را به‌مدت ۱۰ سال به استفاده از سانتریفیوژهای نوع IR1 محدود کرده، رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید ایران سانتریفیوژهای دیگری را مورد آزمایش قرار داده است.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفته است که ایران در حال آزمایش نسل هشتم سانتریفیوژهاست و این مسئله ۵ تا ۶ سال طول خواهد کشید.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران

علی‌اکبر صالحی در این مصاحبه گفته است ایران پس از پایان توافق هسته‌ای قادر خواهد بود تا سانتریفیوژهایی که می‌خواهد تولید کند.

به‌گفته صالحی در برجام محدودیت‌هایی وجود دارد که ایران آن‌ها را قبول کرده‌، اما این مسئله هیچ تأثیری بر سرعت توسعه صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ندارد.

او تأکید کرد: «اگر تصمیم بگیریم که به دوره قبل از برجام بازگردیم در آن زمان سطح غنی‌سازی را هرچقدر بخواهیم بالا می‌بریم و در صورت نبود توافق هسته‌ای در فعالیت‌های خود آزاد خواهیم بود و ممکن است در طرح‌های خود بازنگری کنیم.»

ایران در حال حاضر در حال غنی‌سازی با سانتریفیوژهای IR1 است. این محدودیت در طول ۱۰ سال اولیه برجام خواهد بود.

صالحی ۱۱ بهمن‌ماه جاری گفته بود که نتایج آزمایش‌های سانتریفیوژهای IR4 و IR2M تمام شده است. این دونوع سانتریفیوژ بیش از ۱۰ الی ۱۲ سال تحت آزمایش بودند و ایران می‌تواند آن‌ها را تولید کند. سانتریفیوژهای IR6 و IR5 و IR7 نیز آزمایش خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    بله آقا ! کی به کیه ! با دستور ولی امر مسلمین جهان و سرمایه های نجومی و بی حساب ملت فتنه گر ایران و با همکاری روسیه و چین و کره شمالی برای حفظ نظام ، تا میتوانید سانترفیوژ بسازید، هر زمان لازم شد نرمش قهرمانانه بکنید و ... ! اقتصا هم مهم نیست. مردم در فقر و گرسنگی هستند فدای نظام مقدس ! جمعیت را زیاد کنند تا بسیجی و پاسدار کم نیایند ! کشوری که حساب و کتاب نداردو همه قدرت و ثروت در دست یک آخوند حاکم تمام عمر هست چه جای نگرانی است! همه باید فدای اسلام شوند و اسلام فدای نظام مقدس! نظام مقدس یعنی خامنه ای و سپاه و دار و دسته اش!