ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۱۳ کارمند دولت افغانستان به اتهام فساد

<p>دادستانی کل افغانستان اعلام کرد ۱۳ تن از کارمندان دولت این کشور را که چند تن از آنان از کارمندان ارشد هستند به دلیل فساد اداری بازداشت کرده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>ابوبکر رفیعی، &zwnj; رئیس اداره مبارزه با فساد دادستانی افغانستان گفت این افراد که کارمند وزارت دارایی و اداره ارگان&zwnj;های محل هستند، &zwnj; روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، &zwnj; در کابل بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">وی گفت: <span dir="LTR">&ldquo;</span>افراد بازداشت شده متهم به اختلاس ۲۵ میلیون افغانی (معادل ۵۰۰ هزار دلار) هستند که از سال گذشته بوده و مربوط به بعضی از پروژه&zwnj;های کوچک در چند شهرستان بوده است.<span dir="LTR">&rdquo;</span></div> <div dir="RTL">به گفته رفیعی، &zwnj; پرونده این متهمان به زودی به محکمه ویژه مبارزه با فساد فرستاده خواهد شد.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <blockquote> <div dir="RTL">افراد بازداشت شده متهم به اختلاس ۲۵ میلیون افغانی (معادل ۵۰۰ هزار دلار) هستند که از سال گذشته بوده و مربوط به بعضی از پروژه&zwnj;های کوچک در چند شهرستان بوده است</div> </blockquote> <p>وحیدالله توحیدی، &zwnj; سخنگوی وزارت دارایی افغانستان تائید کرد که سه کارمند این وزارت بازداشت شده&zwnj;اند اما گفت که اتهام وارد شده بر این افراد &quot;جعل اسناد&quot; بوده است.</p> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">توحیدی افزود: &quot;افراد بازداشت شده قصد داشتند حواله&zwnj;ای را که یک بار اجرا شده بود دوباره از طریق کپی این اسناد، &zwnj; از حساب آن پول بیرون کنند.&quot;</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">فساد اداری یکی از چالش&zwnj;های عمده در راستای حکومت داری خوب در افغانستان شمرده می&zwnj;شود اما با وصف اقدام حکومت این کشور در زمینه ایجاد نهاد&zwnj;های مختلف برای مبارزه با فساد&zwnj;، &zwnj; هنوز این تلاش&zwnj;ها نتیجه ملموسی در پی نداشته است.</div> <div dir="RTL">&nbsp;</div> <div dir="RTL">حامد کرزی، &zwnj;رئیس جمهور افغانستان سال گذشته در مراسم روز جهانی مبارزه با فساد در کابل از پیشرفت&zwnj;ها در افغانستان سخن گفت اما تاکید کرد که هنوز فساد به پیمانه وسیع در این کشور وجود دارد.</div> <p>&nbsp;</p>

دادستانی کل افغانستان اعلام کرد ۱۳ تن از کارمندان دولت این کشور را که چند تن از آنان از کارمندان ارشد هستند به دلیل فساد اداری بازداشت کرده است.

ابوبکر رفیعی، ‌ رئیس اداره مبارزه با فساد دادستانی افغانستان گفت این افراد که کارمند وزارت دارایی و اداره ارگان‌های محل هستند، ‌ روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، ‌ در کابل بازداشت شده‌اند.

وحیدالله توحیدی، ‌ سخنگوی وزارت دارایی افغانستان تائید کرد که سه کارمند این وزارت بازداشت شده‌اند اما گفت که اتهام وارد شده بر این افراد "جعل اسناد" بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.